  • 1. Data: 2010-02-19 18:47:09
    Temat: sprowadzenie auta - niemcy - prosze o potwierdzenie
    Od: "darek s." <s...@g...pl>

    Witajcie !

    Potrzebuje pilnie potwierdzenia : jadac po auto do niemiec dla ojca
    wszystkie formalnosci (za granica) moge zalatwic bez jego obecnosci ? Auto
    ma byc zarejestrowane na ojca w Polsce.

    Darek

  • 2. Data: 2010-02-19 20:08:16
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "darek s." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wszystkie formalnosci (za granica) moge zalatwic bez jego obecnosci ? Auto
    > ma byc zarejestrowane na ojca w Polsce.

    Mała szansa.

    Jarek

  • 3. Data: 2010-02-19 20:22:06
    Od: "darek s." <s...@g...pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "darek s." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mała szansa.
    >
    > Jarek

    oj to mnie zmartwiles, ojciec leniwy i wszystkowiedzacy mnie wysyla
    (sprowadzalbym auto pierwszy raz) i twierdzi ze to zaden problem...

  • 4. Data: 2010-02-19 20:45:00
    Od: "darek s." <s...@g...pl>

    a czy jesli zgodze sie byc wspolwlascicielem auta i auto byloby w Polsce
    zarejestrowane jako wspolwlasnosc moja i ojca - wowczas bedzie potrzebny za
    granica przy kupnie i czy powinien byc na umowie czy tez umowa tylko na mnie
    a on "dopisany" na jakims etapie w kraju ?

  • 5. Data: 2010-02-19 21:39:28
    Od: "RoB" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "darek s." <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mała szansa.
    >
    > Jarek

    Oj Jareczku, wprowadzasz Pana w blad...
    A do czego ojciec potrzebny ???
    A do autora watku, jedziesz , znajdujesz autko, kupujesz, w danych
    kupujacego wpisujesz dane ojca i wracasz autkiem do kraju. Na miejscu juz
    ojciec musi sam oplacic akcyze oraz pozostale oplaty i zarejestrowac autko,
    chyba ze Ty bedziesz posiadal pelnomocnictwo notarialne. Wszystko.
    Albo od razu, przy umowie kupna za granica, bedziesz wpisany jako
    wspolwlascicel, wtedy wszystko sam mozesz zalatwic.

    RoB

  • 6. Data: 2010-02-19 21:59:06
    Od: "darek s." <s...@g...pl>

> [...]
    > Albo od razu, przy umowie kupna za granica, bedziesz wpisany jako
    > wspolwlascicel, wtedy wszystko sam mozesz zalatwic.

    czyli ewentualne formalnosci z wyrejestrowaniem lub kupnem tablic
    dojazdowych nie beda problemem tam na miejscu (z ojcem jako kupujacym) ?

  • 7. Data: 2010-02-20 00:00:08
    Od: "RoB" <R...@p...onet.pl>

    > czyli ewentualne formalnosci z wyrejestrowaniem lub kupnem tablic
    > dojazdowych nie beda problemem tam na miejscu (z ojcem jako kupujacym) ?

    Nie, nie bedzie. Dla germancow, nie ma znaczenia kto kupuje. W dowodzie na
    tablice wywozowe wpisuje sie dane kierowcy, a nie wlasciciela auta. Do
    wyrejstrowania, tez nie wnikaja, ty tez mozesz to zrobic, wyrejestrowac moze
    takze i poprzedni wlasciciel auta, nie wnikaja.
    Cala procedura jest robiona w 1 okienku, wymeldowujesz auto i od razu
    dostajesz wpis w briefie i musisz kupic tablice wywozowe (zolte lub
    czerwone). Wpis w briefie mozesz miec na ojca, a tablice wykupic na siebie,
    bo ty bedziesz faktycznym kierowca, wlascicielem auta- ojciec.

    RoB

  • 8. Data: 2010-02-20 01:26:55
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "darek s." <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czyli ewentualne formalnosci z wyrejestrowaniem lub kupnem tablic
    > dojazdowych nie beda problemem tam na miejscu (z ojcem jako kupujacym) ?

    Wyrejestrowuje (wymeldowuje) poprzedni wlascicie. Co Ty robisz z Briefem to
    juz nie jego sprawa. Blaszki moze i komis na siebie wziac, na umowie/fakurze
    wpisza wszystko co bedziesz chcial (no moze procz nizszej niz kwota zakupu
    ceny...)

    BTW
    na takich jak Twoj tatus mowi sie NIEOMYLNY ;)

    --
    Picasso

  • 9. Data: 2010-02-20 09:24:08
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "RoB" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oj Jareczku, wprowadzasz Pana w blad...

    Widzisz, nie do konca, jesli kupuje u Turka to jemu tam wisi na kogo bedzie
    umowa, ale na przyklad jakis salon i moze byc problem, wolaja dowod,
    porownuja, troche kupilem w swoim zyciu aut za granica. Jest pewne
    wyjscie.... wiaze sie z tworczoscia falszerska :) zreszta szeroko przyjeta.
    I wtedy nie ma znaczenia na kogo wezmiesz umowe. Masz dwa wyjscia co do
    tablic 5 dniowe ze swistkiem ktory sam wypelniasz, swistek moze byc na
    Ciebie. Druga opcja to tablice czerwone, gdzie wpisuja kto bierze te tablice
    do Briefu, niby pisze w briefie ze ten wpisany niekoniecznie musi byc
    wlascicielem, ale spotkalem sie raz czy dwa z problemem w Polsce :) Wiec
    rozwiazanie takie: bierzesz umowe jak sie da na ojca, jak sie nie da na
    siebie i domysl sie co masz zrobic z tym :) no i musisz kupic tablice żółte
    na 5 dni.
    A do RoB rozumiem, ze mozna szafowac slowem "nie ma problemu" ale jak ktos
    nie kumaty w tym i pojedzie 1000km zeby przekonac sie ze jednak nie dadza mu
    umowy na ojca, to troche byloby denerwujace, nieprawdaz?

    Jarek

  • 10. Data: 2010-02-20 18:32:30
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-20 09:24, jarek pisze:

    > Widzisz, nie do konca, jesli kupuje u Turka to jemu tam wisi na kogo bedzie
    > umowa, ale na przyklad jakis salon i moze byc problem, wolaja dowod,
    > porownuja, troche kupilem w swoim zyciu aut za granica.

    To troche to 1 czy 2? Bo ja kupowalem kilka razy w Niemczech w komisach
    no-name, 3 razy w salonie VW i raz od firmy leasingowej. Za kazdym razem
    wpisywalo sie wlasciciela i kierowce, ktory bedzie tym samochodem
    wracal. Nigdy nikt (nawet policja niemiecka) nie robila problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek