  • 1. Data: 2010-05-12 08:46:35
    Temat: skąd małe srubki do plastiku (5mm, srednica 1 do 1,5).
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Skad takie srubki w ilosci 500 (jednorazowo) ? Dlugosc okolo 5mm
    i srednica miedzy 1 a 2mm.

    Ma ktos namiar na jakies konkretne firmy gdzie mozna to kupic
    bez zbednego proszenia sie ?

  • 2. Data: 2010-05-12 09:13:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.05.2010 10:46, schrieb bagno:
> [...]
    > i srednica miedzy 1 a 2mm.
    >
    > Ma ktos namiar na jakies konkretne firmy gdzie mozna to kupic

    szukasz śrub czy wkrętów?

    Waldek

  • 3. Data: 2010-05-12 09:14:11
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:84v9j1F94eU2@mid.uni-berlin.de...

    > szukasz śrub czy wkrętów?

    No wkrętów. W języku potocznym śrubek.

  • 4. Data: 2010-05-12 10:01:45
    Temat: Re: sk?d ma?e srubki do plastiku (5mm, srednica 1 do 1,5).
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > No wkr?t?w. W j?zyku potocznym ?rubek.

    A czy Ty nie masz problemów z kodowaniem??

    A tak w temacie - wiesz, w języku potocznym, to śrubki i wkręty to nie
    to samo... Raczej śrubki to te walcowe, do wkręcenia w nakrętkę, a
    wkręty to do wkręcenia w materiał (w drewno, metal, w kołek rozporowy itp).
    Faktem jest, że kiedyś specjalista od konstrukcji na moich studiach
    przekonywał nas, że nie ma czegoś takiego, jak śrubokręt, jest
    *wkrętak*, i wszystko, co się wkręca wkrętakiem, to wkręt... do śrubek
    używa się klucza. Czyli o podziale na śrubę i wkręt decydował kształt
    "główki"...

    Konop

  • 5. Data: 2010-05-12 10:24:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No wkrętów.

    Na swojej www sie nie przyznaja, ale sam u nich zamawialem i kupowalem
    wkrety, troche wieksze co prawda, ale nie powinno byc problemu z Twoimi:
    http://www.metalmax.pl/?op=kontakt

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2010-05-12 14:28:54
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    (...)
    > Faktem jest, ze kiedys specjalista od konstrukcji na moich studiach
    > przekonywal nas, ze nie ma czegos takiego, jak srubokret, jest *wkretak*,
    > i wszystko, co sie wkreca wkretakiem, to wkret... do srubek uzywa sie
    > klucza. Czyli o podziale na srube i wkret decydowal ksztalt "glówki"...
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Konop

    Nic sie nie zmienilo. Sa równiez sruby do drewna.
    Podzial zalezy od lba.

  • 7. Data: 2010-05-12 14:33:41
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > "Konop" <k...@g...pl> wrote in message
    >>
    > (...)

    > Nic sie nie zmienilo. Sa równiez sruby do drewna.
    > Podzial zalezy od lba.

    Podział nie zależy od łba tylko od występowania lub nie NAKRĘTKI.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2010-05-12 14:35:27
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.05.2010 16:28, schrieb d530:
    > "Konop"<k...@g...pl> wrote in message
    >>
    > (...)

    > Nic sie nie zmienilo. Sa równiez sruby do drewna.
    > Podzial zalezy od lba.

    Czyli wkręt z krzyżykiem to wkręt, a to samo z sześciokątem lub torxem
    to śruba?

    Waldek

  • 9. Data: 2010-05-12 14:37:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Czyli wkręt z krzyżykiem to wkręt, a to samo z sześciokątem lub torxem
    > to śruba?

    Oidp - jak coś 'wkładasz' w to co wkręcasz to jest to wkręt, a jak
    'nakładasz' to śruba. Czyli torx to nadal wkręt.

    Michoo

  • 10. Data: 2010-05-12 15:00:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.05.2010 16:37, schrieb Michoo:

    > Oidp - jak coś 'wkładasz' w to co wkręcasz to jest to wkręt, a jak
    > 'nakładasz' to śruba. Czyli torx to nadal wkręt.

    czyli chodzi o obecność nakrętki lub innego jasnego gwinta? Jak to cuś
    ma łeb jak śruba, ale jest przykręcane torxem to jest czym? Ja zawsze
    dzieliłem to tak: jak coś ma równomierny gwint na całej długości to
    śruba, jak jest stożkowe i sobie samemu robi gwint to wkręt. Ale wiem,
    że to podział laicki i oficjalnie jest zupełnie inaczej, bo byłoby za
    prosto. Ale przynajmniej nie jesteśmy sami. Anglicy i amerykanie mają
    screws and bolts i ten sam problem ;-).

    Waldek