  • 1. Data: 2013-07-25 15:25:45
    Temat: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Już prawie kupiłem laptopa bez systemu z planem zainstalowania Linuxa,
    gdy postanowiłem sprawdzić na stronie producenta sterowniki i widzę
    tylko pod Windowsa.

    Czy Linux wymaga osobnych sterowników?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-07-25 15:49:21
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.07.2013 15:25, Marcin N wrote:
    > Już prawie kupiłem laptopa bez systemu z planem zainstalowania Linuxa,
    > gdy postanowiłem sprawdzić na stronie producenta sterowniki i widzę
    > tylko pod Windowsa.
    >
    > Czy Linux wymaga osobnych sterowników?

    Tak, wymaga - jak każdy system operacyjny - ale większość(?wszystkie)
    jest od razu wbudowana w popularnych dystrybucjach (debian,suse, ubuntu...).

    Imo jednak zadane pytanie może świadczyć o tym, że potrzebujesz (do wyboru):
    - znajomego z linuxem
    - subskrypcji pcol i mocnych nerwów
    - konta na jakimś forum użytkowników
    - sesji z góglem z nazwą laptopa i słowem linux w roli głównej coby
    uniknąć sprzętu, który "już, zaraz, za pół roku będzie działać".

    Michoo

  • 3. Data: 2013-07-25 21:58:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup
    > - sesji z góglem z nazwą laptopa i słowem linux w roli głównej coby uniknąć
    > sprzętu, który "już, zaraz, za pół roku będzie działać".

    Wadą (główną) linuxa jest żenująca mała liczba specjalistycznego oprogramowania.

  • 4. Data: 2013-07-25 22:44:46
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-07-25 21:58, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup
    >
    > Wadą (główną) linuxa jest żenująca mała liczba specjalistycznego
    > oprogramowania.

    To nie wina linuksa, że nie ma na niego takiego oprogramowania, tylko
    twórców tego oprogramowania.

  • 5. Data: 2013-07-25 22:53:26
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    qwerty wrote in <news:kss1sq$5jf$1@usenet.news.interia.pl>
    > Wadą (główną) linuxa jest żenująca mała liczba specjalistycznego oprogramowania.

    Zalezy jaka dziedzina sie czlowiek zajmuje. Jesli chodzi o aplikacje do
    analizy pomiarow naukowych - casem maja one wersje tylko dla Linuksa.
    Znaczna czesc programow dla Windowsa mozna uruchomic pod Wine.

    A'propos pytania postawionego na poczatku watku: jadro Linuksa zawiera
    sterowniki umozliwiajace bezproblemowa prace na prawie wszystkich
    laptopach. Problem moga stanowic jedynie bardziej wyszukane urzadzenia, np
    czytnik linii papilarnych czy tez sterowniki do karty graficznej
    zapewniajace akceleracje 3D.

    Oczywiscie przed zakupem poszukaj na Google opinii dotyczacych wspolpracy
    konkretnego modelu z Linuksem.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2013-07-25 23:26:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Problem moga stanowic jedynie bardziej wyszukane urzadzenia, np
    > czytnik linii papilarnych czy tez sterowniki do karty graficznej
    > zapewniajace akceleracje 3D.

    No jeżeli w obecnych czasach karta graficzna z akcelerecją 3D jest
    wyszukanym urządzeniem to już mnie nie dziwią te opory ludu przed
    Linuxem na desktopach.

  • 7. Data: 2013-07-26 00:00:08
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 25.07.2013 21:58, qwerty pisze:

    > Wadą (główną) linuxa jest żenująca mała liczba specjalistycznego oprogramowania.

    Dokładnie odwrotnie.IMO
    Specjalistycznego oprogramowania jest morze.

    Brakuje obsługi najbardziej popularnych programów (i nie do końca z winy
    twórców linuxa)

    --

    signature

  • 8. Data: 2013-07-26 02:24:37
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-07-26 00:00, cumulonimbus pisze:

    > Dokładnie odwrotnie.IMO
    > Specjalistycznego oprogramowania jest morze.

    Czyli specjalistyczny soft nie może być popularny?
    Ciekawe, by nie napisać: kretyńskie założenie.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2013-07-26 03:38:16
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 02:24:37 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

    > Czyli specjalistyczny soft nie może być popularny?
    > Ciekawe, by nie napisać: kretyńskie założenie.

    Nie bój się. To nie założenie. To tylko język i logika. Można też podpierać
    się ekonomią, moralnością itp., ale żaden z tych elementów nie jest
    niezawidny. Zwłaszcza, gdy dostanie się w ludzkie ręce.

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 10. Data: 2013-07-26 07:19:11
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 25/07/2013 22:26, nadir wrote:

    > No jeżeli w obecnych czasach karta graficzna z akcelerecją 3D jest
    > wyszukanym urządzeniem to już mnie nie dziwią te opory ludu przed
    > Linuxem na desktopach.

    Chodzi oczywisicie o modele ze zintegrowana i dodatkowa, bardziej
    wydajna karta graficza (discrete graphics). Nie wiem, jak teraz,
    wczesniej sprwaialo to troche problemu z Linuksem i instalacja OSX.

    --
    Pozdr