    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: pytanie bardziej informatyczne
    Date: Sun, 6 Nov 2022 06:07:08 +0100

    ale pewnie któryś z kolegów będzie wiedział.

    Jest sobie urządzenie z modemem GPRS. To urządzenie łączy się z
    komputerem, którym można to urządzenie obsługiwać poprzez "chmurę"
    producenta modemów.

    Czyli - w modemie ustawiam sobie adres serwera ( może to być zarówno IP
    jak i domena) , numer portu itp.
    Ze strony PC dokładnie tak samo. I ten serwer zestawia "transparentne
    połączenie" po którym śmigają dane. Ruch jest minimalny, bo modem ma z
    drugiej strony złąćze RS232 i de facto tam latają ramki po paręset
    bajtów raz na jakiś czas.

    Chciałbym, żeby modem nie łączył się z tym serwerem bezpośrednio ale
    przez mój serwer proxy. Czyli modem trafia na mój serwer i on
    pośredniczy w połączeniu z serwerem producenta modemu.

    Docelowo chciałbym postawić sobie ten mój serwer proxy fizycznie u
    siebie, ale to ciut później.
    Teraz najwygodniej byłoby mi to zrobić na moim serwerze ( na seohost) ,
    na którym trzymam strony internetowe. Albo kupiłbym jakiś prosty VPS u
    nich jeśli tak będzie lepiej.

    Pytanie - na czym da się to zrobić najprościej dla kogoś ( znaczy mnie )
    kto linuxa zna słabo i ogólnie ma doświadczenie z serwerami na poziomie
    pozwalającym zrobienie sobie strony, poczty itp pierdoły podstawowe.

    Poczytałem trochę tego rodzaju rzeczy;

    https://www.fosslinux.com/46027/self-hosted-proxy-se
    rvers.htm

    ale niewiele to na razie wniosło w moje życie. Gdybym miał to stawiać na
    własnym biurku to wolałbym coś na (tfu) windows albo OSX.

    Jednym słowem - jak się za to zabrać ?