  • 1. Data: 2021-07-14 19:37:11
    Temat: [prawo] zielona strzałka w lewo vs. zawracanie na S3e dla jazdy w lewo
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Ruch jest kierowany sygnalizatorem S3e (skręt tylko w lewo). Gdy zapala
    się na nim zielone to na drodze prostopadłej świeci się zielona
    warunkowa strzałka do skrętu w prawo (tj. do skrętu w kierunku z którego
    skręcają w lewo na S3e).

    W przypadku kolizji, gdy ktoś postanowi zawrócić na S3e, jak się rozłożą
    wina i mandaty? Ktoś przerabiał taki manewr, kolizję i interwencję
    policji i mógłby się podzielić doświadczeniem?

    Krystek

  • 2. Data: 2021-07-14 19:42:56
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 19:37, Krystek wrote:
> [...]
    > wina i mandaty? Ktoś przerabiał taki manewr, kolizję i interwencję
    > policji i mógłby się podzielić doświadczeniem?

    W tytule postu się pomyliłem, powinno być: zielona strzałka w prawo vs.
    zawracanie na S3e dla jazdy w lewo

  • 3. Data: 2021-07-14 20:10:48
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Krystek w

    > W tytule postu się pomyliłem, powinno być: zielona strzałka w prawo vs.
    > zawracanie na S3e dla jazdy w lewo

    Proszę rozrysuj, bo chyba nie wiesz o czym o czym piszesz...

    Ale ogólnie to skoro S-3 zabrania zawracania, a S-2 warunkowo powala
    wjechać, to winny nieustąpienia jest ten na S-2, a cieciowi z S-3 należy się
    współwina

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2021-07-14 20:29:05
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 20:10, TomN wrote:
> [...]
    >
    > Ale ogólnie to skoro S-3 zabrania zawracania, a S-2 warunkowo powala
    > wjechać, to winny nieustąpienia jest ten na S-2, a cieciowi z S-3 należy się

    S3e zabrania zawracania. Jest kilka S3* i jak piszesz S3 to nie wiadomo,
    o który S3 chodzi. Mi chodzi o S3e.

    "Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w
    kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w
    kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, pod
    warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
    spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom."

    "nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom" - chodzi też o
    nieutrudnianie tym, którzy nie stosują się do przepisów? Czy ten, który
    nie stosuje się do przepisów, nie utrudnia przypadkiem tym, którzy
    stosują się do przepisów?

    Krystek

  • 5. Data: 2021-07-14 20:43:21
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 20:29, Krystek wrote:
> [...]
    > nieutrudnianie tym, którzy nie stosują się do przepisów? Czy ten, który
    > nie stosuje się do przepisów, nie utrudnia przypadkiem tym, którzy

    I jeszcze jedna kwestia - co z możliwością zajęcia dowolnego pasa
    podczas skrętu? Skąd ktoś skręcając na warunkowej strzałce S2 w prawo ma
    wiedzieć, że ten na S3e będzie zawracał i zechce mu się wjechać na
    upatrzony pas? Jak ten na S2 widzi "lewo" i wie, że tam jest S3e, to
    skąd nagle ma powziąć wątpliwość, że potencjalnie wszyscy na S3e to
    "zawracacze" i im nie utrudniać? :)

    Krystek

  • 6. Data: 2021-07-14 20:49:55
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Krystek w

    > S3e zabrania zawracania. Jest kilka S3* i jak piszesz S3 to nie wiadomo,
    > o który S3 chodzi. Mi chodzi o S3e.

    W dyńkę się uderz, proszę, i to mocno! Jasno napisałem, że S3 vhuj wi jaki
    dalej zabrania zawracania!

> [...]
    > warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie
    > spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom."

    No i warunku nie spełnił, bo wjechał cieciowi, który przepisy naruszyłł i
    zawrócił, pomimo...

    Jeszcze jakieś pytanie?

    > "nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom" - chodzi też o
    > nieutrudnianie tym, którzy nie stosują się do przepisów?

    Kurka wodna, na dachu mógł posuwać, ale miał pierwszeństwo, czego nie możesz
    zrozumieć?

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2021-07-14 20:55:18
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 20:49, TomN wrote:
    > W dyńkę się uderz, proszę, i to mocno! Jasno napisałem, że S3 vhuj wi jaki
    > dalej zabrania zawracania!

    S3f też zabrania zawracania? a S3g?

> [...]
    >
    > Jeszcze jakieś pytanie?

    > Kurka wodna, na dachu mógł posuwać, ale miał pierwszeństwo, czego nie możesz

    Być może tego, że łamiący prawo ma wg. ciebie pierwszeństwo. Jeszcze to
    do mnie nie dociera.

    Też cię kocham, też się uderz w dyńkę i to mocno :)

    Krystek

  • 8. Data: 2021-07-14 20:57:56
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 20:49, TomN wrote:

    > Kurka wodna, na dachu mógł posuwać, ale miał pierwszeństwo, czego nie możesz
    > zrozumieć?

    No i oczywiście na dachu mógł posuwać, ale na S3e tylko w lewo :)

    Krystek

  • 9. Data: 2021-07-14 20:58:46
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Krystek w
> [...]

    > upatrzony pas? Jak ten na S2 widzi "lewo" i wie, że tam jest S3e, to
    > skąd nagle ma powziąć wątpliwość, że potencjalnie wszyscy na S3e to

    Bełkot niesamowity, ale odpiszę: ma ustąpić ten z S-2. Tyle, i aż tyle.
    I przestań sie pogrążać, a jeżeli masz PJ, to oddaj w najbliższym
    komisariacie!

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2021-07-14 21:02:19
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 20:58, TomN wrote:
    > Bełkot niesamowity, ale odpiszę: ma ustąpić ten z S-2. Tyle, i aż tyle.
    > I przestań sie pogrążać, a jeżeli masz PJ, to oddaj w najbliższym
    > komisariacie!

    Ale kiedy ma ustąpić? Skąd ten na S2 ma wiedzieć, że temu na S3e, który
    ma skręcać w lewo, zachce się wykonać gwałtowny manewr zawracania kiedy
    ten z S2 będzie w połowie drogi w skręcie i mu wjedzie w zadek?

    Na jakichś prochach jesteś? :)