  • 1. Data: 2020-02-12 20:47:27
    Temat: Rozpoznawnanie twarzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/-h-cq63d0ZM?t=322

    Czy ta technologia taka dobra ... czy taka kiepska ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-02-12 21:27:56
    Temat: Re: Rozpoznawnanie twarzy
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.02.2020 20:47, J.F. wrote:

    > https://youtu.be/-h-cq63d0ZM?t=322
    >
    > Czy ta technologia taka dobra ... czy taka kiepska ? :-)

    A konkretnie?
    Bo akurat w tym przypadku nie trzeba super niezawodnego rozpoznawania
    twarzy... właściwie to w ogóle nie potrzeba.

    Byłem już parę lat temu na prezentacji: przy wejściu ustawiona była
    kamera (nic dziwnego, w końcu prezentacja była o kamerach).
    Pod koniec, kiedy prelegent doszedł do systemów rozpoznawania twarzy,
    poprosił żeby mu ktoś dał swoje zdjęcie sprzed lat. I dał mu ktoś,
    wprowadził to zdjęcie do systemu i zobaczyliśmy wszystkie przejścia tego
    gościa przed kamerą (parę przerw było).

    --
    Mirek.

    Na pierwszy rzut oka szokujące, ale taki system bazuje na pewnych
    proporcjach twarzy, które z wiekiem zmieniają się niewiele. Do tego
    niezbyt duża grupa ludzi (z 50), wybieramy najbardziej pasującego i musi
    się udać.

  • 3. Data: 2020-02-12 21:42:25
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.02.2020 o 21:27, Mirek pisze:
    > poprosił żeby mu ktoś dał swoje zdjęcie sprzed lat

    To ten ktoś nosi ze sobą zdjęcia sprzed lat na wszystkie prezentacje, bo
    może się na którejś przyda, czy może był podstawiony?

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2020-02-12 21:45:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

    > To ten ktoś nosi ze sobą zdjęcia sprzed lat na wszystkie prezentacje,
    > bo może się na którejś przyda, czy może był podstawiony?

    Większość ludzi nosi ze sobą zdjęcia sprzed lat -- w różnych dokumentach.
    Ja na przykład mam prawo jazdy wydane bezterminowo.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2020-02-12 21:45:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 20:47, J.F. pisze:

    > https://youtu.be/-h-cq63d0ZM?t=322
    >
    > Czy ta technologia taka dobra ... czy taka kiepska ? :-)

    Wystarczą oczy.

  • 6. Data: 2020-02-12 22:05:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.02.2020 21:42, Czarek wrote:

    > To ten ktoś nosi ze sobą zdjęcia sprzed lat na wszystkie prezentacje, bo
    > może się na którejś przyda, czy może był podstawiony?

    Zdjęcie było cyfrowe oidp. Też nie noszę, ale od czego mamy internet?
    Nie, nie był podstawiony. Taka lipa by nie przeszła.
    Nie wiem czy czytałeś wyjaśnienie pod stopką, ale jeszcze dodam, że
    myślałem wtedy, że sam bym w życiu nie rozpoznał go z tego zdjęcia...
    ale potem sobie uświadomiłem, że przecież jeśli miałbym to nagranie,
    zdjęie i dużo czasu, to wytypowałbym gościa na 95%.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2020-02-12 22:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 12.02.2020 20:47, J.F. wrote:

    >A konkretnie?

    Maska na twarzy :-)

> [...]

    >Na pierwszy rzut oka szokujące, ale taki system bazuje na pewnych
    >proporcjach twarzy, które z wiekiem zmieniają się niewiele. Do tego

    IMO - sie zmieniaja.

    >niezbyt duża grupa ludzi (z 50), wybieramy najbardziej pasującego i
    >musi się udać.

    Ale w tych Chinach to chyba jakis system kontroli wejscia.
    Co to za system ochrony, jesli masa osob moze wejsc, bo sa podobni do
    jednego z mieszkancow budynku ...

    J.

  • 8. Data: 2020-02-12 23:04:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.02.2020 22:22, J.F. wrote:

    > Ale w tych Chinach to chyba jakis system kontroli wejscia.
    > Co to za system ochrony, jesli masa osob moze wejsc, bo sa podobni do
    > jednego z mieszkancow budynku ...

    Eeee to chyba nie tak. To co robi koleś w budce to raz, dwa - to po co
    tam jest czytnik rfid?
    IMHO bez maski może to jakoś działa... jak w telefonie, a na czas
    epidemii otwiera każdemu w masce :)
    Ja się w ogóle nie przyjrzałem. Myślałem, że chodzi o automatyczny
    pomiar temperatury... a przecież mają ręczny ;)

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2020-02-13 07:20:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.02.2020 o 21:22, J.F. pisze:

    > Maska na twarzy :-)

    wbrew pozorom całkiem dobrze sobie radzą takie systemy z maskami,
    okularami itp. - gdzieś widziałem taką prezentację, ale nie jestem w
    stanie jej odszukać

    no jak nie... przecież wszyscy Chińczycy wyglądają tak samo, bez
    elektronicznego systemu nie da się ich odróżnić ;-)))

    Lukasz

  • 10. Data: 2020-02-13 10:02:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Feb 2020 22:22:48 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale w tych Chinach to chyba jakis system kontroli wejscia.

    Co w tym dziwnego? U nas już od ponad 10 lat są systemy rozpoznawania
    twarzy do dostępu do wrażliwych miejsc, np. mlinia mBanku ma
    automatyczną śluzę-budkę do identyfikacji pracowników.

    --
    Marek