  • 1. Data: 2010-05-28 20:24:29
    Temat: prosty kalukulator
    Od: "-" <d...@o...xx>

    Własnymi siłami próbuje napisać stronę internetową.
    Potrzebuje pomocy w naisaniu programu, który będzie obliczał równanie
    a*b
    gdzie "a" wpisywane jest w okienku,
    "b" będzie wybierane z kilku podanych wariantów przuciskiem "radiowym"
    mam darmowe konto na multimedii i podobno nie działa tam php a taki wzór
    programu znalazłam.
    Gdzieś wyczytałam, że musi być java script

  • 2. Data: 2010-05-29 11:41:07
    Temat: Re: prosty kalukulator
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Nie doczytujac do konca chcialem wlasnie napisac "uzyj JS". PHP jest
    po stronie serwera, a skoro ten hosting tego nie gwarantuje, to uzyj
    technologii po stronie klienta (JS). Poza tym przeladowywac strone
    (PHP) tylko po to, aby zobaczyc wynik mnozenia, to tez niedobrze.

  • 3. Data: 2010-05-29 11:58:28
    Od: "Marek Butrym" <d...@o...pl>

    "-" <d...@o...xx> wrote in message news:htp8u0$15ch$1@news.mm.pl...
    > Własnymi siłami próbuje napisać stronę internetową.
    > Potrzebuje pomocy w naisaniu programu, który będzie obliczał równanie
    > a*b

    Sorki, że pouczam, ale zauważ, że a*b to nie jest równanie.
    Jest to wyrażenie, które rzeczywiście można obliczyć.

    Co do równań.
    Fajne rozwiązywanie równań znajdziesz tu:
    http://www.cauchy.pl/roz/dodatki/rownania/index.php

    Jeśli sam chciałbyś coś takiego napisać to musisz znać php i
    - mieć na kompie uruchomiony php (jeśli tylko chcesz zaliczyć przedmiot)
    - mieć u dostawcy serwisu internetowego uruchomiony php (jeśli chcesz
    zaoferować światu swój genialny program obliczający a*b)

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2010-05-30 06:25:25
    Od: "-" <d...@o...xx>

    Uzytkownik "docxxx" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > technologii po stronie klienta (JS). Poza tym przeladowywac strone
    > (PHP) tylko po to, aby zobaczyc wynik mnozenia, to tez niedobrze.

    cos takiego wyszlo po przejrzeniu stron z opisami, jednak nie dziala.
    zasada ma byc taka, ze "cena" ma zalezec od wyboru przyciskiem radiowym "a"
    lub "b",
    oraz czy jest mozliwosc ograniczenia wpisywania w pole tekstowe jedynie
    liczb?

    prosze o pomoc - nie do konca rozumiem javascript, jedynie basic i pascal
    gdzies tam dzwoni :(

    <script language=JavaScript>
    <!--
    function check(t){
    cena = 0;
    if (dlugosc='a') cena=1;
    if (dlugosc='b') cena=2;
    wartosc = szerokosc * cena;
    alert('Wartosc to:' + wartosc);
    return(cena);
    }
    //-->
    </script>

    <form name=test onSubmit="return check(this)">
    <h4>Kalkulator</h4>
    <input type='text' size=3 maxlength=3 name='szerokosc'></p>
    <input type='radio' name='dlugosc' value='a'> 100
    <input type='radio' name='dlugosc' value='b'> 200
    <input type='submit' name='Send' value='Oblicz'>
    <input type='reset' name='Clear' value='Wyczysc'>
    </form>