  • 41. Data: 2020-01-29 23:36:59
    Temat: Re: poznaj Zdziśka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-01-2020 o 22:19, ddddddddddddd pisze:

    > raczej wnioskowane przez stronę,

    Nie - poczytaj o kosztach zastępstwa.
    Mogą się zmienić w zależności od czyności na procesie, ale na pewno nie
    są związane z wynagrodzeniem, na jakie umówił się powód z papugą.

    > Wydaje mi się, że zasądzona kwota wynika z norm (i kwoty wnioskowanej
    > mieszczącej się w tych normach), a nie z tego jakie koszty są ponoszone.
    > zaliczek wpłaciłem 4000zł za dwie sprawy (to 2015 czy 2016 rok był) -
    > czyli za tą sprawę max ok. 3000zł- a po rozprawie dopłaciłem te 800zł.
    > Znalazłem jeszcze w mailach, że wpłaciłem dodatkowo 1280zł opłat sądowych

    I właśnie to zostało Ci zwrócone.

    > No i mi prawnik ot-tak nie podniesie ceny - jestem z góry umówiony na
    > kwotę za daną czynność i kwota ta mieści się widocznie w ramach norm

    Ano.
    Jak się umówisz na 3 razy więcej, to za chińskiego boga Ci tego nie zasądzą.

  • 42. Data: 2020-01-30 07:59:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 22:36, Cavallino pisze:

    > Nie - poczytaj o kosztach zastępstwa.
    > Mogą się zmienić w zależności od czyności na procesie, ale na pewno nie
    > są związane z wynagrodzeniem, na jakie umówił się powód z papugą.

    czyli po prostu mam taniego adwokata, który wyceny robi poniżej
    obowiązujących norm (albo po prostu sprawy komunikacyjne są na tyle
    proste, że łatwo powiedzieć klientowi że się normy nie przekroczy -
    czytaj: "koszty mojego zastępstwa w przypadku wygranej zostaną Panu
    zwrócone" - choć o zwrocie kosztów mówił mi też inny adwokat, o innej,
    dużo trudniejszej sprawie - czyli raczej standardem jest mieścić się w
    tych kosztach.

    > I właśnie to zostało Ci zwrócone.

    trochę nie bardzo - zapłaciłem 3000zł+800zł+1300zł=5100zł, wypłacili
    6900zł (ale może adwokat po prostu o taką kwotę - lub 800zł niższą -
    wnioskował)

    Lukasz

  • 43. Data: 2020-01-30 16:30:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-01-2020 o 07:59, ddddddddddddd pisze:

    > czyli po prostu mam taniego adwokata, który wyceny robi poniżej
    > obowiązujących norm (albo po prostu sprawy komunikacyjne są na tyle
    > proste, że łatwo powiedzieć klientowi że się normy nie przekroczy -

    To drugie.

    > trochę nie bardzo - zapłaciłem 3000zł+800zł+1300zł=5100zł, wypłacili
    > 6900zł (ale może adwokat po prostu o taką kwotę - lub 800zł niższą -
    > wnioskował)

    Nie sądzę.
    Ale mogły być jeszcze jakieś koszty których nie policzyłeś.

  • 44. Data: 2020-01-30 20:48:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To musiało być zgodnie z rozporządzeniem ministra niesprawiedliwości, zależnie od
    wartości przedmiotu sporu.
    Pewien łysy ch.. z P0 były adwokat ostatniego dnia urzędowania przed wypierdoleniem
    go z roboty ministra podniósł stawki adwokatów i
    radców dwukrotnie, i wtedy nieźle im wszystkim było.
    Trochę trwało zanim Ziobro obniżył te stawki, ale i tak nie wróciły do poziomu sprzed
    łysego ch..a z P0.

    Te 2100 różnicy to były poniesione przez Ciebie wcześniej opłaty sądowe (wpisy).

    -----