  • 11. Data: 2009-12-17 14:18:12
    Temat: Re: statyw... wielokrotny ???
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    A co do pytania, to ja też widziałem, nawet chyba mam gdzies
    jeszcze w manelach takiego Cullmanna co aadax pokazał, ale z
    pęknięta głowicą.

    A co do jego użyteczności.
    Jest super opcją jak chce sie zrobić samemu sobie z lubą
    fotkę na wycieczce, niż stawiać aparat na różnych dziwnych
    czesto nie równych podłożach. Do trzech czterech segmentów
    jest stabilny i silny.
    Do stawiania ptaszka jak najbardziej też sie nadaje w całej
    jego rozciągliwości :)
    Krzysiek

    jest stary sposób fotografów plenerowych na ustabilizowanie statywu, wiesza
    się reklamówkę wypełnioną np. piaskiem, wiesza się kurtkę lub torbę,
    stare cullmany miały na środku haczyk do wieszania. Jeśli chodzi o
    statywik - do dzisiaj mi służy na wyjazdy. Nie wiem jak trzeba walić głowicą
    aby ją rozwalić.
    U mnie jest co najmniej z 10 lat i ma się dobrze. Pozdrawiam R.

  • 12. Data: 2009-12-17 14:51:16
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    aadax pisze:
    > Nie wiem jak trzeba walić głowicą aby ją rozwalić. U mnie
    > jest co najmniej z 10 lat i ma się dobrze. Pozdrawiam R.

    Chciałem troszeczke rozchylic szczeki bo troche ciezko
    chodził, a ze to jest jakieś staliwko to po prostu pękło.
    Kiedyś tu nawet fotke zamieszczalem tego peknietego elementu
    z pytaniem czy ktoś nie ma do opchniecia takiej głowicy.
    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-12-17 15:15:40
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    aadax pisze:
> [...]
    Kiedyś tu nawet fotke zamieszczalem tego peknietego elementu
    z pytaniem czy ktoś nie ma do opchniecia takiej głowicy.

    dawniej u polskiego dystrybutora elementy i części systemu cullmana były do
    dostania. Pojawiał się też na giełdzie w Stodole. Może ktoś wie... natomiast
    do poluzowania czy rozkręcenia są śruby ampulowe. Wszyscy rowerzyści mają
    takie klucze. Ten statyw używam na rower, ścianę wschodnią z nim objechałem,
    sprawdza się w czasie takich eskapad znakomicie. Pozdrawiam R.

  • 14. Data: 2009-12-17 18:39:45
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    aadax napisał:
    > np. culman pronto 10 sekcji wsuwane, głowica metal. Używałem na wyjazdy do
    > F90X/80-200/2.8D teraz do 450D/70-300 is i zero problemów, lekki.
    > http://www.skapiec.pl/img/426462-60-1-cullmann-mini-
    stativ-pronto.html teraz
    > można bardzo tanio kupić. Pozdrawiam R.

    Polecam, bardzo fajny w góry i wszystkie miejsca gdzie waga jest
    istotna. Wadą jest upierdliwa głowica, ale fotki da się robić. Używałem
    z powodzeniem do F601+70-300 a teraz z Fuji S6500fd.

    m.
    --
    In the beginning was The Word.
    And The Word was Content-Type: text/plain

  • 15. Data: 2009-12-18 13:39:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KrzysiekSX" hgct9r$poj$...@n...news.neostrada.pl

    > tylko jak się jedzie na plener foto ciężarówką ze sprzętem.

    W samochodzie osobowym możesz bez trudu wozić przeciętny
    statyw ,,fotograficzny'' rozciągnięty na całą długość. :)
    Nie ma potrzeby montowania kratki deVATującej. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-12-18 13:50:51
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "KrzysiekSX" hgct9r$poj$...@n...news.neostrada.pl

    > W samochodzie osobowym możesz bez trudu wozić przeciętny
    > statyw ,,fotograficzny'' rozciągnięty na całą długość. :)
    > Nie ma potrzeby montowania kratki deVATującej. ;)

    tak, a jak jadę pociągiem nad morze? albo w góry a potem na nóżkach do
    schroniska? taaak wiem, duży statyw spowoduje że będę miał lepszą przyczepność
    na śniegu :) a nawet dam się radę podeprzeć nim w razie potrzeby... ale to może
    lepiej monopod?

    pozdrawiam Krzysiek

  • 17. Data: 2009-12-18 13:51:59
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    > np. culman pronto 10 sekcji wsuwane, głowica metal. Używałem na wyjazdy do
    > F90X/80-200/2.8D teraz do 450D/70-300 is i zero problemów, lekki.
> [...]
    a to mój jest podróbą tego Twojego... i dzięki za linka, może sobie sprawię
    kiedyś takie ustrojstwo

    pozdrówka

  • 18. Data: 2010-01-05 23:09:36
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 16 of Dec 2009 23:57, 085 wrote:

    > Zazwyczaj noga statywu sklada sie z trzech lub czterech rurek,
    > umieszczonych w sobie koncentrycznie. Pytanie do Was - widzial ktos
    > moze gdzies statyw, skladajacy sie z wiekszej ilosci rurek ?
    >
    > Na przyklad metrowy, skladajacy sie z dziesieciu
    > dziesieciocentymetrowych odcinkow ? :)

    Ja mam półtorametrowy z siedmiu segmentów.
    Jak najgoręcej odradzam takie coś.
    Trudno rozłożyć, po rozłożeniu giba się, jeszcze trudniej złożyć.
    Problemy wynikają pół na pół z kiepskiej jakości wykonania
    i samej koncepcji wielu segmentów.

    --
    nb

  • 19. Data: 2010-01-06 18:30:06
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Trudno rozłożyć, po rozłożeniu giba się, jeszcze trudniej złożyć.
    > Problemy wynikają pół na pół z kiepskiej jakości wykonania

    Buduję najaśnicę walizkową do prac w ciemnościach, gdy użycie generatora
    jest niewskazane. Akumulatory 12V i lampy samochodowe. Już w zasadzie
    powstała, tylko statywy są trzyczłonowe, a chciałbym mieć bardziej
    kompaktowe. Gibać się może, to nie fotografia, chociaż też naświetlanie - a
    ściślej świecenie :) Byleby wiatr nie porwał...

    p, zul