  • 1. Data: 2009-05-13 09:06:30
    Temat: przetwornica
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Witam

    Mam potrzebe zasilić urządzenie 220V 200W w miejscu gdzie nie ma prądu.
    Prąd przemienny. Czas pracy ok 2 godz bez ładowania akumulatora.

    Wymyśliłem sobie zakup akumulatora samochodowego i przetwornicy. Jaki
    akumulator i jaka przetwornica moize spełnić te warunki. a moze jakies
    inne rozwiązanie?

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-05-13 09:25:03
    Temat: Re: przetwornica
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello a402,

    Wednesday, May 13, 2009, 11:06:30 AM, you wrote:

> [...]
    > Wymyśliłem sobie zakup akumulatora samochodowego i przetwornicy. Jaki
    > akumulator i jaka przetwornica moize spełnić te warunki. a moze jakies

    Akumulator 12V 72Ah zapewni wystarczającą rezerwę i nie będzie
    rozładowywany za każdym razem do zera. Jako przetwornicę polecam
    stary, dobry APC BackUPS 400 - też będzie miał wystarczającą rezerwę
    mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-05-13 09:38:17
    Od: a402 <z...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > rozładowywany za każdym razem do zera. Jako przetwornicę polecam
    > stary, dobry APC BackUPS 400 - też będzie miał wystarczającą rezerwę

    dzieki za odpowiedz.
    zalezy mi na tym aby akumulator był mozliwie najmniejszy - transport na
    nogach.
    Jeszcze raz podam dane urzadzenia:
    Napiecie 230V
    Moc 200W
    Czas pracy 1 godz.

    Wolałbym zrezygnować z zapasu-rezerwy mocy (noszenie akumulatora i
    przetwornicy).

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-05-13 09:50:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello a402,

    Wednesday, May 13, 2009, 11:38:17 AM, you wrote:

> [...]
    > Moc 200W
    > Czas pracy 1 godz.
    > Wolałbym zrezygnować z zapasu-rezerwy mocy (noszenie akumulatora i

    Cudów nie ma - fizyki i ekonomii nie oszukasz. Będziesz miał mały
    akumulator, to go będziesz wymianiał raz na miesiąc - nie opłaci się.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-05-13 09:55:07
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czas pracy 1 godz.
    > Wolałbym zrezygnować z zapasu-rezerwy mocy (noszenie akumulatora i
    > przetwornicy).

    Wcześniej chciałeś 2 godziny
    Licz:
    200W*1h=200Wh
    200W/12V=17A
    Jakbyś miał sprawność 80% potrzebowałbyś akumulator 20Ah. Bardziej pospolite
    są 24Ah.
    Też ciężki. UPS z transformatorem 50Hz też jest ciężki
    Kilkanaście kg do targania

  • 6. Data: 2009-05-13 10:05:57
    Od: a402 <z...@o...pl>

    p pisze:

    > Wcześniej chciałeś 2 godziny

    2 godziny było z zapasem. Wystarczy 1 godz.

> [...]
    > pospolite są 24Ah.
    > Też ciężki. UPS z transformatorem 50Hz też jest ciężki

    Do jakiego poziomu moze spaść napiecie akumulatora po 1 godz obciążenia?
    Minimalne napiecie zasilania przetwornicy to najczesciej 10,5 V.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-05-13 10:10:23
    Od: "p" <...@r...tu>

    > Do jakiego poziomu moze spaść napiecie akumulatora po 1 godz obciążenia?

    To od akumulatora zależy, od stanu jego naładowania i pojemności.
    Sprawdź na jakimkolwiek

  • 8. Data: 2009-05-13 14:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1261475689.20090513115018@pik-net.pl...

    > Cudów nie ma - fizyki i ekonomii nie oszukasz. Będziesz miał mały
    > akumulator, to go będziesz wymianiał raz na miesiąc - nie opłaci
    > się.

    Jak akumulator bedzie NiCd/MH to chyba nie.
    A jeszcze lepszy bylby Li-ion, bo lzejszy.

    J.

  • 9. Data: 2009-05-13 14:46:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Jak akumulator bedzie NiCd/MH to chyba nie.
    > A jeszcze lepszy bylby Li-ion, bo lzejszy.

    Jasne. Policz koszty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-05-13 15:29:05
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    a402 pisze:
    > Witam
    >
    > Mam potrzebe zasilić urządzenie 220V 200W w miejscu gdzie nie ma prądu.
    > Prąd przemienny. Czas pracy ok 2 godz bez ładowania akumulatora.

    Może zdradź co to za urządzenie, może znajdą się inne sposoby
    zasilania/rozwiązania problemu,
    Pozdrawiam
    KK