  • 1. Data: 2023-07-15 00:44:05
    Temat: przegrałem z łozyskiem
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jutro jadę szukać mechaniora z prasą 50 ton :)

    noszk żebym nie widział to bym nie uwierzył.
    Pogiąłem blachy 5mm x 3 i ani drgnęło.
    Pręt gwintowany M20, nakrętki szerokie, na klucz 30 mm.

    Tak wiem za mały młot.

    https://ibb.co/R9cHK2r
    https://ibb.co/bK09MX8
    https://ibb.co/8j92N8C

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne

  • 2. Data: 2023-07-15 01:14:00
    Temat: Re: przegrałem z łozyskiem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.07.2023 o 00:44, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > noszk żebym nie widział to bym nie uwierzył.
    > Pogiąłem blachy 5mm x 3 i ani drgnęło.
    > Pręt gwintowany M20, nakrętki szerokie, na klucz 30 mm.

    A palnikiem próbowałeś podgrzać?

  • 3. Data: 2023-07-15 02:36:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u8sknf$cnk$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > A palnikiem próbowałeś podgrzać?

    Nie bo czujnik ABS jest wrośnięty w zwrotnicę.
    Podobno wyjecie = zepsucie

  • 4. Data: 2023-07-15 02:45:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.07.2023 o 00:44, PiteR pisze:
    > Tak wiem za mały młot.

    Albo za krótka rurka.

    Robert

  • 5. Data: 2023-07-15 03:09:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.07.2023 o 02:36, PiteR pisze:

    > Nie bo czujnik ABS jest wrośnięty w zwrotnicę.

    Jebać czujnik, poza tym nie trzeba grzać do czerwoności, wystarczy
    nagrzać tak, żeby odpuściło choć trochę przy naprężeniach.

    > Podobno wyjecie = zepsucie

    Czyli jak spierdoli się czujnik to trzeba wymienić całą zwrotnice? Co to
    za wynalazek?

    Spróbowałbym jeszcze dobrym przecinakiem i młotkiem rozpirzyć to
    łożysko, a potem "dremelem" naciąć jego zewnętrzną bieżnię.

  • 6. Data: 2023-07-15 11:44:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u8srgl$h2m$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > Jebać czujnik, poza tym nie trzeba grzać do czerwoności, wystarczy
    > nagrzać tak, żeby odpuściło choć trochę przy naprężeniach.

    aha OBI palnik

    > Czyli jak spierdoli się czujnik to trzeba wymienić całą zwrotnice?
    > Co to za wynalazek?

    Nie. Wymienia się tylko czujnik ABS. Jednak ludzie piszą, że wyjęcie
    takiego czujnika co pojeździł i zardzewiał = 99% połamaniem go i kupnem
    nowego. W ogóle podobno uszkadza się od patrzenia na niego.

    Demontaż przegubu, wymiana łożyska, bicie młotkiem. Dziwny egzotyczny
    chiński przegub za szeroki tez go uszkadza itp

    > Spróbowałbym jeszcze dobrym przecinakiem i młotkiem rozpirzyć to
    > łożysko, a potem "dremelem" naciąć jego zewnętrzną bieżnię.

    Bedę próbował co mi zostało.

  • 7. Data: 2023-07-15 12:40:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.07.2023 o 11:44, PiteR pisze:
    > Jednak ludzie piszą, że wyjęcie
    > takiego czujnika co pojeździł i zardzewiał = 99% połamaniem go i kupnem
    > nowego. W ogóle podobno uszkadza się od patrzenia na niego.

    Skoro masz tą wiedzę, to ją wykorzystaj.

    Robert

  • 8. Data: 2023-07-16 16:32:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user nadir pisze tak:

    > Spróbowałbym jeszcze dobrym przecinakiem i młotkiem rozpirzyć to
    > łożysko, a potem "dremelem" naciąć jego zewnętrzną bieżnię.

    Nie próbujcie tego co robiłem w domu :)
    Tylko się zmęczycie niepotrzebnie i komary dokarmicie.

    Znalazłem w ustronnym miejscu na bocznicy nową kratkę ściekową 10cm
    żeliwa, TIR 40 ton approved. Wziąłem z domu młot i haczyk. Wyciągnałem
    kratkę, odchyliłą się tylko bo to wersja antykradzieżowa. Przełożyłem
    śrubę i dowaliłem nakrętkę z całej siły. Łożysko ani drgnęło. Albo jest
    zawalcowane albo rdza zrosła obie cześci do siebie albo może w fabryce
    wkładają zamrożone łożysko. To ma 26 lat. Przebieg 230tys km. Jeszcze
    mam pomysła, że jeździłem na zepsutym łożysku i spuchło od temperatury.
    Kulki są koloru żółtego nie wiem czy tak ma być? Jedyny plus, że
    100% trafna diagnoza. To łozysko a nie przegub.

    Zadnych odgłosów przy kręceniu kołem. Dopiero przy skrecie w prawo na
    dużym łuku terkot jak najechanie na linię anioła stróza albo jakbym
    jechał Johnem Deerem na bieżniku w jodełkę.

    Hałas się zaczął po pierwszym przekroczeniu 150km/h i juz tak został.

    Wnioski pokuntrolne

    Nie ryzykujcie wymiany samemu bez zapasowej zwrotnicy. Zabezpieczce
    sobie prasę hydrauliczną. Nie jakąś popierdułkę z lewarka
    samochodowego. Pojedziecie do pana Mietka to po prostu rozetnie bieżnie
    dremelem i ściemni że wycisnął. Nawet nie będzie się siłował. Pokaleczy
    zwrotnicę przy okazji.

    Za 3 miesiące znowu będę w Polsce to pójdę do znajomego mechaniora od
    bombajnów i koparek rozwikłać sprawę. Muszę to zobaczyć ile ton było
    wymagane żeby wypchać tę bladź.

    --
    Piter

    jak dbasz tak masz

  • 9. Data: 2023-07-16 16:34:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.07.2023 o 16:32, PiteR pisze:
    > Za 3 miesiące znowu będę w Polsce to pójdę do znajomego mechaniora od
    > bombajnów i koparek rozwikłać sprawę. Muszę to zobaczyć ile ton było
    > wymagane żeby wypchać tę bladź.

    No to może modna na YT elektroliza.

    Robert

  • 10. Data: 2023-07-16 21:50:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jul 2023 00:44:05 +0200, PiteR wrote:

> [...]
    >
    > noszk żebym nie widział to bym nie uwierzył.
    > Pogiąłem blachy 5mm x 3 i ani drgnęło.
    > Pręt gwintowany M20, nakrętki szerokie, na klucz 30 mm.

    Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek.

    Bez młota nie robota - i to jest bardzo dobra rada.

    Piasta troche przyrdzewiala? To moze WD40 ?
    Podgrzac oczywiscie nie zaszkodzi - moze cos pusci.

    Lozyska na wymiane ? Bo mozna troche naciac,

    Aha - w dobrą strone wyciagasz?
    Bo tam chyba dwa łozyska, moze jakis próg miedzy nimi?

    > https://ibb.co/R9cHK2r
    > https://ibb.co/bK09MX8
    > https://ibb.co/8j92N8C

    J.