  • 1. Data: 2012-03-30 17:57:58
    Temat: regulator napięcia wentylatora 12v
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    http://panel.comze.com/avt1596.jpg

    zrobiłem go jednak nie jestem za bardzo zadowolony z niego
    tak jakby czegoś mu brakowało
    jeden wentylator popiskuje na wolnych obrotach
    drugi zaczął terkotać

    jakby napięcie z regulatora nie było stabilne
    wydaje się jakby dawało i przerywało zasilanie
    poprawiłem kondensatorem 470uF ale obroty wzrosły

    mierzyłem napięcie i cały czas jest 12v
    więc chyba coś nie tak, bo miało zmniejszać napięcie

    erator/

  • 2. Data: 2012-03-30 18:53:25
    Temat: Re: regulator napięcia wentylatora 12v
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Mar 2012 17:57:58 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > mierzyłem napięcie i cały czas jest 12v
    > więc chyba coś nie tak, bo miało zmniejszać napięcie

    Z tych informacji wiele się nie wyciśnie. Ale mam podpowiedź. Jeśli
    potrzebujesz automatycznej regulacji obrotów w funkcji temperatury czegoś
    tam (zauważyłem na schemacie termistor), to wiedz że wiele typowych
    wiatraczków 80x80 używanych do chłodzenia procesorów czy zasilaczy ATX ma
    wbudowany termistor. Jest do niego dosyć dobry dostęp pod naklejką i można
    go wylutować, przedłużyć odpowiednio i wetknąć gdzie trzeba.
    --
    Jacek