  • 1. Data: 2009-12-16 19:37:10
    Temat: uszkodzony obiektyw w kamerze
    Od: "Kacper W" <a...@o...pl>

    samym środku obiekrtywu jest rysa a właściwie wyszczerbienie w kształcie
    rombu. czy jest mozliwość wykonania jakiejś naprawy? czy tylko serwis i
    wymiana soczewki? ma ktoś jakieś namiary na dobry serwis lub jakiegos domowego
    speca co naprawia takie usterki? Kamera jest firmy Sony.
    Dzięki.

  • 2. Data: 2009-12-16 19:50:10
    Temat: Re: uszkodzony obiektyw w kamerze
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > samym środku obiekrtywu jest rysa a właściwie wyszczerbienie w kształcie
    > rombu. czy jest mozliwość wykonania jakiejś naprawy? czy tylko serwis i
    > wymiana soczewki?

    Mozesz wziac drobny papier scierny i tak dlugo trzec, az sie
    wyszczerbienie wyrowna z pozostala czescia szkla.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-12-16 20:09:06
    Od: "Kacper W" <a...@o...pl>

    > Mozesz wziac drobny papier scierny i tak dlugo trzec, az sie
    > wyszczerbienie wyrowna z pozostala czescia szkla.

    a nie powstaną w ten sposób rysy na szkle? no i co p[otem z jakoscią przeciez
    zmienia sie chyba ogniskowa i takie tam Jestem raczej laikiem w tym temacie...

  • 4. Data: 2009-12-16 20:46:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kacper W wrote:
    > a nie powstaną w ten sposób rysy na szkle? no i co p[otem z jakoscią przeciez
    > zmienia sie chyba ogniskowa i takie tam Jestem raczej laikiem w tym temacie...

    Powstaną, więcej szkody tak narobisz niż pożytku.
    Jak podczas filmowania nie widzisz wady optyki w całym zakresie -> nie
    ruszaj. Jak widzisz tylko w danym zakresie - unikaj tego zakresu lub
    warunków (np. pod światło). Ewentualnie możesz zamalować czymś ciemnym
    rysę (mniej denerwujące).

    Domowo nikt Ci tego nie naprawi, a koszt w autoryzowanym serwisie będzie z
    pewnością spory, chyba że znajdziesz jakiegoś popsutego dawcę części.

    d.

  • 5. Data: 2009-12-16 20:55:53
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 16 Gru, 20:37, "Kacper W" <a...@o...pl> wrote:

    > Kamera jest firmy Sony.

    Było kupić kamerę porządnej firmy, to by sie nie wyszczerbiła....

  • 6. Data: 2009-12-16 22:48:13
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > a nie powstaną w ten sposób rysy na szkle?

    Jak bedziesz w trakcie szlifowania sowicie polewal spirytusem, to na
    pewno nie...

    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 7. Data: 2009-12-18 08:48:51
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Kacper W pisze:
> [...]
    > wymiana soczewki? ma ktoś jakieś namiary na dobry serwis lub jakiegos domowego
    > speca co naprawia takie usterki? Kamera jest firmy Sony.

    Spróbuj tu: http://www.jaan.com.pl/_templates/index_menu3.htm
    :)