  • 1. Data: 2014-03-18 12:29:52
    Temat: ruter, zamiana - 5 km do centralki
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

    Witam
    Chcialbym zaminic livebox'a, tzn. oddac go Orange, bo po co placic 10zl co
    miesiac. Tylko zastanawiam sie jaki ruter wybrac? - livebox chodzi mi bardzo
    dobrze, tzn. stabilinie i nie zrywa polaczen - predkosc linii 1mb, choc
    teraz maja mi podniesc do 10mb. Jak napisalem w tytule - do centralki mam
    daleko, choc linia chyba jest stabilna i dosc mocna.
    Zastanawiam sie miedzy popularnymi ruterami Tp-Link a Pentagram, np.
    Cerberus - kiedys mialem modem Pentagram i dobrze stabilinie dzialal. Cena
    100 - do 150zl. Co polecacie? Dzieki. Aha, co do laczenia domowego, bedzie
    to dzialalo bezprzewodowo, do 2 laptopow - dwupoziomowo, domek
    jednopietrowy - choc to juz chyba mniej wazne, przy dzisiejszym postepie
    technologicznym - zazwyczaj wszystko chodzi.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-03-18 12:42:19
    Temat: Re: ruter, zamiana - 5 km do centralki
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-03-18 12:29, Adamos pisze:
> [...]
    > Zastanawiam sie miedzy popularnymi ruterami Tp-Link a Pentagram, np.
    > Cerberus - kiedys mialem modem Pentagram i dobrze stabilinie dzialal. Cena
    Netgear DG834G V4 z softem Dgteam lub DGN2000 na slaba linie
    Krzysiek

  • 3. Data: 2014-03-18 12:58:10
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

    Wybor chyba nie jest zbyt duzy - na razie znalazlem tylko te 2:

    http://allegro.pl/router-pentagram-6342-150mbps-dual
    -n150-dsl-adsl-i4057695959.html

    http://allegro.pl/tp-link-td-w8970-router-adsl2-wifi
    -n300-2xusb-i4030661608.html

    pozdrawiam

    Adam

  • 4. Data: 2014-03-18 20:58:43
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Adamos" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wybor chyba nie jest zbyt duzy - na razie znalazlem tylko te 2:

> [...]

    8970 mam od kilku miesięcy i też polecam.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2014-03-19 11:00:23
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Tasiorsa wrote:
    > Netgear DG834G V4 z softem Dgteam lub DGN2000 na slaba linie

    A pod Netię jaki będzie odpowiednik tego Netgeara?

  • 6. Data: 2014-03-19 14:09:30
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-03-19 11:00, Poldek pisze:
    > A pod Netię jaki będzie odpowiednik tego Netgeara?
    Jest DG834PN-Annex B ale nie wiem czy w tym modelu jest regulacja SNR

    Krzysiek

  • 7. Data: 2014-03-19 17:13:30
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Tasiorsa" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jest DG834PN-Annex B ale nie wiem czy w tym modelu jest regulacja SNR

    Za co odpowiada "regulacja SNR" ?

    --
    doom3

  • 8. Data: 2014-03-19 19:06:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-19 17:13, doom3 pisze:

    > Użytkownik "Tasiorsa" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Za co odpowiada "regulacja SNR" ?

    SNR - Signal Noise Ratio - wystarczyło w google wpisać te trzy literki.

  • 9. Data: 2014-03-19 23:05:11
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > SNR - Signal Noise Ratio - wystarczyło w google wpisać te trzy literki.

    Dzieki za podpowiedz, zapamietam na przyszlosc... :)

    Do rzeczy, jak chcesz regulowac parametr SNR, skoro ta wartosc jest zalezna
    od:

    a) poziomu szumu
    b) mocy sygnalu
    c) czulosci toru rx

    Roznica pomiedzy sygnalem a szumem jest nasza wartoscia SNR do tego dochodzi
    czulosc samego modemu/routera, wiec moje pytanie tyczylo sie tego, jak mozna
    regulowac sam SNR, skoro jest on zalezny od zastanych warunkow linii
    telefonicznej oraz wykorzystanego sprzetu.

    Spotkalem sie juz ze zjawiskiem, kiedy to na roznej masci sprzetach mozna
    bylo ustawiac czulosc toru rx tym samym wplywajac na wartosc SNR, ale
    nigdzie... nie widzialem aby do regulacji byl sam parametr SNR, poniewaz
    imho nie jest to za bardzo mozliwe.

    Pzdr.

    --
    doom3

  • 10. Data: 2014-03-20 08:40:31
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 18-03-2014 12:29, Adamos pisze:
    > Chcialbym zaminic livebox'a, tzn. oddac go Orange, bo po co placic 10zl co
    > miesiac.

    Domyślam się, że przedłużasz umowę, więc po prostu wynegocjuj likwidację
    tej opłaty. Liveboksy, zwłaszcza v2 i v3 to fajne routery. Ja mam
    trójkę, ale wszystko w ramach FunPacka, który byłby fajny, gdyby nie
    cena. No ale u mnie w mieście za bardzo nie ma alternatywy.

    --