  • 1. Data: 2010-02-19 18:50:07
    Temat: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Co sadzicie o takiej sytuacji:

    Autobus miejski zatrzymuje sie na przystanku. Przystanek nie posiada
    zatoczki, autobus zatrzymuje sie na linii przystankowej (P-17)
    wymalowanej z prawej krawedzi jezdni.
    Jezdnia jest na tyle szeroka, ze moge wyminac autobus z lewej strony nie
    najezdzajac na linie podwojna ciagla. Podczas manewru wymijania autobus
    wlacza kierunkowskaz i bez czekania az zakoncze manewr wlacza sie do
    ruchu, rusza do przodu.
    Tym sposobem czesto uniemozliwia mi zakonczenie manewru wymijania.

    Na poczatku myslalem ze to zwykle chamstwo kierowcy autobusu, ale
    ostatnio zdarzylo mi sie tak kilka razy i dlatego zaczalem sie
    zastanawiac, czy nie jest to zachowanie prawidlowe. Jak sadzicie?

  • 2. Data: 2010-02-19 18:51:48
    Temat: Re: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: to <t...@a...xyz>

    Stefan wrote:

> [...]
    > ostatnio zdarzylo mi sie tak kilka razy i dlatego zaczalem sie
    > zastanawiac, czy nie jest to zachowanie prawidlowe. Jak sadzicie?

    Ale w czym tu masz problem?

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-02-19 18:57:26
    Od: ag <a...@w...pl>

    to pisze:

    > Ale w czym tu masz problem?

    Pewnie w tym, ze jak by nie zaprzestal manewru wyprzedzania to by
    autobus skasowal mu bok.

  • 4. Data: 2010-02-19 19:07:23
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    ag pisze:

    > Pewnie w tym, ze jak by nie zaprzestal manewru wyprzedzania to by
    > autobus skasowal mu bok.

    Dokladnie o to chodzi, kilkanascie metrow przed przystankiem jest
    wysepka na srodku jezdni i juz dwa auta obok siebie sie nie zmieszcza.

  • 5. Data: 2010-02-19 19:30:20
    Od: "Marcin" <a...@i...pl>

    >. Podczas manewru wymijania autobus wlacza kierunkowskaz

    A może bedziemy się posługiwać zrozumiałą terminologią?? Ten autobus porusza
    się w przeciwnym do Twojego kierunku? Czy może jednak masz na myśli
    "omijanie" - czyli przejeżdżanie obok nieporuszającego się pojazdu?

  • 6. Data: 2010-02-19 19:49:57
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Marcin pisze:
    > A może bedziemy się posługiwać zrozumiałą terminologią?? Ten autobus porusza
    > się w przeciwnym do Twojego kierunku? Czy może jednak masz na myśli
    > "omijanie" - czyli przejeżdżanie obok nieporuszającego się pojazdu?

    Masz racje, omijanie.

  • 7. Data: 2010-02-19 21:26:16
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Stefan pisze:
> [...]
    > ostatnio zdarzylo mi sie tak kilka razy i dlatego zaczalem sie
    > zastanawiac, czy nie jest to zachowanie prawidlowe. Jak sadzicie?

    Autobus linii publicznych startujący z przystanku ma pierwszeństwo.

    Adam Kłobukowski

  • 8. Data: 2010-02-19 21:37:07
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:26:16 +0100, Adam Kłobukowski napisał(a):

    > Autobus linii publicznych startujący z przystanku ma pierwszeństwo.

    Doprawdy? Od kiedy? Podaj, proszę podstawę prawną.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2010-02-19 21:44:33
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Nawet wtedy kiedy jestem rownolegle z nim, a on nic sobie z tego nie robi
    tylko wlacza migacz i jedzie na mnie, ze musze uciekac na 2-gi pas??

    Bo tez ostatnio takie zachowanie zauwazylem.

  • 10. Data: 2010-02-19 21:51:22
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Doprawdy? Od kiedy? Podaj, proszę podstawę prawną.

    Art. 18 pkt 1 PoRD.