  • 1. Data: 2009-02-02 22:23:42
    Temat: solidny laptop bez swiecidelek
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    prawdopodobnie jutro (a na bank do konca tygodnia) bede musial kupic,
    niestety dla siebie wiec zadne "musi byc srebrny i koniecznie hp"
    jak ostatnio uslyszalem mi sprawy nie ulatwia, bo przekonan laptopowych
    specjalnych nie mam, no moze ze wskazaniem na lenovo

    generalnie zastosowania rozne, z zapasem da rade kazdy laptop
    ktorego mozna teraz kupic, ale:

    musi byc solidny, moze niekoniecznie w stylu panasonica, ale zeby
    po miesiacu czy dwoch nie skrzypial, matryca sie nie kiwala itp., itd.

    myslalem o jakims uzywanym ibm/lenovo ale nowe maja ta zalete ze moge
    kupic w podobnej cenie zblizony sprzet (bo w sumie jedena roznica to
    procesor i ew. gpu ktorego raczej uzywal nie bede do niczego innego niz
    2d), a za 400-500pln dokupic gwarancje na 3 lata i miec spokoj do 2012

    jutro bede sie jeszcze dokladniej przygladal lenovo 3000 N500, na oko
    wyglada fajnie, ale matryca glare, i jakos ogolnie zaczyna wygladac na
    nieco bardziej uswiecidelkowanego niz mlodsze rodzenstwo...

    matryce wolalbym matowa, co sprawia ze modele mozna policzyc na placach
    jednej reki, chociaz nie jest to warunek konieczny, ale jakos do
    blyszczacych dalej nie umiem sie przekonac, mimo ze coraz czesciej jestem
    zmuszony uzywac

    jest jeszcze tu i tam dostepny R61i, ktory nawet w najtanszej wersji
    NG1C9PB zupelnie mi wystarczy, ale zapytuje, bo moze komus przychodzi
    do glowy cos co byloby z R61i porownywalne pod wzgledem solidnosci
    (o niej sie juz i przekonalem i naczytalem)?

  • 2. Data: 2009-02-02 23:09:18
    Temat: Re: solidny laptop bez swiecidelek
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 2 Lut, 22:23, "tg" <a...@b...cpl> wrote:
> [...]
    > do glowy cos co byloby z R61i porownywalne pod wzgledem solidnosci
    > (o niej sie juz i przekonalem i naczytalem)?

    hm... ibm/lenovo seria T jest slynna ze swojej solidnosci, wiec to bym
    bral /gdybym kupowal lapka dla siebie/.
    osobiscie- unikalbym hp pavilionow- nie wiem, moze na trefny okaz
    trafilem- ale zdecydowanie nie polacalbym tego /bo np. brakuje mu
    niezaleznego od systemu blokowania gladzika czy regulowania jasnosci
    wyswietlacza/.

  • 3. Data: 2009-02-02 23:35:39
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    o.googlegroups.com...
> [...]
    > trafilem- ale zdecydowanie nie polacalbym tego /bo np. brakuje mu
    > niezaleznego od systemu blokowania gladzika czy regulowania jasnosci

    3,5kpln to juz troche sporo jak na taki sprzet, az tak ciezko to on nie bedzie
    mial,
    wymagania sprzetowe mam minimalne i wolalbym cos co wolniej traci na wartosci ;)
    ale przemysle i poszukam jeszcze, dzieki

    uzywane raczej niezbyt mi pasuja, raz ze ciezko znalezc cos przyzwoitego, a dwa
    ze do uzywanego gwarancji nie dokupie, a naprawde chce miec pare lat spokoju

    do pavilionow sie zrazilem jak zaraz po gwarancji siostrze i znajomym w sumie
    trzy padly, wszystkie z nvidia na pokladzie, w dwoch pomoglo przelutowanie
    w jednym plyta do wymiany, z tego co wtedy znalazlem to dosyc popularny defekt

  • 4. Data: 2009-02-03 07:31:35
    Od: "michalek" <m...@g...com>

> [...]
    a dwa
    > ze do uzywanego gwarancji nie dokupie, a naprawde chce miec pare lat

    Jesli masz/miales przekonanie do IBM/Lenovo to proponuje
    konsekwentnie tym tropem zmierzaj.
    Chcesz miec kilka lat spokój. Ja uzywam od lat 4-5 starenkiego
    IBM 600, do tego od 2 lat T23, a syn ponad rok T41.
    Wszystkie kupione jako uzywane z "przebiegami" trudnymi do
    okreslenia 2-3letnimi co najmniej zapewne.
    Zero problemów. Jeszcze raz - zero problemów.

    Namawiam Cie na zakup uzywanego T6x. Zaoszczedzisz ok.
    30-40% planowanej kwoty na nowy.
    Jesli bedziesz mial __wielkiego_pecha__, to zakupiony komputer
    zepsuje Ci sie w ciagu 1-2lat. Za to co dzisiaj oszczedziles
    kupisz kolejnego nowszego choc tez pewnie uzywanego, ale nadal
    solidniej wykonanego niz wspólczesne mu wtedy nowe.
    Niestety jesli tendencja do produkcji coraz bardziej "wypasnych"
    jednoczesnie coraz marniej wykonanych urzadzen elektronicznych
    sie utrzyma to ekonomiczniejsza jest wersja z kupowaniem
    uzywanego sprzetu.
    Chyba ze nie sam placisz tylko ktos Ci placi, wtedy ekonomika
    staje sie nie wazna.

  • 5. Data: 2009-02-03 08:51:37
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > musi byc solidny, moze niekoniecznie w stylu panasonica, ale zeby
    > po miesiacu czy dwoch nie skrzypial, matryca sie nie kiwala itp., itd.

    Dell lattitude 6500, dell XPS 13 Studio, 16 Studio.

> [...]
    > jednej reki, chociaz nie jest to warunek konieczny, ale jakos do
    > blyszczacych dalej nie umiem sie przekonac, mimo ze coraz czesciej jestem

    Latitude 6500 nie ma glare.
    Jest solidniej zrobiony niz dowolny Lenovo jakiego widzialem.

  • 6. Data: 2009-02-03 13:28:27
    Od: Michał Czerniak <m...@o...pl>

    On 2009-02-03 09:51 scatterbrain wrote:

    > Latitude 6500 nie ma glare.
    > Jest solidniej zrobiony niz dowolny Lenovo jakiego widzialem.

    Może Dell Precision?
    Sam używam modelu M65, bardzo twarda i solidna sztuka, ma świetną matową
    matrycę i GF Quadro.

    Na allegro widziałem model M4300 za 3599zł, aukcja 535158625 (nie moja,
    po prostu pierwsza z brzegu).

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 7. Data: 2009-02-03 16:13:36
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    michalek pisze:
    > Jesli masz/miales przekonanie do IBM/Lenovo to proponuje
    > konsekwentnie tym tropem zmierzaj.

    Przypominam, że coś takiego jak IBM/Lenovo nie istnieje. Jest chińskie
    Lenovo i jest IBM, nie mają ze sobą obecnie nic wspólnego. Modele które
    wymieniłeś jako użytkowane przez Ciebie to jeszcze solidne laptopy IBM,
    z których w tej chwili pozostał głównie kształt obudowy.

    --
    PSYLO

  • 8. Data: 2009-02-03 20:13:38
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Przypominam, że coś takiego jak IBM/Lenovo nie istnieje.

    prawda

> [...]

    > Modele które wymieniłeś jako użytkowane przez Ciebie to jeszcze solidne
    > laptopy IBM, z których w tej chwili pozostał głównie kształt obudowy.

    nieprawda :)

    myslisz sie w tej kwesti, producent jest inny ale w zadnym wypadku nie mozna
    powiedziec ze Lenovo z seri T ma ze starym IBMem T wspolna tylko obudowe.
    nadal jest to bardzo dobry sprzet jak i cala seria T.
    w obecnej firmie mamy kilkaset sztuk T6x i niema z nimi prawie zadnych
    problemow(przy takiej ilosci sprzetu jakis maly procent awari zawsze wystapi
    ale sa to naprawde pojedyncze przypadki )

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-02-04 13:04:15
    Od: Piotr Florczuk <o...@p...onet.pl>

    To ja cos od siebie

> [...]
    > trafilem- ale zdecydowanie nie polacalbym tego /bo np. brakuje mu
    > niezaleznego od systemu blokowania gladzika

    Pavilion dv 5 posiada

    czy regulowania jasnosci wyswietlacza/.

    Pavilion dv 5 posiada

    Skad te informacje ma kolega nie wiem.

    PIT

  • 10. Data: 2009-02-05 00:16:10
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, scatterbrain wrote:

    > Dell lattitude 6500, dell XPS 13 Studio, 16 Studio.

    Dziwne, że w sumie zamówiłem XPS 16'' studio, a kierowałem się dokładnie
    innymi założeniami. Tzn. zależało mi na jak najlepszym stosunku lansu do
    ceny i laptop okazjonalnie miał służyć do gier. Wprawdzie trudno mówić o
    wytrzymałości produktu, który od miesiąca jest na rynku, ale skórzana
    obudowa raczej świetlanej przyszłości nie wróży (zapleśnieje, chomik
    pogryzie itp.).