  • 1. Data: 2013-07-24 18:54:31
    Temat: sprzęt czy soft ?
    Od: m...@g...com

    Mam smart UPS SC620

    komputer z płytą gIGABYTE ga-h77-DS3H
    W biosie w sekcji power mamagement parametr AC BACK na Always On (komputer ma się
    włączyć po każdym podłączeniu zasilania, bez konieczności włączania przyciskiem)

    Zainstalowany PowerChute w wersji 9.02.614

    ustawienia:
    http://files.tinypic.pl/i/00421/9vsxdrz21pst.jpg

    Po zaniku zasilania komputer się pięknie zamyka, za jakiś czas wyłącza się UPS. Po
    powrocie napięcia włącza się UPS, podaje napięcie zasilające, ale komputer się nie
    włącza- tak, jakby nie działała opcja "Always on". Trzeba wcisnąć przycisk zasilania.

    Z kolei jak ustawię planowane wyłącz /włącz np. wyłącz o 15, włącza o 17 to wszystko
    działa.

    Gdzie szukać przyczyn ? Problem z płytą (nie działa AC BACK) czy inny powód ?

  • 2. Data: 2013-07-24 22:54:12
    Temat: Re: sprzęt czy soft ?
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    włącza- tak, jakby nie działała opcja "Always on". Trzeba wcisnąć przycisk zasilania.
    A jak bez UPS-a podasz napięcie na wyłączony komputer to uruchamia się
    czy nie?

  • 3. Data: 2013-07-24 23:45:34
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 22:54:12 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    >
    > A jak bez UPS-a podasz napięcie na wyłączony komputer to uruchamia się

    start-zamknij system-komputer sie wylacza, wyłączam zasilanie-włączam: nie działa.
    Sugeruje to bios, chyba ze siódemka coś miesza z tym "always on" jak się zamyka.
    Wydaje mi sie to nieprawdopodobne, ale każdy cud jest możliwy ;). Kompy inne-
    działaja zgodnie z oczekiwaniem, tyle ze tam jest XP.

  • 4. Data: 2013-07-25 00:06:36
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-07-24 23:45, m...@g...com pisze:
> [...]
    Wydaje mi sie to nieprawdopodobne, ale każdy cud jest możliwy ;). Kompy inne-
    działaja zgodnie z oczekiwaniem, tyle ze tam jest XP.

    Działa prawidłowo, to zadziała tylko, gdy komputer podczas pracy utraci
    zasilanie (a jak zostaje przed utratą prądu wyłączony, to go nie traci).
    Można też poszukać czegoś w stylu wake on ale czy będzie w tych opcjach
    COM? Może wake on modem?

  • 5. Data: 2013-07-25 00:23:40
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > zasilanie (a jak zostaje przed utratą prądu wyłączony, to go nie traci).
    > Można też poszukać czegoś w stylu wake on ale czy będzie w tych opcjach

    Może i w tej konkretnej płycie to jest prawidłowe zachowanie ale nie
    tego się oczekuje przy pracy z UPS-em.

  • 6. Data: 2013-07-25 01:10:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-07-25 00:23, nadir pisze:

    > Może i w tej konkretnej płycie to jest prawidłowe zachowanie ale nie
    > tego się oczekuje przy pracy z UPS-em.

    Ta funkcja działa tak samo w każdej płycie. Nie spotkałem jeszcze płyty,
    która by działała dobrze pod UPSa w takiej konfiguracji.

  • 7. Data: 2013-07-25 05:49:45
    Od: m...@g...com

    > Ta funkcja działa tak samo w każdej płycie. Nie spotkałem jeszcze płyty,

    > która by działała dobrze pod UPSa w takiej konfiguracji.

    Jak to inaczej rozwiązać ?

    Mam tak w kilku komputerach z windows XP i serwerach Netware. System musi się
    podnieść po włączeniu zasilania, a przed odłączeniem przez ups musi się zamknąć.

    = Tak zawsze miałem, "power Loss" do tej pory to było zawsze: utrata zasilania
    niezależenie od stanu (czuwanie, praca) komputera i wtedy:

    opcja memory lub last state - komputer się włączy lub nie, zależnie jak było przed
    odłączeniem zasilania ( i od tego jest Last state, żeby pamiętał stan komputera przed
    wyjęciem wtyczki)
    Always on- zawsze się włącza
    Always off nigdy się nie włącza

  • 8. Data: 2013-07-25 07:33:45
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 24 Jul 2013 20:49:45 -0700 (PDT), m...@g...com
    napisał(a):

    > Jak to inaczej rozwiązać ?

    Połączyć ups z kompem kablem usb. Wybrać w BIOS-ie coby komp włączał się
    myszą. Po powrocie zasilania ups wysyła komunikat o tym zdarzeniu przez
    usb, a komputer aż tak mądry nie powinien być żeby odróżnić to od sygnału z
    myszy.

  • 9. Data: 2013-07-25 08:15:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Leszek K. pisze:
> [...]
    > usb, a komputer aż tak mądry nie powinien być żeby odróżnić to od sygnału z

    Podejrzewam że Marek już podłączył UPS kablem sygnałowym (chyba że UPS
    ma kartę LAN). Inaczej nie pisałby że system się zamyka przy zaniku
    zasilania.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2013-07-25 09:15:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ta funkcja działa tak samo w każdej płycie. Nie spotkałem jeszcze płyty,
    > która by działała dobrze pod UPSa w takiej konfiguracji.

    W każdej, to mocno powiedziane.
    Mam akurat pod ręką ASUS-a AT5NM10-I, po prawidłowym zamknięciu systemu
    i powrocie zasilania płyta normalnie startuje.
    Reszta komputerów, które mam zachowują się w ten sam sposób, ale nie
    chce mi się ich rozkręcać żeby sprawdzić model płyty.
    W zasadzie to one wszystkie starują po powrocie zasilania, niezależnie
    czy system został prawidłowo zamknięty czy nie. I tak ma być.