  • 11. Data: 2014-07-17 20:21:26
    Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    >To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
    >TYLKO tylnego hebla.

    Wniosek jest prosty i oczywisty!
    Wciskając przedni hamulec robi się "stoppie", natomiast wciskając tylny robi
    się "wheelie".
    Teraz rozumiem dlaczego mi stawianie na gumę nie wychodziło z gazu... nie
    używałem tylnego hamulca!
    ;)
    --
    James

  • 12. Data: 2014-07-17 21:27:28
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-17 18:28, Magic pisze:
    > To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
    > TYLKO tylnego hebla.

    A co sie dzieje niezwyklego? Wykraczającego poza elementarna fizyke.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 13. Data: 2014-07-17 22:13:36
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Magic" napisał

    > To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz
    > TYLKO tylnego hebla.

    Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże.
    To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego.

    Kiedyś były motocykle z wahaczem pchanym z przodu. W takiej Gazeli przód
    np. podnosił się przy hamowaniu...ale jakoś na gumę nie szła od hamowania
    przodem :)

    --
    Hinek

  • 14. Data: 2014-07-17 22:35:37
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-17 22:13, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Magic" napisał

    > Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże.

    Tylnego nie. Przedniego.

    > To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego.

    Jeżeli zawias siada, to znaczy, że działa jednak jakaś siła w dół, nie ?
    W tym przypadku cały motocykl usiłuje "obrócić się" wokół osi tylnego
    koła. Spróbuj zrobić coś takiego na monocyklu to zaryjesz dziobem w
    ziemię. W motocyklu mamy przednie koło, które temu zapobiega, ale jest
    dociskane tą siłą mocniej do asfaltu.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 15. Data: 2014-07-18 09:39:42
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:

    > Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.

    Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie
    balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla
    jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego
    hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne.
    Podobne zjawiska zachodza w jezdzie rajdowej samochodem, kiedy operujac
    rownoczesnie gazem i lewa noga hamulcem balansuje sie autem, istotnie
    wspomagajac kierowanie samochodem.
    Co nie zmiena absolutnie faktu, ze opozniajac pojazd odciazamy tyl,
    przyspieszajac dociążamy.

  • 16. Data: 2014-07-18 10:09:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-07-16, Magic <m...@w...pl> wrote:

    > Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji.

    Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem
    byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2014-07-18 10:12:07
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:

    > Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem
    > byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg.

    To akurat zależy od rozkładu mas. Poza tym patrz późniejsze moje posty.

  • 18. Data: 2014-07-18 10:15:56
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
    > Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem
    > byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg.

    Myślę, że prawda leży po środku. Czyli jest minimalne zwiększenie
    nacisku na przednie koło poprzez działanie zacisku na tarczę (czy też
    tarczy na zacisk) ale jednocześnie można przekroczyć siłę tarcia
    statycznego opony przez zablokowanie tylnego koła

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2014-07-18 10:17:53
    Temat: [OT] Re: slalom szybki i tylny hamulec
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego

    To chyba pierwsze sensowne pytanie z portalu scigacz na tej newsgrupie :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2014-07-18 10:20:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 09:39:42 UTC+2 użytkownik MarcinJM napisał:
> [...]
    > jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego
    > hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne.

    Nie tylko, czasem przydaje sie przy wolnej jezdzie (korki, trudniejszy teren)
    Mozna utrzymywac wyzsze obroty silnika - mniejsza szansa, ze zgasnie (+ moze jakis
    tam efekt zyroskopowy utryzymujacy pion?), a zeby sie za bardzo moto nie rozpedzal to
    operuje sie polsprzeglem + hamulcem (tylnym latwiej)

    WS