  • 1. Data: 2011-07-30 17:11:35
    Temat: qtcreator, remote cross debugging
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    Mam źródła programu które kompilowane są pod linuxem i pod windowsem na
    dwóch różnych maszynach.
    Na maszynie z linuxem nie mam roota i niewiele mogę zmieniać.

    I teraz chodzi o to, że program trzeba przetestować i niejednokrotnie
    debugować pod obiema platformami. Na windowsie jest ok, bo mam admina,
    instaluję co potrzebuję i nie ma wiekszym problemów. Pod linuxem ciężej,
    więc wymysliłem sobię że odpalę gdb w trybie servera i podłączę się np
    qtcreatorem z windowsa.

    Tu jest problem: samo połączenie przebiega poprawnie, ale gorzej z
    debugowaniem:
    qtcreator potrafi postawić brakpointa, ale gdy aplikacja na niego trafi to
    qtcreator nie potrafi znaleźć pliku źródłowego i pokazuje kod asemblera.

    Totalną porażką jest debugowanie bibliotek: ustawienie brakpointa w kodzie
    który jest dynmiczna biblioteka ładowaną przez ów program w ogóle nie
    powoduje zadnej reakcji.

    Pytanie więc jak mu wytłuamczyć co i jak? Źródła jak wspominalem mam
    tu i tu. Co więcej, mam na windowsie zmapowany dysk z zasobami linuxa i mogę
    np wskazać lokalnemu gdb binarkę.

    Używania gołego gdb próbuję uniknąć.

    Da się to jakoś ogarnąć?

    Michał Walenciak