  • 1. Data: 2020-01-25 03:13:13
    Temat: Ktos moze to zweryfikowac?
    Od: s...@g...com

    Gostek wypowiada sie na temat praw pieszych u nas i w DE.

    https://www.youtube.com/watch?v=WVb7-lgl4Og

    Nie chce mi sie klikac po google street view zeby sprawdzic samemu. Moze ktos kto
    wiecej jezdzi potwierdzi?

  • 2. Data: 2020-01-25 03:54:17
    Temat: Re: Ktos moze to zweryfikowac?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2020 o 03:13, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=WVb7-lgl4Og
    >
    > Nie chce mi sie klikac po google street view zeby sprawdzic samemu. Moze ktos kto

    A streścisz dla czytających?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-01-25 10:28:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.01.2020 o 03:13, s...@g...com pisze:

    > Moze ktos kto wiecej jezdzi potwierdzi?

    Nie znam w szczegółach niemieckiego odpowiednika naszego PoRD oraz tych
    wszystkich dodatków, ale z moich obserwacji oraz wcześniejszych rozpytań
    niemieckich kierowców potwierdzam, że jest tak jak gość w filmie mówi.
    Najczęstszy grzech, który występuje na naszych drogach i doprowadza do
    kolizji i wypadków z pieszymi, czyli wyprzedzanie lub omijanie przed
    przejściem dla pieszych, tam nie występuje, bo po prostu takich miejsc
    nie ma.
    Czasem częściej, czasem rzadziej jeżdżę po Niemczech, ale nie zauważyłem
    tam nigdzie przejścia dla pieszych, na drodze z więcej niż jednym pasem
    ruchu w jedną stonę, na którym nie było by sygnalizacji świetlnej.

  • 4. Data: 2020-01-25 11:03:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2020 o 10:28, nadir pisze:

    > Czasem częściej, czasem rzadziej jeżdżę po Niemczech, ale nie zauważyłem
    > tam nigdzie przejścia dla pieszych, na drodze z więcej niż jednym pasem
    > ruchu w jedną stonę, na którym nie było by sygnalizacji świetlnej.

    To akurat prawda. Po prostu jak coś ma dwa pasy, to stawiają przejścia
    ze światłami (BTW - u nas OIDP też jest takie _zalecenie_). Z pobieżnej
    obserwacji street view wynika, że po prostu co skrzyżowanie mają
    przejście ze światłami. Przy czym zwyczajowo wolno łazić wszędzie i na
    czerwonym i nikt z tym nie ma problemu - ani kierowcy ani polizei. Nawet
    tworzy się infrastrukturalnie takie "dzikie" przejścia bez przejść
    https://www.google.com/maps/@52.5326636,13.4205194,3
    a,75y,40.47h,86.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbHAsXVG1nkQ4
    mTVdkBPqEw!2e0!7i13312!8i6656

    Co do reszty się nie wypowiem, bo po prostu nie obejrzałem filmu.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2020-01-25 11:17:12
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Koleś po prostu prowokuje premiera aby wprowadził strefy 30 km/h ;-)
    Nie wiem czy taki był jego cel ale jakby co to wiadomo komu trzeba dziękować ;-)

    Czepnal się brodów jak pijany płotu, przecież tam każdy Hans wie że trzeba czekać
    (najczęściej na wioskach i/lub tam gdzie mały ruch pieszych).

    Psioczy na pieszych schodzących na zielonym, nagrywa kolesia wyprzedzającego na
    przejściu chyba coś bajka z realiami się rozmija. Coś chciał udowodnić ale nie pyklo
    rozumiem że robi w portki przed planami premiera ale nie tędy droga ;-)

  • 6. Data: 2020-01-25 11:28:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-25 03:13, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=WVb7-lgl4Og
    >
    > Nie chce mi sie klikac po google street view zeby sprawdzic samemu. Moze ktos kto

    "... banda idiotów" :-)

  • 7. Data: 2020-01-25 12:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2020 18:13:13 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=WVb7-lgl4Og
    >
    > Nie chce mi sie klikac po google street view zeby sprawdzic samemu. Moze ktos kto

    GSV jest tylko z kilku niemieckich miast i stare - potem jakos doszli
    do wniosku, ze to zabronione.

    Ale tych kilka nam wystarczy. Norymberga, Frankfurt, Monachium,
    Brema, Hamburg, Hanover, itd. Berlin, Lipsk, Drezno.

    Zobacz np Breme
    https://goo.gl/maps/ShwfWve8RtK5eSSb6

    Sobie przejedz okolice i policz przejscia z zebrami.
    Maja tez inne przejscia, bez zebr ... ale zobacz czy nie maja swiatel.

    Jak zobaczysz zebre ... pewnie szkola w okolicy :-)

    Byc moze w bylym NRD to inaczej wyglada.

    I mam jeszcze wrazenie, ze Niemcy wcale tak bez patrzenia na te zebry
    nie wchodza, tylko ostroznie jaku nas.
    Ale:
    -trudno to zobaczyc, bo zebr malo,
    -skoro malo, to tez trudno sie pieszym przyzwyczaic :-)

    A tu masz swiatla na przycisk po niemiecku
    https://www.youtube.com/watch?v=AlA9TuOFKSw

    J.

  • 8. Data: 2020-01-25 12:56:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2020 03:54:17 +0100, Shrek napisał(a):

    > A streścisz dla czytających?

    Na przejsciach z zebrami pieszy ma pierwszenstwo (*) i kierowcy
    przepuszczaja (**) ale takich przejsc ... prawie nie ma.
    Przepis dopuszcza ich malowanie tylko na ograniczeniu do 30km/h,
    czyli spotkamy tylko w scislych centrach miast, gdzie i tak dominuje
    ruch pieszy.

    J.

    (*) dyskusyjne,
    (**) jak jedzie szybko, to nie da rady zaskoczony.

  • 9. Data: 2020-01-25 13:15:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2020 o 12:56, J.F. pisze:

    > Na przejsciach z zebrami pieszy ma pierwszenstwo (*) i kierowcy
    > przepuszczaja (**) ale takich przejsc ... prawie nie ma.

    Połowiczna prawda. Na głównych są (ze światłami, tak samo często jak u
    nas), na bocznych jest tempo 30;)

    > Przepis dopuszcza ich malowanie tylko na ograniczeniu do 30km/h,
    > czyli spotkamy tylko w scislych centrach miast, gdzie i tak dominuje
    > ruch pieszy.

    O o dwóch zdaniach mówił ponad 10 minut? ;)

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-01-25 13:18:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2020 o 12:53, J.F. pisze:

> [...]
    > Ale:
    > -trudno to zobaczyc, bo zebr malo,
    > -skoro malo, to tez trudno sie pieszym przyzwyczaic :-)

    Generalnie zasada jest tam taka, że wszędzie się łazi jak chce. Skutkiem
    czego ani pieszy nie jest zaskoczony tym że po jezdni poruszają się
    samochody, ani kierowcy tym, że na jezdni pojawiają się inne obiekty niż
    pojazdy i to w każdym praktycznie miejscu (sprawdzić czy nie A, S, lub
    jakaś dobrze izolowana od reszty infry droga). I to jest moim zdaniem
    dobre podejście.

    --
    Shrek