  • 1. Data: 2009-10-19 16:05:36
    Temat: polnocnoamerykanska strefa numeracyjna
    Od: "Zagiel" <z...@...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NANP_area_codes
    North American area codes do not begin with either 0 or 1; the same is
    true of telephone exchanges. North American telephone numbers are always
    in the NYX-ZXX-XXXX format, where N and Z are each digits between 2
    through 9, Y is a digit between 0 and 8, and X is any digit 0 through 9

    Z wiadomych względów kod strefy nie może zaczynać się od 0 ani 1, ale
    dlaczego drugą liczbą nigdy nie może być 9? Czym to jest spowodowane?

  • 2. Data: 2009-10-20 10:03:58
    Temat: Re: polnocnoamerykanska strefa numeracyjna
    Od: "D@niel" <n...@g...pl>

    Dnia 19-paź-09 18:05:36, Zagiel napisawszy:
> [...]
    >
    > Z wiadomych względów kod strefy nie może zaczynać się od 0 ani 1, ale
    > dlaczego drugą liczbą nigdy nie może być 9? Czym to jest spowodowane?
    Przychodzi mi na myśl że może jest to po prostu rezerwacja "for future
    use"...

    --
    Pozdrawiam - D@niel

  • 3. Data: 2009-10-20 13:29:29
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "D@niel" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 19-paź-09 18:05:36, Zagiel napisawszy:

    > Przychodzi mi na myśl że może jest to po prostu rezerwacja "for future
    > use"...

    Mnie zaś bardziej niekolidowanie ze służbami alarmowymi.
    Też ciekaw jestem rzeczywistej przyczyny.

    --
    Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
    { Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail:v...@m...zp.ua

  • 4. Data: 2009-10-20 15:26:15
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    D@niel pisze:

    > Przychodzi mi na myśl że może jest to po prostu rezerwacja "for future
    > use"...

    To w miarę logiczne. Co więcej, jest to napisane dokładnie w tym samym
    artykule Wiki:

    The N9X area codes are reserved for the event that the area codes might
    need to be expanded to 4 digits (by inserting a 9 in the second digit's
    place, creating "N9XY", thus making any "N9X" area code impossible),
    although there is no definite plan for implementing this, only one
    industry forum recommendation.

    Marek