  • 1. Data: 2020-02-15 18:45:38
    Temat: radiomagnetofon z auto repeat
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Ktoś kojarzy coś takiego:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/japonski-radiomag
    netofon-kasetowy-prl-vintage-i7382306424.html

    Wynika z tego, że to "Fair Mate" model CR-323

    Pamiętam nieudaną próbę naprawy tego urządzenia tzn. wszystko generalnie
    już działało oprócz tego "auto repeat system" - nie rozgryzłem wtedy
    dlaczego to nie działa.
    A miało to działać tak (widziałem to sprawne w akcji), że ustawiało się
    na licznikach początek i koniec utworu i powinno w kółko odtwarzać go i
    przewijać do początku i znów odtwarzać. Można też było jakoś
    przeszukiwać taśmę w ten sposób, że przewijało kawałek do przodu,
    odtwarzało kilka sekund i znów przewijało.
    Sprawa jest o tyle ciekawa, że tam na tym zdjęciu jest jeden licznik, a
    pamiętam dwa, jeden pod drugim i jeden był oznaczony "start", drugi
    "end" - czy jakoś tak. Nie pamiętam tego napisu "Fonomemorex", w sumie
    logo Fair Mate też jakoś średnio.
    Z ciekawostek to jeszcze wyeksponowana dioda LED "auto repeat" -
    pierwsza dioda LED jaką w życiu widziałem.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2020-02-17 13:48:13
    Temat: Re: radiomagnetofon z auto repeat
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15-02-2020 o 18:45, Mirek pisze:
> [...]
    > logo Fair Mate też jakoś średnio.
    > Z ciekawostek to jeszcze wyeksponowana dioda LED "auto repeat" -
    > pierwsza dioda LED jaką w życiu widziałem.

    Ja znam funkcje wyszukiwania utworu, Auto Reperat, Scan itp. działające
    na zasadzie wykrywania ciszy na kasecie.

    yabba

  • 3. Data: 2020-02-17 17:12:01
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 13:48, yabba pisze:
    netofon-kasetowy-prl-vintage-i7382306424.html

    > Ja znam funkcje wyszukiwania utworu, Auto Reperat, Scan itp. działające
    > na zasadzie wykrywania ciszy na kasecie.
    też w jednym "radiu" samochodowym takie coś miałem, napaliłem się na to
    strasznie. ale funkcja okazała się być średnio przydatna, bo
    wyszukiwanie ciszy wymagało odtwarzania kasety w trybie mute z 2 razy
    szybszym przesuwem taśmy. czyli cofnięcie ręczne 1 utworu na chybił
    trafił trwało 5- 10 sekund, znalezienie początku utworu "z automatu"
    połowę czasu utworu
    ToMasz

  • 4. Data: 2020-02-17 17:43:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.02.2020 13:48, yabba wrote:

    > Ja znam funkcje wyszukiwania utworu, Auto Reperat, Scan itp. działające
    > na zasadzie wykrywania ciszy na kasecie.

    Ale to raczej nie ta epoka. W tamtym wszystko było elektromechaniczne.
    Pamiętam z resztą, że klawisze same się wciskały, co robiło niesamowite
    wrażenie.
    Ten egzemplarz z aukcji wygląda mi na pozbawiony tej funkcji: Ma jeden
    licznik, i u góry za klawiszami transportu powinien być jeszcze jeden
    klawisz do obsługi auto repeat.
    To zdjęcie znalazło mi Google na hasło "auto repeat system cassette".
    Nie pamiętałem firmy ani tym bardziej modelu.
    Czy ten model, ewentualnie coś innego "Fair Mate" mogły być dostępne w
    Pewex-ie?

    --
    Mirek.