    From: Adampio <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: silnik kajakowy Koenig - pierwsze koty za płoty =:-0
    Date: Wed, 21 Mar 2012 21:05:14 +0100

    W dniu 2012-02-15 02:34, Adampio pisze:
    > podjąłem wyzwanie: uruchomić po 50 latach przedwojenny kajakowy
    > silniczek zaburtowy!

    Sam sobie podbije wątek bo prace trwają, coraz bardzie mnie to wciąga
    ale potrzebuje konsultacji technologicznych ;-))

    tutaj:
    http://www.fotosik.pl/u/adampio2/album/1139644
    jest seria zdjęć cylindra chłodzonego wodą po porządnym odczyszczeniu z
    farby. Kolorki zażółcone bo fotki robione w świetle zwykłej żarówki i do
    tego przy automatycznym balansie bieli.

    Średnica wewnętrzna cylindra 48mm, grubość jego ścianki ok. 4,5mm,
    średnica zewnętrzna płaszcza wodnego 70 mm, grubość ścianki około 2mm.
    No i ja widać korozja w wielu miejscach dała radę i rzeczony płaszcz
    wodny był się sperforował :-(

    Cylinder wygląda całkiem zdrowo.

    Początkowo nie wyglądało to tak tragiczne i chciałem łatać małe dziurki
    mosiądzem ale szczotka druciana i fosol pomogły w ujawnieniu prawdziwego
    stanu =:-0

    No i teraz deliberuje jak to wyremontować. Na razie rozważam wycięcie
    Dremelkiem poszycia na 3/4 obwodu (tego skordodowanego na wylot) i
    dopasowanie na zewnątrz odcinka cienkościennej rury z nierdzewki, z
    wycięciami na króćce wody chłodzącej. A potem jakoś to szczelnie
    polutować (dać do spawania, nawet migomatem boje się bo zniekształcę
    cylinder).

    Co byście zrobili gdybyście stanęli przed takim zadaniem?