  • 1. Data: 2009-12-03 09:31:07
    Temat: Jaki język
    Od: "montaron" <m...@g...com>

    Witam Grupowiczów,

    Stoję przed zadaniem napisania programu i chcę wybrać najlepszy do tego język.
    Dodam, iż mam niewielkie doświadczenie w programowaniu i to w starych językach
    (Fortran, Pascal). Będę więc musiał nauczyć się nowego języka, dlatego ważny
    jest parametr nieskomplikowania. Będę uczył się głównie z videotutoriali.

    Wymagania programu:
    - program działa w oknie lub w na pełnym ekranie w systemie Windows
    - interfejs &#8222;nie windowsowy&#8221; &#8211; zaprojektowany przeze mnie
    - łatwe edytowanie bazy danych bez ingerowania w kod
    - myślę też o aktualizacjach programu (jego baz danych) przez net

    Krótko o funkcji programu:
    Program będzie obliczał parametry trasy samochodu. Użytkownik będzie podawał
    dane wejściowe takie jak długość trasy, średnia prędkość, ładunek itp. Będzie
    mógł wybrać z bazy floty samochód i przypisane mu silniki i inne parametry.
    Następnie program będzie obliczał ekonomie i inne wskaźniki, a wyniki
    prezentował na wykresie oraz na arkuszu do druku. Program będzie działał
    krokowo, tzn. będzie kilka ekranów przez które użytkownik będzie musiał kolejno
    przejść aż do ostatniego z wynikami.

    Proszę o pomoc w wyborze najlepszego do tego języka. Dodam, iż program będzie
    posiadał graficzny przyjazny interface. Myślałem nawet o Flashu czy adobeAir. Z
    góry dziękuje za wsparcie.

  • 2. Data: 2009-12-03 15:35:44
    Temat: Re: Jaki język
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > - łatwe edytowanie bazy danych bez ingerowania w kod
    > - myślę też o aktualizacjach programu (jego baz danych) przez net

    Jeśli znasz Pascala, to najlepiej poczujesz się w Delphi, niestety jest
    drogie a obecnie nie ma wersji darmowej.

    Zainteresuj się C# - składnia oparta na C ale duchem bardziej Pascal (w
    końcu dzieło tego samego człowieka do Delphi). Jest darmowa wersja (Express
    Edition).

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2009-12-03 15:42:43
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "montaron"
> [...]
    >jest parametr nieskomplikowania. Będę uczył się głównie z videotutoriali.

    Tak na marginesie - jak sie uczy jezyka programowania z
    wideotutoriali???

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 4. Data: 2009-12-03 15:58:05
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Tak na marginesie - jak sie uczy jezyka programowania z
    > wideotutoriali???

    Bierzesz popcorn, siadasz wygodnie na kanapie, wyciągasz nogi i
    naciskasz play na pilocie ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2009-12-04 07:47:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Karol Y pisze:

    > Bierzesz popcorn, siadasz wygodnie na kanapie, wyciągasz nogi i
    > naciskasz play na pilocie ;-)

    jak wyciągniesz nogi to pilota wezmą spadkobiercy.... (hehehe)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2009-12-04 08:37:16
    Od: "monte" <m...@g...com>

    Polecam!

    http://www.lynda.com/

  • 7. Data: 2009-12-04 09:29:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    montaron wrote:
    > - program działa w oknie lub w na pełnym ekranie w systemie Windows
    > - interfejs &#8222;nie windowsowy&#8221; &#8211; zaprojektowany przeze mnie
    > - łatwe edytowanie bazy danych bez ingerowania w kod

    Może nie kombiniować tylko wziąść Accessa + makra. Zalatwi od razu
    GUI+baza a duperele programistyczne da się napisać z palca w VB. Co
    prawda nie uważam tego za eleganckie ale zapewne jest jedną z opcji.

  • 8. Data: 2009-12-04 23:42:42
    Od: B <...@...pl>

    montaron pisze:
> [...]
    > jest parametr nieskomplikowania. Będę uczył się głównie z videotutoriali.

    To może java. Projektowana jako nieskomplikowany język.

    B.

  • 9. Data: 2009-12-07 07:45:36
    Od: lolo <n...@n...com>

    > ... Myślałem nawet o Flashu czy adobeAir.

    i słusznie ;)

  • 10. Data: 2009-12-29 08:20:21
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "montaron" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowego
    > języka, dlatego ważny jest parametr nieskomplikowania. Będę uczył się

    Jeśli naprawdę chciałbyś nauczyć sie programować, to najsensowniej wziąć
    się za:
    C++, C#, Java.

    Delphi, Visual Basic też są b. fajne, i nawet łatwiejsze do nauki, ale
    ich notowania spadają, więc warto zainwestować w coś, co zaprocentuje w
    przyszłości.

    I nie ulegaj stereotypom, że C++, jest językiem bardzo trudnym.
    Jest niewiele trudniejszy od Pascala.
    Szczerze, to wszystkie są trudne, ale jeśli dobrze opanujesz C++, to
    wszystkie inne będą dla Ciebie jak bułka z masłem.
    Wszystkie wyżej wymienione są oparte na składni C/C++, nie wspominając o
    PHP.

    I masz do wyboru masę różnych darmowych środowisk programistycznych i
    kompilatorów.
    VS 2008 EE, CodeBlocks, Qt4, NetBeans, Eclipse...

    A jeśli ma to być jednorazowy strzał, zabawa, to może Python, albo jak
    wspomniano powyżej, zrobienie aplikacji w Access (VBA) albo nawet w
    Excelu? - Access nie jest niestety darmowy.