  • 1. Data: 2009-10-19 19:46:48
    Temat: z frontu walki z prefiksem krajowym
    Od: "HSM" <h...@p...onet.pl>

    Dla zainteresowanych wiadomościami z frontu walki z prefiksem krajowym...
    Od wejścia w życie ostatnich zmian w PNK minęło już ponad dwa tygodnie, a
    Dialog (znany w węższych kręgach jako TD S.A.) - przynajmniej w strefie 42
    jakoś nie zauważył nowości. Po wybraniu numeru bez 0 można usłyszeć PNBZ. Na
    zgłoszenie usterki w Biurze Napraw robią wielkie oczy - "ale o coooo...
    chodzi???". Najlepsze jednak zostało na koniec. Po paru minutach oddzwania miła
    pani, która już wie "o co chodzi" i z rozbrajającą szczerością oznajmia, że
    łódzka centrala jeszcze nie została "zmodernizowana", "zmodernizują" ją za
    jakiś czas (o czym poinformują abonentów).
    Swoją drogą czy Dialog nie ma w 42 EWSD i w jaki to tajemniczy sposób dialogowa
    centrala jest bardziej zacofana niż tepsowe. A może ktoś w harmonogramie
    wydatków zapomniał zaplanować transzy na aktualizację oprogramowania po
    wakacjach lub na pensje dla obsługi.
    Najśmieszniejsze jest to, że na stronie Dialogu dumnie prezentuje się
    komunikat o zmianach w sposobie wybierania numerów.

    --
    HSM

  • 2. Data: 2009-10-19 20:48:16
    Temat: Re: z frontu walki z prefiksem krajowym
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "HSM" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dialog (znany w węższych kręgach jako TD S.A.) - przynajmniej w strefie 42
    > jakoś nie zauważył nowości. Po wybraniu numeru bez 0 można usłyszeć PNBZ.
    > Na

    W Bielsku-B (33) również dalej po staremu, po wybraniu numeru bez zera jest
    komunikat NMTN.

    > Swoją drogą czy Dialog nie ma w 42 EWSD i w jaki to tajemniczy sposób
    > dialogowa
    > centrala jest bardziej zacofana niż tepsowe.

    Ja tam nie wiem :) ale może ten tajemniczy sposób to skutek tego że
    dialogowe centrale nie muszą (jak widać) działać zgodnie z przepisami, nie
    muszą dzierżawić klientów innym opom, nie muszą obsługiwać prefiksów
    fefnastu operatorów, mało co muszą. Więc być może przez to ich centrale mogą
    mieć wczorajsze wersje softu a może i hardware-u - same oszczędności. Żyją
    sobie tak spokojnie w telekomunikacyjnym PRL-u :-)

    --
    B.G

  • 3. Data: 2009-10-20 08:00:59
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    B.G pisze:

    > W Bielsku-B (33) również dalej po staremu, po wybraniu numeru bez zera
    > jest komunikat NMTN.

    We Wrocławiu:
    "Aby uzyskać połączenie wybierz zero, numer kierunkowy, a następnie
    numer abonenta"
    --
    Olek

  • 4. Data: 2009-10-20 08:07:11
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    HSM pisze:

    > Dialog (znany w węższych kręgach jako TD S.A.) - przynajmniej w strefie 42

    Cytat z ich strony WWW:

    "Nazwa firmy
    Telefonia DIALOG SA, nazwa handlowa firmy: DIALOG"

    A na samej górze tej strony jest napis: DIALOGtelecom

    No to, w końcu, ilu ich jest?

    --
    Olek

  • 5. Data: 2009-10-20 09:03:04
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 19 Paź, 22:48, "B.G" <b...@w...pl> pisze...

> [...]
    > mieć wczorajsze wersje softu a może i hardware-u - same oszczędności. Żyją
    > sobie tak spokojnie w telekomunikacyjnym PRL-u :-)

    BINGO !

    Ircys

  • 6. Data: 2009-10-20 09:25:33
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Ależ Panowie- PNK niestety dopuścił kilkumiesięczny proces likwidacji
    prefiksu i niektórzy operatorzy skwapliwie z tego korzystają. Ale jest
    to LEGALNE. Niestety.

  • 7. Data: 2009-10-20 13:43:53
    Od: h...@p...onet.pl

    > Ależ Panowie- PNK niestety dopuścił kilkumiesięczny proces likwidacji
    > prefiksu i niektórzy operatorzy skwapliwie z tego korzystają. Ale jest
    > to LEGALNE. Niestety.

    Cały numer polega na tym, że tego rodzaju zabawa jest jak najbardziej
    nielegalna. PNK stanowi wyraźnie, że od 30 września 2009 funkcjonują dwa
    schematy wybierania z 0 i bez 0. Uniemożliwienie wybierania numerów bez 0 stoi
    w sprzeczności z PNK.

    Owszem, schemat wybierania z 0 zniknie dopiero za jakiś czas, ale to w żadnen
    sposób nie wpływa na możliwość wybierania numerów bez 0.

    Dialog całkowicie NIELEGALNIE blokuje wybieranie numerów bez zera.

    --
    HSM

  • 8. Data: 2009-10-20 14:08:39
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 20 Paź, 15:43, h...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > sposób nie wpływa na możliwość wybierania numerów bez 0.
    >
    > Dialog całkowicie NIELEGALNIE blokuje wybieranie numerów bez zera.

    Przyznaję rację, "miałem w głowie", że styczniowa nowelizacja PNK nie
    tylko przesunęła proces w czasie, ale i pod tym względem była
    liberalniejsza. Namieszał mi też w tym względzie komunikat UKE na
    stronie WWW w tej sprawie sugerujący dopuszczalność opóźnień w
    otwarciu nowego schematu :http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?
    place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=4453&layout=3&p
    age=text