  • 1. Data: 2009-12-03 11:15:33
    Temat: przykłady openssl pedantic
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Czy ktoś mógłby zobaczyc przykład 3
    http://code.google.com/p/przyklad-open-ssl/

    Chodzi o to by powiedziec czy można używać

    EVP_EncryptInit (&ctx, RODZAJ_KODOWANIA, key, iv);

    czy lepiej

    EVP_CIPHER_CTX_init(&ctx);
    if(!EVP_EncryptInit_ex(&ctx, RODZAJ_KODOWANIA, NULL, key, iv))

    Jak wygenerować iv K itp.

    Wiele osób tu krytykuje. Proszę, teraz możecie się wykazać. ;-)
    Jak poprawić ten kod by był idealny. Pełny opis. Usunięcie wszystkich
    warningów. Prosze pomóżcie.

    --
    ^^

  • 2. Data: 2009-12-03 17:15:37
    Temat: Re: przykłady openssl pedantic
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 03.12.2009, Piotr J. Kolanok wrote:
> [...]
    >
    > czy lepiej
    >
    > EVP_CIPHER_CTX_init(&ctx);
    > if(!EVP_EncryptInit_ex(&ctx, RODZAJ_KODOWANIA, NULL, key, iv))

    A weź ty porównaj EVP_EncryptInit_ex() i EVP_EncryptInit(). Uważasz że
    EVP_EncryptInit() nie potrzebuje zainicjalizowanego szyfru? I to się
    *szyfr* nazywa, a nie kod.

    > Jak wygenerować iv K itp.

    Wiesz co? Ty próbujesz paprać coś z kryptografią. Daj ty sobie spokój
    póki nie doszkolisz się w tej materii, bo to nie jest mądre pytanie:
    "jak wygenerować IV".

    > Wiele osób tu krytykuje. Proszę, teraz możecie się wykazać. ;-)
    > Jak poprawić ten kod by był idealny. Pełny opis. Usunięcie wszystkich
    > warningów. Prosze pomóżcie.

    Jakich warningów? Oczadziałeś? Podałeś jakieś bliżej nieokreślone
    fragmenty i oczekujesz że wskażemy jak usunąć jakieś wymyślone (przez
    ciebie?) warningi?

    --
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2009-12-03 19:22:52
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    > Jakich warningów? Oczadziałeś? Podałeś jakieś bliżej nieokreślone
    > fragmenty i oczekujesz że wskażemy jak usunąć jakieś wymyślone (przez
    > ciebie?) warningi?

    Kup sobie okulary, albo samouczek jak obsługiwać przeglądarkę.

    --
    ^^

  • 4. Data: 2009-12-04 09:23:33
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    > Kup sobie okulary, albo samouczek jak obsługiwać przeglądarkę.

    OK, przeoczenie. A ty najpierw kup sobie książkę o dobrych praktykach
    w C, a dopiero potem próbuj usuwać warningi z opcji `-pedantic'.
    Nawet wcięć przyzwoicie utrzymywać nie umiesz.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 5. Data: 2009-12-04 11:25:53
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > OK, przeoczenie. A ty najpierw kup sobie książkę o dobrych praktykach
    > w C, a dopiero potem próbuj usuwać warningi z opcji `-pedantic'.
    > Nawet wcięć przyzwoicie utrzymywać nie umiesz.

    Jestes trollem. Jeszcze nikomu w niczym nie pomogłeś. Potrafisz się tylko
    mądrzyć. Ale chętnie zmienię o tobie zdanie. Napisz konkretnie co można
    poprawić, napisz opis co robi dana funkcja , albo jak można to poprawić
    (program cztery.c) by działało.

    Masz ostatnią szansę inaczej po prostu uznam ze jestes niereformowalny.
    --
    ^^

  • 6. Data: 2009-12-04 14:41:09
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 04.12.2009, Piotr J. Kolanok wrote:

    > Jestes trollem. Jeszcze nikomu w niczym nie pomogłeś.

    Jestem trollem, przyznawałem się parę razy do tego. Natomiast nieprawda
    że nikomu w niczym nie pomogłem, ot, choćby aktualny wątek o serwerach
    SMTP na pcol.

    > Potrafisz się tylko
    > mądrzyć. Ale chętnie zmienię o tobie zdanie.

    Bierzesz mnie pod włos, zupełnie jakby mi zależało na twojej akurat
    opinii.

    > Napisz konkretnie co można
    > poprawić,

    Zacznij od wcięć w kodzie. Potem naucz się trochę kryptografii. Dopiero
    na końcu zabieraj się za używanie samych algorytmów szyfrujących.
    Odwrotna kolejność jest niewłaściwa.

    > napisz opis co robi dana funkcja ,

    A po co mam powielać dokumentację biblioteki?

    > albo jak można to poprawić
    > (program cztery.c) by działało.

    Możesz użyć osobnej biblioteki do base64. Możesz też nie naprawiać
    nieudolnie tego, co działa w OpenSSL-owym BIO dla Base64 (jak się
    wczytasz w mana, to może zobaczysz co się robi z nową linią w outpucie).

    > Masz ostatnią szansę inaczej po prostu uznam ze jestes niereformowalny.

    Ojej, jak się boję. "Masz ostatnią szansę żeby mi pomóc, inaczej tupnę
    nóżką!". Tak to mniej więcej brzmi, wiesz.

    Ale skoro już przy tym jesteśmy, to kiedy zabierzesz się za naukę
    kryptografii? Bo nie wiedzieć co to jest initial vector to trochę głupie
    gdy się chce pisać coś z szyfrowaniem.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 7. Data: 2009-12-04 20:29:42
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    > Jestem trollem, przyznawałem się parę razy do tego. Natomiast nieprawda
    > że nikomu w niczym nie pomogłem, ot, choćby aktualny wątek o serwerach
    > SMTP na pcol.

    [...]
> [...]

    > Ojej, jak się boję. "Masz ostatnią szansę żeby mi pomóc, inaczej tupnę
    > nóżką!". Tak to mniej więcej brzmi, wiesz.

    c.n.w.

    Rozumiem, ze wcięcia chcesz poprawiać? Idz do piaskownicy i to nie tej z svn
    --
    ^^

  • 8. Data: 2009-12-04 21:02:10
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    > [...]
    >
    > c.n.w.
    >
    > Rozumiem, ze wcięcia chcesz poprawiać? Idz do piaskownicy i to nie tej z svn

    Tylko wiesz, zauważ że na razie nikt inny ci nie odpowiedział, a wątek
    już dobre dwa dni ma. No i na razie to ty wzbraniasz się przed wiedzą,
    bo "niech ktoś mi powie jak to ma być", a sam nie wykazujesz ani
    odrobiny znajomości podstaw, tak programowania (wcięcia), jak tematu
    który dotykasz (kodowanie w base64, kryptografia).

    --
    Stanislaw Klekot