  • 1. Data: 2021-10-21 17:32:19
    Temat: poweredge 2950 - czy jest jakis sens?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    mam w lapie dzialajacego pe2950
    32gb ram, 2x E5440

    Musial bym jakis dysk podpiac albo kupic jeden/dwa sasowe zeby to uzyc

    Ale zastanawiam sie czy warto. Niby moge wyjac wiatraki, dodac jakies cichsze,
    powycinac blache obudowy ale nie wiem czy to ma sens.

    Wlaczylem i podczas inicjalizacji zre jakies 300W.
    Pewnie jak juz ruszy system to pobor pradu spadnie do polowy tego.
    Czyli podobnie jak i3 6100 w desktopie jaki mam.

    Zastanawiam sie czy ma sens cokolwiek z tym sprzetem robic czy moze lepiej kupic
    plyte i te memorki uzyc a reszte zezlomowac/sprzedac jesli ktos kupi.

    Ma ktos jakies sensowne sugestie poza grzaniem domu pradem?

  • 2. Data: 2021-10-21 18:03:32
    Temat: Re: poweredge 2950 - czy jest jakis sens?
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 21/10/2021 16:32, ptoki wrote:
    > mam w lapie dzialajacego pe2950
    > 32gb ram, 2x E5440

    Na szybko, syntetycznie:

    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Xeon+
    E5440+%40+2.83GHz&id=1235

    1 CPU 2249 pkt w benchu, dwa to bedzie 4498 pkt. przy 160W TDP

    To juz twoj desktopowy i3 6100 ma 4162 pkt. przy 51W TDP
    A lepsze maszyny to juz w ogole odjezdzaja, np ja mam w kompie AMD Ryzen
    7 5800X czyli 28475 pkt to jest 6x razy szybciej niz ten 160W serwer a
    TDP nizsze.

    Ja bym to sprzedal.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-10-21 20:29:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2021 17:03:32 +0100, pioruns napisał(a):

    > Ja bym to sprzedal.

    Popieram, może komuś się nada do jakichś dziwnych rzeczy. Pewnie
    hałaśliwy jak cholera? Do domu się nie nada.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2021-10-22 00:16:21
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Thu, 21 Oct 2021 20:29:49
    From: Jacek Maciejewski

    > Popieram, może komuś się nada do jakichś dziwnych rzeczy. Pewnie
    > hałaśliwy jak cholera? Do domu się nie nada.

    Zdecydowanie. A prąd ciągle drożeje. :(

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 5. Data: 2021-10-22 01:10:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-21, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Ale zastanawiam sie czy warto. Niby moge wyjac wiatraki, dodac jakies
    > cichsze, powycinac blache obudowy ale nie wiem czy to ma sens.

    Nie ma. Mam co prawda więszy hardcore, bo PE1950 1U, ale sens zabawy (i
    inwestycji, w tym własnego czasu) jest głownie poznawczy. Jak masz zapędy w
    tym kierunku i nie przywiązujesz się emocjonalnie do takich klamotów, to kup
    sobie jakiegoś małego, taniego sasa, pobaw się przez chwilę a potem opchnij.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-10-22 20:32:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 21 października 2021 o 18:10:21 UTC-5 Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > sobie jakiegoś małego, taniego sasa, pobaw się przez chwilę a potem opchnij.

    Dokupilem 2TB dyskow i sprobuje to uruchomic. Moze popchne w cenie nieco powyzej
    kosztu dyskow jak mi sie znudzi.
    A moze zostawie na testy bo w sumie zeby pobawic sie czyms na boku sie moze nadac...

    Ale nadal jestem otwarty na propozycje.
    Przez chwile myslalem zeby zrobic tam mechanizm budzenia (bo ma idraca) i niech sie
    laczy do nasa i przerabia video. Jak skonczy to niech sie gasi...
    Taka fanaberia.

  • 7. Data: 2021-10-23 01:23:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-22, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > zrobic tam mechanizm budzenia (bo ma idraca) i niech sie laczy do nasa
    > i przerabia video. Jak skonczy to niech sie gasi... Taka fanaberia.

    Do czegoś takiego nie potrzeba idraca. Zresztą miałem bardzo zbliżone
    fanaberie. Mój 1950 miał podobną Twojemu passmark, a wtedy moja
    najsilniejsza maszyna miałe ca 2x tyle, więc sobie argumentowałem, że
    będzie dodatkowa moc dla kodowania wideo. Chyba nawet udało mi się na
    tym postawić OSX, bo tam był dostępny program compressor, ponoć
    najlepszy w swojej klasie cenowej, do zmiany ilości klatek na sekundę.
    Tak czy inaczej, MZ poznawczo zawsze warto.

    --
    Marcin