  • 1. Data: 2009-07-28 08:44:49
    Temat: Mala praska
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Sciagnalem taki pomysl na mala praske:
    http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=130111541
    (jak nie dziala, to po prostu
    http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970
    i tam jest obrazek dostepny).

    Podstawa z blachy (200mm x 200 mm x ? mm),
    sruby m24, gorna belka z ?.

    No i wlasnie nie wiem, co w tych miejscach, gdzie wstawilem
    znak zapytania.

    Praska bedzie przeznaczona na poczatek do jednorazowej
    roboty polegajacej na wgnieceniu plytek kolczastych
    w polaczenia drewniane (wiezba na altane). Zatem chcialbym nacisk
    4-5 ton.
    Potem bedzie przeznaczona do wyciskania opornych olejkow
    z nasion, skorek owocow typu cytrus/pomarancza (pojedyncze mililitry).

    Sadze, ze blacha powinna byc minimum 10 mm, a gorna poprzeczke
    mam chec wykonac z trzech polazonych na sobie plaskownikow
    5 milimetrowych. Jak sie odrobinke wygna do gory, do pospawam
    je razem z boku, obroce wybrzuszeniem do dolui wtedy powinny
    wytrzymac te 5 ton. Co o tym sadzicie ?

    PS. Jak ktos jest ciekaw mojego bebnowego zwijaka do kabli,
    to niech wejdzie w galerie, tam jest kilka fotek.

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-07-28 08:54:53
    Temat: Re: Mala praska
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    A już myślałem że o jakiejś końskiej gonitwie chcesz pisać :-)
    Konrad

  • 3. Data: 2009-07-28 09:02:55
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A już myślałem że o jakiejś końskiej gonitwie chcesz pisać :-)

    Nie widze przeszkod (tak mawial pewien slepy kon przed Wielka Pardubicka).

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-07-28 11:38:20
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > PS. Jak ktos jest ciekaw mojego bebnowego zwijaka do kabli,
    > to niech wejdzie w galerie, tam jest kilka fotek.

    Przy takich siłach to płaskownik 50x10. I nie jeden a dwa w poprzek. Tak samo
    na gorze i na dole. Na to blacha 10mm. Prościej użyć ceownika. Im trudniej Ci
    się będzie go niosło tym lepiej. Popatrz na allegro jak są zrobione prasy
    warsztatowe. Zrób tak samo.

  • 5. Data: 2009-07-31 12:26:18
    Od: "Adam Koźbiał" <a...@p...onet.pl>

    > Sciagnalem taki pomysl na mala praske:
    > http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=130111541
    > (jak nie dziala, to po prostu
    > http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970
    > i tam jest obrazek dostepny).
    Ja sobię taką pospawałem.
    Podnośnik dałem na 20 chińskich ton.
    Tylko zamiast tych śrub ceowniki.
    Kilka godzin roboty łacznie z pomalowaniem (musi być ładne).

    > Podstawa z blachy (200mm x 200 mm x ? mm),
    20 x 20 to moim zdaniem za mało, będzie się kołysać przy naciskaniu
    dźwignią.

    > sruby m24, gorna belka z ?.
    Moja prasa jest z ceowników 5cm x 10 cm x 5mm
    Dodatkowo nóżki (rozpórki) z kątowników żeby była stabilniejsza.
    Wydaje mi się, że podstawa z pełnej "blachy" to strata materiału i dodatkowy
    ciężar.
    Według mnie w górnej poprzeczce powinien być otwór żeby wyszło to co chcesz
    wyciskać.
    Chyba, że nie będziesz wyciskać tulejek.
    Przy dwóch śrubach może być niestabilna górna belka ja bym dał cztery.

> [...]
    > 5 milimetrowych. Jak sie odrobinke wygna do gory, do pospawam
    > je razem z boku, obroce wybrzuszeniem do dolui wtedy powinny
    Ja sądzę, że dużo wytrzymalszą konstrukcją jest ceownik.
    Albo dwa kątowniki zespawane albo trzy płaskowniki.
    Myślę, że 5 ton wytrzymają bez spawania.