  • 1. Data: 2010-02-19 09:49:23
    Temat: Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?
    Od: Macios <m...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi w wątku o kupieniu nowego vs używanego do
    dużych przebiegów. Po namyśle postanowiłem dać jeszcze jedną szansę
    używkom. Tym razem plan obejmuje sprowadzenie (samodzielne, mam tam
    rodzinę) z Niemiec 2-4 letniego samochodu kupionego w komisie
    przysalonowym. To wg rodziny najpewniejsze źródło, zdarzają sie tam
    naprawdę bardzo dobre samochody, tylko ceny są adekwatne. Ale mam takie
    założenie, żeby tym razem wydać relatywnie dużo na używkę i potem najwyżej
    serwisować ją u droższych mechaników, którzy (naiwnie zakładając) będą to
    robić szybciej i lepiej. Ot, taki mój naiwny plan, ale wydaje mi się, że
    zanim wejdę w kupowanie nowego w salonie, to muszę przetestować takie
    rozwiązanie. :)

    Jedyna moja wątpliwość, to jak przetransportować pieniądze. Kiedyś kupiłem
    w DE auto dla żony, ale kosztowało 3000EUR i wziąłem tyle w kieszeni. ;)
    Teraz budżet przewiduje kilkanaście tys. EUR i jakoś nie mam ochoty tyle
    wozić przy sobie samolotem, a potem chodzić z tym po ulicy w Niemczech.
    Przyzwyczajony jestem do obrotu bezgotówkowego i jeśli posiadam przy sobie
    więcej niż 1000zł w gotówce, to czuję się niekomfortowo. :)

    Jakie są inne opcje? Takie salony przyjmą przelew z Polski? A może wyjąć z
    bankomatu? mBank ma darmowe bankomaty za granicą, ale nie wiem, jak to w
    praktyce wygląda - ile mi bankomat wypłaci i czy dam radę tyle wyjąć w
    jeden dzień - nie ma jakichś ograniczeń? Najchętniej bym zrobił przelew z
    polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?

  • 2. Data: 2010-02-19 10:13:54
    Temat: Re: Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    > doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?
    hej, jeśli chodzi o mbank, to możesz telefonicznie zwiększyć limit wypłaty z
    bankomatu, także jesli nie w jednym, to w kilku wypłacisz, tyle że prowizja
    będzie spora.
    Proponuję na czas transakcji założyć konto w banku gdzie masz wypłaty za
    granicą za free, zdaje się ze alior takie ma, ew.
    wbk ale nie jestem pewny. Co do przelewu, to też nie sądzę, żeby był
    problem - możesz poszukać, bo np. jak byłem w irlandii, był bank, który był
    współwłaścicielem, czy włascicielem wbk i z niego i w drugą stronę przelewy
    euro były raz że gratis, to jakoś szybciej, bo normalnie idzie 2-3 dni
    przelew zagraniczny.
    pozdrawiam
    michal

    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 3. Data: 2010-02-19 10:18:32
    Od: AL <a...@s...tam>

    Macios pisze:
> [...]
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    > doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?

    to moze czek (potwierdzony przez bank) ?

    ale musialbys sie wpierw zorientowac, jakie formy zaplaty respektuje
    sprzedajacy.
    (przykladowo - kupujac citroena placilem przelewem, rodzice kupowali VW
    i jedyna opcja zaplaty byla gotowka !!!)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2010-02-19 10:39:25
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 19 Lut, 09:49, Macios <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jeden dzień - nie ma jakichś ograniczeń? Najchętniej bym zrobił przelew z
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle.

    1) Nie wiem jak w Niemczech, w Polsce w komisie przysalonowym
    powiedziano mi ze samochod mi wydadza w momencie zaksiegowania kasy na
    ich koncie. Nie wiem ile idzie przelew PL->DE
    2) limity w mbanku ustalasz sam. maks to chyba 20k PLN. tyle ze
    zazwyczaj bankomaty maja pewne limity, np w Polsce z euronetu mozna
    wyjac za jednym razem 3k. no i tez nie zawsze bankomat bedzie mial
    wystarczajaca ilosc kasy :)
    3) rozwazales opcje zaplacenia karta?

  • 5. Data: 2010-02-19 10:56:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 01:39:25 -0800 (PST), badzio wrote:
    >3) rozwazales opcje zaplacenia karta?

    Auta sa za drogie na placenie karta .. i moze sie okazac ze w ogole
    kart nie przyjmuja :-)

    Sprzedawca od platnosci karta placi prowizje, rzedu 2-3%, co normalnie
    jest za duzo. Ale moze sie da dogadac.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-19 11:02:54
    Od: "TW" <t...@n...com>

    "Macios" <m...@w...pl> wrote in message
    > Najchętniej bym zrobił przelew z
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    __
    Jezeli masz Internetowy dostep do swojego konta to, moim zdaniem, po
    wybraniu samochodu w komisie robisz na ich konto przelew. Po 2 dniach
    pieniadze beda na ich koncie (regularnie wysylam tym sposobem pieniadze do
    Anglii) a samochod bedzie Twoj. Taki przelew kosztuje max 50 zl.
    Pozdrawiam
    TW

  • 7. Data: 2010-02-19 11:10:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    > doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?

    Wuslij komus z swojej rodziny ktora tam mieszka pieniadze przelewem. W
    dniu zakupu auta jedziecie do banku, wybieracie kase i placicie.

  • 8. Data: 2010-02-19 11:13:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    TW wrote:

    > Taki przelew kosztuje
    > max 50 zl.

    Dodaj to tego koszt pobytu na miejscu
    przez te dwa (albo dłużej jeśli z mbanku) dni, kiedy przelew będzie szedł.
    Chyba, że go rodzina przygarnie.

  • 9. Data: 2010-02-19 11:33:10
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 10:13:54 +0100, Michał napisał(a):

    > hej, jeśli chodzi o mbank, to możesz telefonicznie zwiększyć limit wypłaty z
    > bankomatu, także jesli nie w jednym, to w kilku wypłacisz, tyle że prowizja
    > będzie spora.

    Hm, kilka * 0 zł to ile będzie? :)
    Inna sprawa że przewalutowanie w mBanku z tego co wiem jest średnio
    korzystne. No i dzienny limit 30.000 zł może nieco wadzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-02-19 11:37:16
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > Przyzwyczajony jestem do obrotu bezgotówkowego i jeśli posiadam przy sobie
    > więcej niż 1000zł w gotówce, to czuję się niekomfortowo. :)

    Przerabialem to.
    Znalazlem samochod, telefon i byl dla mnie zarezerwowany do jutra rana.
    10 tys euro w kieszen i jazda.
    Przyjechalem na miejsce, obejrzalem i zaplacilem gotowka, jak placilem
    to juz byli nastepni chetni na ten samochod.

> [...]
    > polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
    > doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?

    Moje doswiadczenie mowi: placisz gotowka, nie ma problemow.
    Niemiec nie chcial slyszec o zadnych przelewach, tym bardziej
    z Polski.