  • 1. Data: 2014-07-15 23:00:17
    Temat: slalom szybki i tylny hamulec
    Od: loqash <loqash@_NOSPAM_gmail.com>

    Witam.

    Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
    (https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest
    wymagany by zdać prawko na kat. A
    Nie jeździłem wcześniej na motocyklach więc jestem zielony i liczę, że
    znajdzie się tu kilku profesjonalistów którzy mnie uświadomią...

    Instruktor zasugerował mi by (uwaga!!!) wjeżdżać przez pierwszą bramkę
    powyżej 30 km/h następnie bez puszczania manetki gazu wdusić tylny hamulec
    delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki na końcu
    docisnąć manetkę mocniej...

    Efekt który zauważyłem był dość dobry... koło tylne trzymało się asfaltu
    motor fajnie się kładł i ogólnie niekiedy wychodziłem ze slalomu ok. 40
    km/h gdzie wcześniej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie
    puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno...

    żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedyś na torze miał
    pokonać slalom jakąś "krową" i wydawało mu się to niemożliwe i jakiś
    profesjonalny kierowca doradził mi tą technikę...

    Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
    technika?
    czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę?
    Macie może jakieś inne techniki?

    w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, koleś jeździ na torach i
    lata często po 300km/h więc co o tym sądzicie?... zanim napisałem
    poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza
    hamowaniem w pozycji pionowej...

    uprzedzając tylne koło nie ślizgało mi się na tym manewrze...

  • 2. Data: 2014-07-16 05:26:17
    Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "loqash" <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
    z.pl...

    > poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza
    > hamowaniem w pozycji pionowej...

    Moze taka moda w kregach wzajemnej adoracji.
    Kiedys wszyscy byli przeciwko uzywaniu przedniego, rysujac katastroficzne
    wizje smierci w wyniku przelotu przez kierownice.
    Teraz sa przeciwko tylnemu.. Hamowac silnikiem tez jest passe?

    Ja tam hamuje tylnym, szczegolnie na zakretach w pagorkach. I im jest
    bardziej mokro tym czesciej.

    Tmek

  • 3. Data: 2014-07-16 21:42:53
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
    > hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki

    Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
    Wiec: błąd logiczny.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 4. Data: 2014-07-16 23:01:02
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:

    > Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu
    > Wiec: błąd logiczny.

    Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2014-07-16 23:25:48
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.07.2014 loqash <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał/a:
> [...]
    > Nie jeździłem wcześniej na motocyklach więc jestem zielony i liczę, że
    > znajdzie się tu kilku profesjonalistów którzy mnie uświadomią...

    Eeee, bez takich... Twist of the Wrist II, jak prawdziwie szukasz wiedzy.

> [...]
    > delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki na końcu

    A spróbuj z przednim hamulcem, z umiarem, ale tak żeby się lekko
    skompresowało przednie zawieszenie i zmniejszając lekko gaz. Potem za
    każdym najazdem trochę szybciej. Na ostatnim słupku puszczasz hebel,
    celujesz w bramkę i w palnik.

> [...]
    > km/h gdzie wcześniej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie
    > puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno...

    Ogólnie hamując łatwiej skręcać, przyśpieszając prostować, ale samym tyłem
    na asfalcie to tak trochę bez sensu.

    > żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedyś na torze miał
    > pokonać slalom jakąś "krową" i wydawało mu się to niemożliwe i jakiś
    > profesjonalny kierowca doradził mi tą technikę...

    Jeżdżenie "krowami" wymaga wiele patentów, w większości niepotrzebnych
    w zwykłych motocyklach.

    > Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
    > technika?

    Niespecjalnie, to takie placebo raczej, jak na poziomie kursu.

    > czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę?

    Hamujesz odciążone koło, ale jednocześnie napędzane, więc jak nie
    przesadzisz to nie.

    > Macie może jakieś inne techniki?

    Jw.

> [...]
    > lata często po 300km/h więc co o tym sądzicie?... zanim napisałem
    > poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza

    To kwestia ćwiczeń, warunków i efektu jaki chcesz uzyskać. Tył przy hamowaniu
    jest odciążony, w motocyklach sportowych b.szybko się ślizga, w armaturach
    działa dość dobrze. Wszystko zależy, nie prostych odpowiedzi, trzeba trenować.

    > uprzedzając tylne koło nie ślizgało mi się na tym manewrze...

    Ciśnij mocniej, sprawdź co się stanie ;) jak zdusisz silnik to masz szanse
    ładnie wyglebić.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2014-07-17 10:31:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:

    > Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka
    > technika?

    Myślę że dużo większy sens ma stosowanie tylnego hamulca podczas wolnej
    jazdy (prawie zerowe prędkości). Wtedy tylny hamulec wygładza nierówne
    działanie półsprzęgła i poprawia stabilność. Coś takiego ćwiczyliśmy na
    motocyklach enduro w ramach motoszkoły z Rafałem Górskim w Modlinie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-07-17 11:08:59
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
    > Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego
    > (https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest
    > wymagany by zdać prawko na kat. A

    Oszkurna, coś sie zmieniło przez niecałe dwa lata? W końcu roku 2012
    zdawałem na A2 i był slalom z ósemkami ale nikt nigdzie nie mówił, że ma
    być szybki =:-O

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 8. Data: 2014-07-17 12:28:00
    Od: Prawy <r...@g...com>

    > Instruktor zasugerowa� mi by (uwaga!!!) wje�d�a� przez pierwsz� bramk�
    >
    > powy�ej 30 km/h nast�pnie bez puszczania manetki gazu wdusi� tylny hamulec
    >
    > delikatnie by lekko doci��y� ty� i lecie� dalej omijaj�c s�upki na
    ko�cu

    > docisn�� manetk� mocniej...

    Na zdrowy rozum to siła z łancucha równoważy w tą czy inną strone siłe z hamowania i
    gaz i hamulec razem wydają sie bez sensu. Chociaż sam czesto tak właśnie jadę w
    zakęt, czesto dodatkowo na półsprzęgle. Chodzi o szarpanie z silnika, coś może sie
    rozregulowało.

  • 9. Data: 2014-07-17 16:53:41
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:

    > Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.

    Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje.
    Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód
    odciąża tył. Kropka.

  • 10. Data: 2014-07-17 18:28:14
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-17 16:53, MarcinJM pisze:

    > Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje.
    > Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód
    > odciąża tył. Kropka.

    To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
    TYLKO tylnego hebla.