  • 11. Data: 2018-07-22 10:01:30
    Temat: Re: siec nr 1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 09:55:20 +0200, brum napisał(a):

    > Oprocz voipow i komorek linie stacjonarne to w pewnej (procentowo niemalej)
    > czesci ISDN w biurach i urzedach.

    Ciekawe czy i oni powoli nie migruja na VoIP.

    J.

  • 12. Data: 2018-07-22 10:52:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Strony sie roztyły, wolne lacze kiepsko dziala.

    Znaczenie określenia "duża szybkość" też się zminiło, mam tego
    świadomość. Jeszcze raz podkreślę: typowy miesięczny limit
    transferu łącza bezprzrwodowego da się wykorzystać w kila minut.
    Ale dalej w reklamach pojawia się, że "dajemy jeszcze szybsze
    łącza".

    > Ale w jakim sensie ?
    > Ze obrazki, ze przewijaja, ze bezmyslnie, ze w autobusie ?

    "W autobusie" oznacza moje okno na świat, kontakt z rzeczywistością,
    z przeciętnym człowiekiem. Ja z siecią mam na tyle dużo do czynienia,
    że jak nie siedzę przy biurku, to wolę nie mieć. Stąd moje początkowe
    zdziwienie. Ale może oni mają odwrotnie -- całymi dniami robią co
    innego, a to jedyny moment, by dorwać się do internetu.

    > Raczej sie przewrocilo - pakiet dobierasz wedle potrzeb.
    > Rozmowy dostaniesz gratis :-)

    Ja wcale nie chciałem, a dali mi 10GB. Chciałem tylko nielimitowane
    rozmowy (nawet nie, że dużo gadam, tylko nie lubię limitów).

    > Mam na mysli, gdy tych linii zostanie z pol miliona ...

    Pół miliona drutów, czy pół miliona numerów wprost na tych drutach?
    To drugie może nastąpić bardzo szybko, a potem szybko osiągnąć stan
    zero. Co do medium, to nie spodziewam się prędko mieć w domu coś
    poza miedzianą parą.

    > Juz chyba nawet TP, tzn Orange sie pogodzil
    > i Internet+telefon oznacza linie DSL+VoIP

    To może wynikać z licencji. Kiedyś było tak, że osobno kupowało
    się centralę i osobno płaciło licencję za tysiąc numerów na ileś
    lat. Umowy mogłu się skończyć, żeby dalej utrzymać PST trzeba
    znowu zapłacić. Lepiej zmigrować do VoIP. Zdaje się, że nawet
    bez internetu ludzi nakłaniają do takiej zmiany.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2018-07-22 15:29:02
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-22 o 00:14, Michal Jankowski pisze:
    > Ja tylko kompletnie nie rozumiem, jakim cudem eter mieści te miliony
    > klikaczy w komórki.

    Ja wciąż, i wciąż uważam, że sam internet, a już w szczególności
    wyszukiwarka Google, co to przecież musi być wciąż oblężona, a pokazuje
    milion wyników w kilkadziesiąt milisekund -- nie mają prawa działać, no,
    nie mają. To jest po prostu sprzeczne z prawami fizyki!

  • 14. Data: 2018-07-25 12:17:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >no,
    >nie mają. To jest po prostu sprzeczne z prawami fizyki!

    Googla doceniam jeszcze za cos - wpisuje w przegladarke, a ten
    podpowiada kolejne pasujace slowa.
    A ze pisze szybko, to i ma 0.1-0.2s.

    Niby w dobie quake nie powinno dziwic, ale chocby takie otwarcie
    strony wyszukanej przez googla, to jednak sa sekundy.
    Fakt, ze google sam sie do tego przyklada, bo jest jeszcze jakis link
    posredni.

    J.

  • 15. Data: 2018-07-25 14:26:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jul 2018 15:29:02 +0200, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > wyszukiwarka Google, co to przecież musi być wciąż oblężona, a
    > pokazuje
    > milion wyników w kilkadziesiąt milisekund -- nie mają prawa działać,
    > no,

    Googlarka pokazuje tylko 1000 pierwszych wyników a nie milion...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-07-26 00:33:28
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-07-25 o 14:26, Marek pisze:

    > Googlarka pokazuje tylko 1000 pierwszych wyników a nie milion...

    U mnie pokazuje o wiele mniej (może chwilowo się zepsuła?)

    Wpisałem słowo "Jan".
    Pokazało się to:
    https://www.google.pl/search?sclient=psy-ab&newwindo
    w=1&site=webhp&source=hp&q=jan&=&=&oq=&gs_l=&pbx=1

    Na dole było (a może i nadal jest) coś takiego:

    Gooooooooole >
    1 2 3 4 5 6 7 8 9

    Kliknąłem cyfrę 9 i pokazało mi się to:

    Podana fraza - jan - nie została odnaleziona.

    Podpowiedzi:

    Sprawdź, czy wszystkie słowa zostały poprawnie napisane.
    Spróbuj użyć innych słów kluczowych.
    Spróbuj użyć bardziej ogólnych słów kluczowych.

    Czy to tylko u mnie takie głupoty się wyświetlają?

    --
    P.

  • 17. Data: 2018-07-26 00:46:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

> [...]
    > Spróbuj użyć innych słów kluczowych.
    > Spróbuj użyć bardziej ogólnych słów kluczowych.
    >
    > Czy to tylko u mnie takie głupoty się wyświetlają?

    Chyba tak. Też wpisałem "jan", też kliknąłem w "9". Na samej górze gugiel
    wyświetlił mi 'Jan Karasek | KPMG | PL' i zaproponował rozszerzenie wiedzy
    na ten temat. A dalej Jan Daniluk', 'Jan Grzymski', 'Jan Hotels', 'Jan
    "Yenya" Kasprzak' oraz cały poczet Janów innych.

    Jarek

    --
    Najjaśniejszy Panie, gdyby tak podać karasie -- ostro, z góry.
    To trudna ryba... oścista... Można się nią udławić na uroczystym

  • 18. Data: 2018-07-26 16:17:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawe co pierwsze zniknie - stacjonarna telefonia, czy usenet :-(

    Usenet nie zniknie tak długo, jak będą serwery (ja swojego póki co nie
    planuję wyłączać, choćby miał zostać ostatnim bastionem na pustyni) :)
    Gorzej, że wiele grup od dawna jest pustych lub zalanych przez spam /
    oszołomów i najprawdopodobniej ten los prędzej czy później spotka także te
    grupy pl.*, które jeszcze żyją (bo my stopniowo wymrzemy a nowych już nie
    będzie, bo doskonale odnajdują się na fejsowych grupach). Może być tak, że
    serwery będą stały, ale jedyny ruch na nich to będzie spam (lub ruchu nie
    będzie wcale), aż ostatni admin umrze (lub stwierdzi, że skoro ruchu i tak
    nie ma od lat, to nie warto utrzymywać serwera).

    Telefonu stacjonarnego z kolei nie mam już baaardzo długo. Z praktycznego
    punktu widzenia to relikt przeszłości.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 19. Data: 2018-07-26 17:35:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-26 o 16:17, Adam Wysocki pisze:
    > Telefonu stacjonarnego z kolei nie mam już baaardzo długo. Z
    > praktycznego punktu widzenia to relikt przeszłości.

    Ociupinkę argumentów za posiadaniem tego reliktu to jednak się znajdzie.
    Np. czasem chcemy się dodzwonić "do domu", a nie konkretnego
    "mieszkańca", do tego właśnie poza domem...

  • 20. Data: 2018-07-26 18:11:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jul 2018 00:33:28 +0200, PiotRek
    <b...@g...pl> wrote:
    > Czy to tylko u mnie takie głupoty się wyświetlają?

    Miałeś szczęście trafić na uszkodzonego noda.

    --
    Marek