  • 1. Data: 2021-07-15 19:22:21
    Temat: ten drugi cię zabije
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    droga krajowa 94, jednokierunkowa, dwa pasy. po lewej domy, po
    prawej.... też parę, ale głównie slamsy, torowisko, chaszcze, garaże...
    Ale przejście dla pieszych musi być.

    https://ibb.co/y067Lqs

    W zasadzie są trzy blisko siebie. Jadę sobie wraz z innymi kierowcami.
    to jest droga krajowa 94, nie dojazd pod klatkę schodową. jak nie
    będziemy trzymać 50km/h (plus 10) to miasto stanie. jadę lewym i będę
    skręcał w lewo z trzeciego pasa. nagle gość obok mnie hamuje z piskami
    (*) PRawy pas stoi, hamujące punto lewym pasem wjeżdża na przejście dla
    pieszych. widze że niema szans aby się zatrzymał. jak już prawie
    przejechał przez przejście, widzę że minął babeczkę która grzecznie
    sobie stoi na pasach, na środku drogi i NIE wchodzi na lewy pas.
    kierowca punto przerwał hamowanie, pani grzecznie przeszła.

    Widać kobieta wyznawała te same zasady co ja. pierwszy Cię puści,
    drugi..... nie wiadomo. zatrzymała się, zmarnowała 2 sekundy, uratowała
    życie. Kierowca Punta powinien dostać maksymalny mandat, ale nie wyrok
    za zabójstwo. Tym razem się udało.

    teraz moja refleksja. Nie jestem pewien, czy bym się zatrzymał. dwa
    pasy, napchane aut. jak masz szanse - wyprzedzasz. jak nie korzystasz z
    szansy - tamujesz ruch, jesteś zawalidrogą. tam gdzie w tekście
    postawiłem gwiazdkę, dopiero tam ja się pokapowałem co się dzieje.
    skręcałem, pasy były za skrzyżowaniem więc.... nie moja droga, ale
    pieszej na pasach nie było widać. trzeba by sobie wyrobić nawyk
    hamowania na lewym pasie, gdy prawy stoi. ale w ten sposób zakorkujemy
    miasta.

    ToMasz

    PS czy Punto, na oko w miarę młode, powinno popiskiwać oponami? co na to
    abs?
    PSS
    pokazałbym film, ale kamera zawiodła. co zamiast g1wh?

  • 2. Data: 2021-07-15 23:07:41
    Temat: Re: ten drugi cię zabije
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-07-15 o 19:22, ToMasz pisze:

    > trzeba by sobie wyrobić nawyk
    > hamowania na lewym pasie, gdy prawy stoi. ale w ten sposób zakorkujemy
    > miasta.

    Nie. Nie wyrobić nawyk hamowania na lewym pasie, gdy prawy stoi.
    Wystarczy nie wyprzedzać na pasach.
    Ja, nawet kiedy zapierdalam dużo ponad dozwoloną prędkość, to nigdy(!)
    nie wyprzedzam przed przejściem dla pieszych. Na skrzyżowaniu mi się
    zdarza - ale na skrzyżowaniu niewidocznym, jak np. na Puławskiej w
    Warszawie. https://goo.gl/maps/sDnCq7qCBqoRhEPF6
    Na przejściu dla pieszych - nigdy. Nawet kiedy jadę 200, o co wcale
    nietrudno na moim motocyklu. Bo samochodem aż tak szybko nie jeżdżę.

    > pokazałbym film, ale kamera zawiodła. co zamiast g1wh?

    Ja kupiłem 70mai A800s. Ale nie mam na razie weny, żeby ją zamontować.
    Za gorąco na jakiekolwiek prace.

    --
    -
    Akarm

  • 3. Data: 2021-07-15 23:38:37
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 15.07.2021 o 19:22, ToMasz pisze:

    > PSS
    > pokazałbym film, ale kamera zawiodła. co zamiast g1wh?

    Jaką kartę SD do niej wrzuciłeś?

  • 4. Data: 2021-07-16 07:40:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.07.2021 o 19:22, ToMasz pisze:

    > teraz moja refleksja. Nie jestem pewien, czy bym się zatrzymał.
    Zasada jest prosta - nie wyprzedzasz/omijasz na przejściu chyba że się
    upewnisz że nie puszcza pieszego. Koniec.
    > trzeba by sobie wyrobić nawyk
    > hamowania na lewym pasie, gdy prawy stoi.
    No trzeba. Dziwne że dopiero trzeba sobie wyrabiać, bo już powinieneś go
    mieć.

    > ale w ten sposób zakorkujemy
    > miasta.
    A niby czemu? Skoro jeden stoi to masz się zatrzymać. Jak nie to
    korkujesz, bo jeden stoi dłużej aż drugi się zatrzyma.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-07-16 08:10:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-07-16 07:40, Shrek wrote:

> [...]
    > upewnisz że nie puszcza pieszego. Koniec.
    > No trzeba. Dziwne że dopiero trzeba sobie wyrabiać, bo już powinieneś go
    Ja tak nieśmiało dodam, że nawyk hamowania na prawym gdy lewy stoi bądź
    zwalnia też sobie trzeba wyrobić.

  • 6. Data: 2021-07-16 08:43:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >droga krajowa 94, jednokierunkowa, dwa pasy. po lewej domy, po
    >prawej.... też parę, ale głównie slamsy, torowisko, chaszcze,
    >garaże... Ale przejście dla pieszych musi być.

    >https://ibb.co/y067Lqs

    Ja tam widze domy po obu stronach.
    Ale nawet jesli nie ... a z garazu do domu to jak chcesz przejsc?
    Albo z psem na chaszcze :-)

> [...]

    >uratowała życie. Kierowca Punta powinien dostać maksymalny mandat,
    >ale nie wyrok za zabójstwo. Tym razem się udało.

    Za usilowanie zabojstwa. Zamiar ewentualny :-)

> [...]
    >postawiłem gwiazdkę, dopiero tam ja się pokapowałem co się dzieje.
    >skręcałem, pasy były za skrzyżowaniem więc.... nie moja droga, ale

    No wlasnie - nie twoja droga, przejscia nie miales.
    Ale wielu by pojechalo podobnie - przejscia nie cieszyly sie
    respektem, a i sytuacja potrafila zaskoczyc.

    >pieszej na pasach nie było widać. trzeba by sobie wyrobić nawyk
    >hamowania na lewym pasie, gdy prawy stoi.

    I na prawym gdy lewy stoi, i nie tylko stoi a zwalnia.
    Ale ... tak jak piszesz, to od dawna pieszy mial pierwszenstwo, i
    trzeba bylo od dawna miec nawyk.
    A teraz bedzie tylko gorzej ... dla pieszych i dla kierowcow :-(

    >ale w ten sposób zakorkujemy miasta.

    No wiesz - bedzie zakorkowane, to piesi beda bezpieczniejsi :-(

    >PS czy Punto, na oko w miarę młode, powinno popiskiwać oponami? co na
    abs?

    Uszkodzony? A moze dobry ABS i na granicy pisku trzymal opony ... na
    suchym asfalcie tak ponoc dobrze.

    >pokazałbym film, ale kamera zawiodła. co zamiast g1wh?

    Filmow na youtubie dostatek.

    J.

  • 7. Data: 2021-07-16 09:21:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nawet gdy ten z z naszej lewej mamy w przeciwnym kierunku i zasłania nam lewą część
    pasów.

    -----

  • 8. Data: 2021-07-16 09:38:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miałem ciekawą dwa dni temu:
    Podjeżdżam chodnikiem z dziećmi na rowerkach do oznakowanego pionowo i poziomo
    przejścia dla pieszych, przednie koła na "kołkach"
    (te ostatnie płytki chodnika z wytłoczeniami dla lasek) czyli niemal wkraczamy na
    przejście (dzieci to ustawowo piesi), z prawej
    pusto, z lewej widzę nieco zaskoczony (bo mało kto tam jeździ jezdnią) rowerzystę i
    dalej za rowerzystą jadące auto, do rowerzysty
    kilkanaście metrów droga hamowania krótka więc wchodzimy (dzieci ruszają) na pasy,
    rowerzysta na nasz widok postanowił przyspieszyć
    i przejeżdża nam po paznokciach zjeżdżając nieco w lewo ku osi jezdni (wydaje mi się
    iż w tym momencie krzyknąłem do dzieci "stój!")
    i w tym momencie na zebrze ten rowerzysta jest wyprzedzany pasem do jazdy w
    przeciwnym kierunku (ulica jednojezdniowa dwukierunkowa
    po jednym pasie w każdym kierunku) przez jadące wcześniej za nim auto (doskonale
    widziałem kierowniczkę, nie widziałem czy
    zjeżdżając w lewo na przeciwny pas przekroczyła ciągłą przed pasami czy jeszcze
    wcześniej przerywaną).

    -----

  • 9. Data: 2021-07-16 22:14:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 08:10, JDX pisze:

    > Ja tak nieśmiało dodam, że nawyk hamowania na prawym gdy lewy stoi bądź
    > zwalnia też sobie trzeba wyrobić.

    Ja tam nie muszę:P

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-07-17 00:39:21
    Temat: Re: ten drugi cię zabije. Mądraliński.
    Od: "RoKo" <k...@w...pl>

    > No trzeba. Dziwne że dopiero trzeba sobie wyrabiać, bo już powinieneś go
    > mieć.
    > --
    > Shrek

    Mądraliński zawsze musi udowodnić, że jest mądraliński.