  • 11. Data: 2021-07-14 21:16:38
    Temat: Re: [prawo] zielona strzałka w lewo vs. zawracanie na S3e dla jazdy w lewo
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 20:58, TomN wrote:
    > Bełkot niesamowity, ale odpiszę: ma ustąpić ten z S-2. Tyle, i aż tyle.
    > I przestań sie pogrążać, a jeżeli masz PJ, to oddaj w najbliższym
    > komisariacie!

    Jak nie odróżniasz wariantów S3 od siebie i na każdym S3 dla ciebie nie
    można zawracać to może sam rozważ taką opcję zwrotu :)

    ad rem, Art. 4. [Zasada ograniczonego zaufania (zasada względnej
    ufności)] Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego
    ich zachowania.

    Co w sytuacji, gdy okoliczności nie wskazują na odmienne zachowanie tego
    zawracającego na S3e? Czy jest jakaś szansa dla tego z S2, aby nie
    został obciążony winą za kolizję i nie poleciało z jego OC? Czy ten z S2
    musi jakoś udowodnić, że okoliczności nie wskazywały czy ten z S3e, że
    wyraźnie wskazywał, że zawróci? :)

    Krystek

  • 12. Data: 2021-07-14 21:41:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-14 o 20:57, Krystek pisze:

    > No i oczywiście na dachu mógł posuwać, ale na S3e tylko w lewo :)

    To taki sam przypadek jak wjazd w gościa na głównej
    ale jadącego pod prąd.
    Opisany przez Ciebie miks zawracania i strzałki
    ze spotkaniem zderzak w zderzak ostatnio widziałem na skrzyżowaniu
    Armii Krajowej z Tarnogajską we Wrocławiu.
    Ten na strzałce ma ustąpić innym nawet jeśli będa przekraczać prędkość,
    jechać pod prąd, tyłem czy nawet zawracać.
    Odpowiedz na takie pytanie:
    skąd ten na strzałce wie jakie znaki ma ten zawracający?
    Może ma sygnalizator zezwalający na zawracanie?

  • 13. Data: 2021-07-14 22:33:34
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 14.07.2021 21:41, cef wrote:
    > skąd ten na strzałce wie jakie znaki ma ten zawracający?

    Nie wie, i faktycznie może powinien mieć się na baczności. Ale jeśli wie
    (a może wiedzieć), to co wtedy? :)

    > Może ma sygnalizator zezwalający na zawracanie?

    Z tego co wiem, inżynieria ruchu nie pozwoli wtedy na takie
    zorganizowanie ruchu, bo S3* gwarantują bezkolizyjność we wskazywanych
    kierunkach i nie może się pojawić S2, który by tę bezkolizyjność naruszał.

  • 14. Data: 2021-07-15 10:34:57
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-07-14 o 19:37, Krystek pisze:
    > Ruch jest kierowany sygnalizatorem S3e (skręt tylko w lewo). Gdy zapala
    > się na nim zielone to na drodze prostopadłej świeci się zielona
    > warunkowa strzałka do skrętu w prawo (tj. do skrętu w kierunku z którego
    > skręcają w lewo na S3e).
    >
    > W przypadku kolizji, gdy ktoś postanowi zawrócić na S3e, jak się rozłożą
    > wina i mandaty? Ktoś przerabiał taki manewr, kolizję i interwencję
    > policji i mógłby się podzielić doświadczeniem?
    >
    > Krystek

    Przy okazji ja mam pytanie - jeszcze nie tak dawno temu widziałem znak
    będący odwrotnością S3 - a mianowicie czarna strzałka nalepiona na
    kolorowy sygnalizator. Prawidłowy znak to zielona (kolorowa) strzałka na
    czarnym tle. Czy te znaki zostały już wymienione na prawidłowe czy
    jeszcze się je gdzieś spotyka. A jeśli tak, to jak się ma taka strzałka
    do S3?
    Taki znak jest np. pokazany na
    https://znaki.edu.pl/index.php/16-sygnaly/422-s-3ah - jako S3d...
    Zwróćcie uwagę na różnicę między sygnalizatorem na rysunku i na zdjęciu :-)
    Czy ten znaki są równoważne? Czy strzałka w takim przypadku oznacza, że
    sygnalizator dotyczy jazy na wprost czy na bok, ale nie jest typowym
    sygnalizatorem kierunkowym?
    T.

  • 15. Data: 2021-07-15 18:09:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-14 o 22:33, Krystek pisze:

> [...]
    > zorganizowanie ruchu, bo S3* gwarantują bezkolizyjność we wskazywanych
    > kierunkach i nie może się pojawić S2, który by tę bezkolizyjność naruszał.

    Inżynieria to swoją drogą, ale
    sytuacja, że wymieniono sygnalizator
    na jakiś inny - niezgodny z zamysłem organizującego ruch,
    albo oprogramowanie się zresetowało po burzy, albo
    ktoś nieodpowiedzialny coś zakleił albo dokleił też się może
    zdarzyć i wjeżdżając na strzałce musisz ustąpić wszystkim.

  • 16. Data: 2021-07-18 00:15:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Jul 2021 21:41:59 +0200, w <60ef3e07$0$543$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

    > skąd ten na strzałce wie jakie znaki ma ten zawracający?
    > Może ma sygnalizator zezwalający na zawracanie?

    A skąd ten nielegalnie zawracający ma wiedzieć, że tamten ma strzałkę, a nie
    zielone?

  • 17. Data: 2021-07-18 00:16:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Jul 2021 18:09:51 +0200, w <60f05dce$0$510$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ktoś nieodpowiedzialny coś zakleił albo dokleił też się może
    > zdarzyć i wjeżdżając na strzałce musisz ustąpić wszystkim.

    Aha.
    Czyli po takiej burzy, gdy nagle wszyscy mają zielone, winny będzie ten na
    "ustąp" (ew. po lewej)?

  • 18. Data: 2021-07-18 14:30:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wina i mandaty? Ktoś przerabiał taki manewr, kolizję i interwencję policji

    Nie polegaj wtedy na policji chyba, że odniesiesz z tego korzyść. Niestety w
    sądzie też nie ma sprawiedliwości. Jest tylko wyrok. Prawo jest do niczego,
    w tym drogowe. Dochodzą widzimisię. Może do skrętu w prawo też powinien być
    S3 (jeśli S2 sieje ferment) i wtedy ten bezprawnie zawracający ma ciebie z
    prawej i ewidentna jego wina. Moim zdaniem głównym winowajcą jest ten,
    który zawracał, bo gdyby nie zawracał, to by wypadku nie było. Niestety
    "prawo" bardziej skopie tego drugiego, bo u nas jest rozmywanie winy.
    Sędziokracja. Na zarzut, że nie możesz wiedzieć jaki sygnalizator ma tamten
    rozpatrz taki przypadek, który ewentualnie może pomóc np. w sądzie. Minutę
    temu chciałeś zawrócić na tym skrzyżowaniu, ale S3 nie pozwolił. Skręciłeś
    więc w lewo, zawróciłeś gdzieś i teraz z tą wiedzą jesteś tym skręcającym w
    prawo spod S2. Masz nawet pewność sytuacji. Ja wielokrotnie tak muszą
    zawracać i wiem, że tamten zawrócić nie może.

    neelix

  • 19. Data: 2021-07-18 20:53:40
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    r...@k...pl w

    > A skąd ten nielegalnie zawracający ma wiedzieć, że tamten ma strzałkę, a nie
    > zielone?

    Proste łotsonie: S1 nie ma prawa wystąpić z S3 w przypadku prostopadłych
    dróg.

    PS

    Najpierw odpisałem, a potem zauważyłem, że to radzio aka tympy kmiot pyta

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2021-07-18 21:33:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-18 o 00:16, r...@k...pl pisze:

    > Aha.
    > Czyli po takiej burzy, gdy nagle wszyscy mają zielone, winny będzie ten na
    > "ustąp" (ew. po lewej)?

    Nieuprawnione wnioskowanie.
    Ja kwestionowałem jedynie wnioskowanie
    o pierwszeństwie na podstawie znajomości inżynierii ruchu
    przez przeciętnego kierowcę.
    Z reguły jak mam strzałkę, to nie analizuję jakie znaki i światła mają
    inni, tylko ich grzecznie przepuszczam.