  • 1. Data: 2009-05-20 10:18:34
    Temat: sterowanie radiem
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Witajcie!
    Mam w kierownicy sterowanie radiem(Citroen) na 2 drabinkach rezystorowych.
    Chciałbym przaerobić to na standard Sony, czyli jedna drabinka z innymi
    rezystancjami. Nachętniej widziałbym interfejs, który przetłumaczy z
    francuskiego na japoński, ale nie jestem specjalnie biegły w elektronice -
    potrafię lutować, zrobić cos wg schematu, ale zaprojektowanie układu to już
    zadanie dla kogoś madrzejszego :). Wartości wejsciowe i wyjściowe mam, tylko
    jak to pożenić, bo proporcjonalne nie są i różnica rezystancji jest spora -
    Citroen do 1kOm, Sony od 2kOm do 60kOm). Pewnie jakaś logika, która jak
    dostanie na wejsciu 3 Ohmy to na wyjściu da np. 12,1kOhm, a jak 120Ohm to da
    8,8kOhm. Może ktoś z Was robił coś takiego, albo wie jak?

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-05-20 10:37:04
    Temat: Re: sterowanie radiem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Andrzej wrote:

> [...]
    > która jak dostanie na wejsciu 3 Ohmy to na wyjściu da np. 12,1kOhm, a jak
    > 120Ohm to da 8,8kOhm. Może ktoś z Was robił coś takiego, albo wie jak?

    tak na dziendobry to chyba bym cos takiego wymyslil:
    maly procesorek do smaku (pewnie bym wzial MSP430F2013, bo mam :-)). Ten
    procesorek mialby do roboty: pomiar opornosci miedzymordzia francuskiego
    (ADC) i sterowanie za jego pomoca potencjometru cyfrowego (np. jakis na I2C
    albo inne cyfrowe). Wtedy mozesz sobie dobrac poziomy jakie chcesz.
    Schemat jest raczej trywialny, tylko troche programowania potrzeba.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-05-20 11:24:27
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:77i4r1F1gcrbaU1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > albo inne cyfrowe). Wtedy mozesz sobie dobrac poziomy jakie chcesz.
    > Schemat jest raczej trywialny, tylko troche programowania potrzeba.

    czyli bez procka ani rusz? tu już przerastają mnie nawet trywialne schematy,
    nie mówiąc o programowaniu :(
    potencjometr taki jak CAT5132/CAT5133? gdzie to dostać? radio pewnie puszcza
    na sterowanie do 12V.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-05-20 12:05:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Andrzej wrote:

> [...]
    > schematy, nie mówiąc o programowaniu :(
    > potencjometr taki jak CAT5132/CAT5133? gdzie to dostać? radio pewnie

    nie jest "anirusz", tylko najprosciej :-).
    Ile tych pozycji masz? Ewentualnie mozna kombinowac z komparatorami i
    opornikami.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-05-20 12:38:24
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:77ia0iF1i2fcaU1@mid.uni-berlin.de...

    > nie jest "anirusz", tylko najprosciej :-).
    > Ile tych pozycji masz? Ewentualnie mozna kombinowac z komparatorami i
    > opornikami.

    8 przycisków, rezystancje sporo się różnią i na dodatek nie są symetryczne.
    Kiedyś ktoś sprzedawał ponoć takie adaptery na alledrogo, ale nie widzę. :(
    Nie ma jakiegos kita, który dobierałby rezystancje na podstawie podanej na
    wejściu? Nie chcę rozbierać kierownicy, co byłoby pewnie najprostsze, bo od
    strony złącza pozostalaby prosta robota na drutach.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 6. Data: 2009-05-20 14:50:28
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:gv0to4$7nq$1@atlantis.news.neostrada.pl,
    Andrzej <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl> typed:
> [...]
    > rezystancje na podstawie podanej na wejściu? Nie chcę rozbierać
    > kierownicy, co byłoby pewnie najprostsze, bo od strony złącza
    Jeśli tylko 8 przycisków to być może wystarczy 4 komparatory
    i trochę oporników. Zgrabny pająk lub mała płytka SMD może
    wyjść.
    Znasz wartości w oryginale i na wyjściu jakie powinny wystąpić?
    Możliwe że układ byłby w miarę prosty i tani nie wymagający
    żadnego mikroprocesora...
    --
    pzdr,j.r.

  • 7. Data: 2009-05-20 20:12:42
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Znasz wartości w oryginale i na wyjściu jakie powinny wystąpić?
    > Możliwe że układ byłby w miarę prosty i tani nie wymagający

    pary rezystancji (wejście to 2 drabinki, czyli 4 przewody):
    3 > 12,1k
    3 > 2,2k
    123 > 8,8k
    123 > 23,6k
    341 > 12,1k
    341 > 16,8k
    1020 > 8,8k
    1020 > 4,4k
    powinno działać na 12V stałego

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-05-20 20:28:52
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Andrzej pisze:
    > Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pary rezystancji (wejście to 2 drabinki, czyli 4 przewody):
> [...]
    poszukaj na forum citroena, na bank są gotowe rozwiazania.
    ToMasz