  • 11. Data: 2023-09-07 07:58:04
    Temat: Re: soft start/stop do taśm LED
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Sep 2023 22:59:49 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Nieśmiało zapytam, czy po takich schodach wypada chodzić stroju
    > innym niż w szpilki, srebrna korona i strusie pióra w pupie?

    Z takim podejściem to widać niepotrzebnie sobie robiłem basen ogrodowy,
    klimatyzację, czy światła włączane z 2-3 punktów, albo kuchnię 20m2 z
    blatami 7,5m2 o głębokości 80cm -- do wszystkiego można się przyczepić. Z
    wielu rzeczy zrezygnowałem w nowym domu, między innymi z w pełni
    inteligentnego systemu stwierdzająć że tego nie wykorzystam, to tutaj mam
    taką fanaberię, jakby co to i piórka sobie w tyłek wsadzę dla lepszego
    efektu. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2023-09-07 11:44:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk pisze:

    > Z takim podejściem to widać niepotrzebnie sobie robiłem basen ogrodowy,
    > klimatyzację, czy światła włączane z 2-3 punktów, albo kuchnię 20m2 z
    > blatami 7,5m2 o głębokości 80cm -- do wszystkiego można się przyczepić.

    Każdy powinien mieć własne podejście, a licznym zastępom bliźnich, którzy
    mogą mieć inne, powinien uprzejmie acz stanowczo wyjaśnić, że mają do
    tego takie samo prawo.

> [...]
    > inteligentnego systemu stwierdzająć że tego nie wykorzystam, to tutaj
    > mam taką fanaberię, jakby co to i piórka sobie w tyłek wsadzę dla

    O to właśnie pytałem, o uzyskanie najlepszego efektu. Zdaję sobie sprawę
    z tego, że inteligencja jest w cenie, zwłaszcza pełna. Strusie piórka
    wychodzą taniej.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2023-09-08 00:36:21
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 07.09.2023 o 07:54, Myjk pisze:
    > Sun, 3 Sep 2023 21:17:58 +0200, Rutkowski, Jacek

    > Ale ja mam położony dwużyłowy przewód przy trepach,
    > nie chce mi się już pruć żeby kłaść gwiazdę.

    W jaki sposób chcesz uzyskać płynne zapalanie się kolejnych trepów?
    Kable są od trepa do trepa w szeregu czy jeden przy nich na ścianie?
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2023-09-08 13:38:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Sep 2023 00:36:21 +0200, Rutkowski, Jacek

    > W jaki sposób chcesz uzyskać płynne zapalanie się kolejnych trepów?
    > Kable są od trepa do trepa w szeregu czy jeden przy nich na ścianie?

    Jeden przewód leci dwużyłowy, czyli trepy są w szeregu.
    Jedyna opcja to dodanie drugiego przewodu, czyli podzielenie
    na dwa przewody, co gerneralnie nic nie daje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2023-09-08 16:10:47
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 08.09.2023 o 13:38, Myjk pisze:
> [...]
    > na dwa przewody, co gerneralnie nic nie daje.
    > Więc żeby uzyskać efekt płynnego zapalania konieczne jest zastosowanie
    diod ze sterownikiem WS 28XX po dołożeniu dodatkowej żyły...

    Chociaż masz już wykończone ściany?
    Jest miejsce na elektronikę?
    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2023-09-10 09:33:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Sep 2023 16:10:47 +0200, Rutkowski, Jacek

    > Chociaż masz już wykończone ściany?

    Ściany wykończone, przyklejone trepy i podstopnie.
    Brakuje tylko listw ściennych. Także w sumie
    mam jeszcze szansę na pociągnięcie gwiazdy
    tak aby ukryć przewody w listwach.

    > Jest miejsce na elektronikę?

    Pod schodami jest kupa miejsca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2023-09-10 22:06:16
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 10.09.2023 o 09:33, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Ściany wykończone, przyklejone trepy i podstopnie.
    > Brakuje tylko listw ściennych. Także w sumie
    > mam jeszcze szansę na pociągnięcie gwiazdy

    To ja bym dał jeszcze sznurek od stopnia do stopnia
    oraz po jednym WS2812 z mosfetami.
    Wtedy jakimkolwiek prockiem możesz sterować każdym
    stopniem z osobna w jednym czy 3 kolorach...
    --
    pzdr,
    j.r.

  • 18. Data: 2023-09-11 00:04:32
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 9/10/23 16:06, Rutkowski, Jacek wrote:

    > To ja bym dał jeszcze sznurek od stopnia do stopnia
    > oraz po jednym WS2812 z mosfetami.
    > Wtedy jakimkolwiek prockiem możesz sterować każdym
    > stopniem z osobna w jednym czy 3 kolorach...

    A ja po raz kolejny polecam WLED https://www.youtube.com/watch?v=6dLohE-6stQ

    Jacek

  • 19. Data: 2023-09-11 09:02:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 18:04:32 -0400, Jacek Radzikowski

    > A ja po raz kolejny polecam WLED https://www.youtube.com/watch?v=6dLohE-6stQ

    Aż takich piórek zakładać nie będę. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2023-09-11 09:03:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 22:06:16 +0200, Rutkowski, Jacek

    > To ja bym dał jeszcze sznurek od stopnia do stopnia
    > oraz po jednym WS2812 z mosfetami.
    > Wtedy jakimkolwiek prockiem możesz sterować każdym
    > stopniem z osobna w jednym czy 3 kolorach...

    Wsytarczy mi jeden kolor, zamówiłem ten sterownik co
    zapodałeś (znaczy dla odmiany wziąłem biały). Dzięki.

    --
    Pozdor
    Myjk