  • 1. Data: 2012-02-15 01:34:46
    Temat: silnik kajakowy Koenig, ok. 1932-1936
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Panowie,
    podjąłem wyzwanie: uruchomić po 50 latach przedwojenny kajakowy
    silniczek zaburtowy!
    Najprawdopodobniej seitenbordmotor Koening 1 lub 1,25 KM

    W częściach, ale wygląda na w miarę kompletny ;-)
    Pisze najprawdopodobniej Koening bo bak mu ktoś pomalował przy pomocy
    pedzla srebrzanką, a na kole na linkę ma napis "Koening Berlin 36" ale
    wygląda mniej więcej tak:
    tak: http://www.faltbootbasteln.de/sbkoen4.jpg
    a tutaj: http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seitenbordmotoren.
    html
    piszą że to silnik z 1932

    Natomiast jakiś "Berlin 36" wygląda tak:
    http://im.bilderkiste.org/277da4ebbcad210f175ad9c7c7
    1480ef/DSCI0002.JPG
    choć Wujek Gugiel pod tym mianem wyszukuje jakieś duże silniki przyczepne.

    Ma ktoś pomysł gdzie szukać opisów, dokumentacji itp itd?
    Niedługo porobię fotki to będzie łatwiej...

  • 2. Data: 2012-03-21 21:05:14
    Temat: silnik kajakowy Koenig - pierwsze koty za płoty =:-0
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 02:34, Adampio pisze:
    > podjąłem wyzwanie: uruchomić po 50 latach przedwojenny kajakowy
    > silniczek zaburtowy!

    Sam sobie podbije wątek bo prace trwają, coraz bardzie mnie to wciąga
    ale potrzebuje konsultacji technologicznych ;-))

    tutaj:
    http://www.fotosik.pl/u/adampio2/album/1139644
    jest seria zdjęć cylindra chłodzonego wodą po porządnym odczyszczeniu z
    farby. Kolorki zażółcone bo fotki robione w świetle zwykłej żarówki i do
    tego przy automatycznym balansie bieli.

    Średnica wewnętrzna cylindra 48mm, grubość jego ścianki ok. 4,5mm,
    średnica zewnętrzna płaszcza wodnego 70 mm, grubość ścianki około 2mm.
    No i ja widać korozja w wielu miejscach dała radę i rzeczony płaszcz
    wodny był się sperforował :-(

    Cylinder wygląda całkiem zdrowo.

    Początkowo nie wyglądało to tak tragiczne i chciałem łatać małe dziurki
    mosiądzem ale szczotka druciana i fosol pomogły w ujawnieniu prawdziwego
    stanu =:-0

    No i teraz deliberuje jak to wyremontować. Na razie rozważam wycięcie
    Dremelkiem poszycia na 3/4 obwodu (tego skordodowanego na wylot) i
    dopasowanie na zewnątrz odcinka cienkościennej rury z nierdzewki, z
    wycięciami na króćce wody chłodzącej. A potem jakoś to szczelnie
    polutować (dać do spawania, nawet migomatem boje się bo zniekształcę
    cylinder).

    Co byście zrobili gdybyście stanęli przed takim zadaniem?