  • 21. Data: 2011-11-19 20:13:47
    Temat: Re: "przedpołączenie"
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 14:25, Piotr M pisze:

    > Dlaczego uważasz, że aby podsłuchać użytkownika telefonu, operator
    > potrzebuje mieć konieczność uzyskania połączenia?

    W tym wypadku nie chodzi o podsłuchiwanie konkretnego numeru tylko
    namiar i identyfikację dzwoniącego pod ten podsłuchiwany numer.Chyba o
    tym pisała "Gazeta".

  • 22. Data: 2011-11-19 20:14:29
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 20:23, Animka pisze:

    > Ja telefon jest na podsłuchu to można.
    >

    > animka

    Ok. wytłumacz jak oni to robią, - znają nr i namiary na dzwoniącego
    dzwoniącego gdy ów zaczyna dopiero wykręcać nr telefonu będącego na
    podsłuchu?

  • 23. Data: 2011-11-19 20:15:18
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 18:11, m4rkiz pisze:
    > "jadryś" <a...@o...pl> wrote in message
    >

    > "Od grudnia poprzedniego roku ten numer jest na podsłuchu, bo użył
    > go ktoś podający się porywacza Krzysztofa Olewnika."
    >
    > telefon sie uruchamia, zaczyna nawiazywac polaczenie i wysylac glos,
    > mimo ze polaczenie jeszcze nie jest zestawione bo nie zostal podany
    > caly numer

    A to zmienia postać rzeczy. Źle chyba zrozumiałem tekst. Oczywiste jest
    że telefon bedący na podsłuchu mozna monitorować na wiele sposobów.

  • 24. Data: 2011-11-19 20:54:36
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 19 listopada 21:14, jadryś pisze:

    > Ok. wytłumacz jak oni to robią, - znają nr i namiary na dzwoniącego
    > dzwoniącego gdy ów zaczyna dopiero wykręcać nr telefonu będącego na
    > podsłuchu?

    Ja np tez chciałbym to wiedzieć, podejrzewam że tu się tego nie dowiemy.
    Natomiast stawiam np na to, że jest sobie taki soft u opa, który ma np
    taką procedurę - po stwierdzeniu przyciskania klawiszy w telefonie,
    włącza nasłuch z głośniczka telefonu, nagrywa na dysku transmisję,
    wyłącza nagrywanie.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 25. Data: 2011-11-19 21:12:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr M <x...@x...xx> wrote:

> [...]
    > taką procedurę - po stwierdzeniu przyciskania klawiszy w telefonie,
    > włącza nasłuch z głośniczka telefonu, nagrywa na dysku transmisję, wyłącza

    Nagrywanie treści w trakcie naciskania klawizy to sobie można w telefonie
    drucianym zrobić, i to bez żadnych problemów. Tu prawdopodobnie chodzi o
    nagranie od momentu zestawienia kanału (czyli wysyłania sygnału dzwonienia)
    do momentu odebrania połączenia.

    Też proste, choć bardziej skomplikowane z technicznego punktu widzenia. Ale
    skoro telefon i tak był pod obserwacją, to można to zrobić.

  • 26. Data: 2011-11-19 21:58:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-19 21:14, jadryś pisze:

    > Ok. wytłumacz jak oni to robią, - znają nr i namiary na dzwoniącego
    > dzwoniącego gdy ów zaczyna dopiero wykręcać nr telefonu będącego na
    > podsłuchu?

    Mają namiary na telefon. A zadzwonić z tego telefonu może każdy kto ma
    ten telefon w ręku, prawda?

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 27. Data: 2011-11-19 22:21:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > stawiam np na to, że jest sobie taki soft u opa, który ma np taką
    > procedurę
    > - po stwierdzeniu przyciskania klawiszy w telefonie, włącza nasłuch

    Łomatko...
    "Gdybym nie wiedział, że to głupota, to pomyślałbym, że prowokacja"

    JoteR

  • 28. Data: 2011-11-19 23:00:43
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > telefon sie uruchamia, zaczyna nawiazywac polaczenie i wysylac glos,
    > mimo ze polaczenie jeszcze nie jest zestawione bo nie zostal podany
    > caly numer

    Że co???
    Jakim cudem telefon zaczyna nawiązywać połączenie, skoro nie został podany
    cały numer???

    Piotr

  • 29. Data: 2011-11-20 10:04:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 18:11:32 +0100, ToMasz napisał(a):
    > ludzie, myślcie, to nie boli. postawcie telefon koło głośnika ze
    > wzmacniaczem (takie aktywne komputerowe) i słuchajcie kiedy telefon
    > komórkowy uruchamia nadajnik. jak Wam się wydaje, czy jeśli zalogowany
    > telefon do sieci nie nadaje/odbiera to ktokolwiek może coś podsłuchać?
    > TAk? przez dziurkę od klucza chyba.....

    A jestes taki pewien ze nie ma jakiegos tajnego kodu zeby wlaczyc zdalnie
    telefon i podsluchac co sie dzieje ?
    (P.S. gdyby byl .. jak myslicie, polskie organy by znaly ? )

    Nie wiem o co tam chodzi, ale zwracam uwage ze po wybraniu numeru kanal
    glosowy jest juz otwarty, przynajmniej w jedna strone - zeby przekazac
    sygnal dzwonienia.
    Byc moze juz w obie strony, i aparatura na centrali moze juz nagrywac.

    J.

  • 30. Data: 2011-11-20 10:36:57
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

    > A jestes taki pewien ze nie ma jakiegos tajnego kodu zeby wlaczyc zdalnie
    > telefon i podsluchac co sie dzieje ?

    Oczywiście, ale to wymaga:
    a) zamontowania w telefonie mikropluskwy
    b) zainstalowania "trojana" - dotyczy telefonów z WM, Symbianem etc.
    W pierwszym przypadku telefon musi wpaść na jakiś czas w łapki "śledziów" -
    w tym przypadku bez sensu, bo po co aresztować telefon, skoro można
    właściciela?
    Co do drugiego przypadku - telefony z jakim systemem były w użyciu w 2001
    r.? Bo wątpię, żeby porywacze obnosili się z Erisconem 380, a "śledzie"
    dysponowali odpowiednim trojanem i mechanizmami zdalnego przesłania i
    zainstalowania tego kodu w namierzanym telefonie. Czyli patrz akapit wyżej.

    > Nie wiem o co tam chodzi, ale zwracam uwage ze po wybraniu numeru kanal
    > glosowy jest juz otwarty,

    No właśnie - *po* wybraniu numeru, a nie samym "wystukaniu" na klawiaturze.
    Bo inaczej strach by było nawet w "węża" pograć ;-> Zaś dywagacje o
    włączeniu podsłuchu po wystukaniu czegokolwiek na klawiaturze telefonu
    komórkowego można między bajki włożyć. Zwłaszcza że, przypominam, chodzi o
    styczeń 2002 roku.

    JoteR