  • 1. Data: 2022-04-10 07:39:36
    Temat: puste taśmy smt ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie przyszło mi do pustaka, żeby zbierać puste taśmy papierowe i
    plastykowe od elementów SMD ( takie 8mm, 16mm ).

    A teraz by mi się przydały na "rozbiegówki" do zakładania do mojego
    TVM802B, bo mam dużo elementów w kawałkach taśm, bez rozbiegówek na
    początku.

    Można to skądś wzionść, jak to się dziś mówi ?
    No w razie czego kupię rolkę najtańszego czegoś w TME i wypatroszę, ale
    trochę szkoda dla samej taśmy.

  • 2. Data: 2022-04-10 11:20:00
    Temat: Re: puste taśmy smt ?
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2022 o 07:39, sundayman pisze:
    > Nie przyszło mi do pustaka, żeby zbierać puste taśmy papierowe i
    > plastykowe od elementów SMD ( takie 8mm, 16mm ).

    https://sklep.semicon.com.pl/shop2/laczowki-i-rozbie
    gowki-tasm-smd,c1041

  • 3. Data: 2022-04-10 12:41:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 10 kwietnia 2022 o 07:39:49 UTC+2 sundayman napisał(a):
> [...]
    >
    > Można to skądś wzionść, jak to się dziś mówi ?
    > No w razie czego kupię rolkę najtańszego czegoś w TME i wypatroszę, ale

    U, a to dużo trzeba takuej rozbiegówki?
    I skąd maszyna wie, że już konuec rozbiegówki i pojawiają się elementy?
    Jak dasz za długą rozbiegówkę to zamontuje powietrze?
    A jak za krótką to zostaną elementy w taśmie?

  • 4. Data: 2022-04-10 15:54:24
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    > U, a to dużo trzeba takuej rozbiegówki?
    > I skąd maszyna wie, że już konuec rozbiegówki i pojawiają się elementy?
    > Jak dasz za długą rozbiegówkę to zamontuje powietrze?
    > A jak za krótką to zostaną elementy w taśmie?

    Dłusza potrzebna jest ta folia, tak aby dało się zaczepić o bęben
    nawijający.
    Elementy zakładasz tak, aby już odpowiednie miejsce, z którego będzie
    pobierany, nie było puste.
    Podniesiony element jest kontrolowany za pomocą kamery. Czasem trafia do
    "śmietnika".
    Nie mam bezpośrednio doświadczenia, ale coś widziałem.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 5. Data: 2022-04-11 02:43:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > U, a to dużo trzeba takuej rozbiegówki?
    > I skąd maszyna wie, że już konuec rozbiegówki i pojawiają się elementy?
    > Jak dasz za długą rozbiegówkę to zamontuje powietrze?
    > A jak za krótką to zostaną elementy w taśmie?

    Przeceniasz te chińskie maszynki :)

    Ona nic nie "wie" - po prostu chodzi o to, że instalując taśmę z
    elementami potrzeba kilka cm przed miejscem, z którego rozpoczyna
    pobieranie. Jeśli dostaję z TME taśmę przyciętą "na równo" to po prostu
    po jej założeniu kilka-kilkanaście elementów nie mogłoby być pobrane.
    A na końcu by zabrakło :)

    Więc trzeba z przodu dać kawałek pustej taśmy.
    A ustawić to trzeba ręcznie, żeby po uruchomieniu ssawka wzięła pierwszy
    element z taśmy.

  • 6. Data: 2022-04-11 02:45:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dłusza potrzebna jest ta folia, tak aby dało się zaczepić o bęben
    > nawijający.

    A te mam, kupiłem u chińczyka zapas od razu z taśmą samoprzylepną.

    > Elementy zakładasz tak, aby już odpowiednie miejsce, z którego będzie
    > pobierany, nie było puste.

    No ale ssawka nie może pobrać z pierwszej "przegródki" na taśmie - bo
    podajnik jest tak zbudowany, że kilka cm taśmy musi wystawać z przodu.

    > Podniesiony element jest kontrolowany za pomocą kamery. Czasem trafia do
    > "śmietnika".

    No ale to już po jego pobraniu.

  • 7. Data: 2022-04-11 02:54:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > https://sklep.semicon.com.pl/shop2/laczowki-i-rozbie
    gowki-tasm-smd,c1041

    Oni mają tylko złączki do taśm, sklejki i przedłużki do taśmy
    trzymającej elementy. To wszystko mam.

    No nic, kupiłem parę rolek po 5000 rezystorów na taśmie papierowej 8mm,
    wypatroszę i będzie.

    Ale plastykowej taśmy 16mm jeszcze by mi się przydało trochę w różnych
    szerokościach...

  • 8. Data: 2022-04-11 08:49:07
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Więc trzeba z przodu dać kawałek pustej taśmy.
    > A ustawić to trzeba ręcznie, żeby po uruchomieniu ssawka wzięła pierwszy

    Zwykle maszyna ma czujnik podciśnienia w układzie ssawki i tym sposobem
    wykrywa, czy pobrała element. Jeśli nie pobrała, to przesuwa podajnik i
    próbuje znowu, a jeśli się kilka razy nie uda - zgłasza błąd.

    JS

  • 9. Data: 2022-04-11 10:25:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 11 kwietnia 2022 o 02:44:03 UTC+2 sundayman napisał(a):
> [...]
    > pobieranie. Jeśli dostaję z TME taśmę przyciętą "na równo" to po prostu
    > po jej założeniu kilka-kilkanaście elementów nie mogłoby być pobrane.

    Nie przeceniam, przyjmuję, że są głupie.
    Bardziej się zastanawiałem, dlaczego w tym wątku żal Ci paru elementów na "niepustej"
    rozbiegówce,
    a w sąsiednim nie masz oporu przed wyrzuceniem partii elementów kładzionych "na
    próbę" na płytce posmarowanej klejem.
    No ale to "A na końcu by zabrakło" to jest argument.

    > Więc trzeba z przodu dać kawałek pustej taśmy.
    > A ustawić to trzeba ręcznie, żeby po uruchomieniu ssawka wzięła pierwszy
    > element z taśmy.

    Hmm, ale ręcznie co ustawiasz - tak, że ustawiasz ssawkę nad pierwszym elementem?
    Bo nie da się ustawić "kilka cm" ;>
    To tak jak majster, jak mi stół przerabiał - mówię, że chciałbym go mieć 130 albo
    140cm.
    A on na to, ze jak się stoi przy pile, to się nie da uciąć "130 albo 140cm" ;>

  • 10. Data: 2022-04-12 06:43:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-04-11 o 08:49, JS pisze:

    > Zwykle maszyna ma czujnik podciśnienia w układzie ssawki i tym sposobem
    > wykrywa, czy pobrała element. Jeśli nie pobrała, to przesuwa podajnik i
    > próbuje znowu, a jeśli się kilka razy nie uda - zgłasza błąd.

    paaaanie :)
    To nie ta technologia. Ony nie mają żadnego czujnik ciśnienia :)
    Tu trzeba samemu zadbać o to.