  • 11. Data: 2020-11-05 16:59:49
    Temat: Re: świadectwa homologacji pojazdów - masa samochodu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Dobre - fajnie wyjaśnione, skąd się biorą przerośnięte SUVy
    > zastawiające chodniki, bo są tak otyłe, że nie mieszczą się na
    > miejscach parkingowych.

    Jednej rzeczy nie rozumiem...
    Przeciez taki suv wazacy prawie 2tony pali odpowiednio wiecej niz autko
    wazace 1 tone... A skoro spalanie wieksze to i emisja wieksza.
    Tutaj mowa o roznicy w emisji co2 na poziomie 2-3%.
    A 2x wieksze auto bedzie paliło duzo wiecej niz 102-103% tego co prawie
    dwa razy lzejsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 12. Data: 2020-11-05 20:59:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-05 o 16:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Tutaj mowa o roznicy w emisji co2 na poziomie 2-3%.
    > A 2x wieksze auto bedzie paliło duzo wiecej niz 102-103% tego co prawie

    Do normy liczy się spalanie teoretyczne a nie faktyczne.
    Jakby policzyli faktyczne to pewnie nikt by się w normie
    nie zmieścił. A przemysłu motoryzacyjnego nikt zaorać nie chce.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2020-11-06 10:16:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-11-05 o 20:59, RadoslawF pisze:

    > Do normy liczy się spalanie teoretyczne a nie faktyczne.
    > Jakby policzyli faktyczne to pewnie nikt by się w normie
    > nie zmieścił. A przemysłu motoryzacyjnego nikt zaorać nie chce.

    Branża motoryzacyjna to największa skurwysynerka na świecie i
    kwalifikuje się do zaorania. Nie jest prawdą, jakoby nikt nie chciał
    wziąć w karby tej branży. Jednak ta branża ma tak silny lobbing, że nie
    ma na nią mocnych. Koncerny motoryzacyjne złapane na gorącym uczynku
    oszukiwania na zdrowiu całej ludzkości i co? Nico.
    Co jest cenniejsze niż zdrowie dzieci? Kasa VAGa, Mercedesa, BMW i koleżków.

  • 14. Data: 2020-11-06 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > Do normy liczy się spalanie teoretyczne a nie faktyczne.
    > Jakby policzyli faktyczne to pewnie nikt by się w normie
    > nie zmieścił. A przemysłu motoryzacyjnego nikt zaorać nie chce.

    Ale nawet teoretcznie taki suv pali 30-40% wiecej bo przeciez te małe
    auta tez podaja teoretyczne spalanie...

    Nadal nie rozumiem, co oni tu za kreatywna matematyke zastosowali...

  • 15. Data: 2020-11-06 12:09:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-11-2020 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > Ale nawet teoretcznie taki suv pali 30-40%

    Ale nie jak jest hybrydą.
    Wtedy teoretycznie pali mniej niż malutkie auto klasy A.

  • 16. Data: 2020-11-06 13:25:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    >Ale nawet teoretcznie taki suv pali 30-40% wiecej bo przeciez te małe
    >auta tez podaja teoretyczne spalanie...

    >Nadal nie rozumiem, co oni tu za kreatywna matematyke zastosowali...

    Moze przy tych znikomych przyspieszeniach, ktore dawna norma
    stosowala, masa pojazdu nie ma az tak wielkiego znaczenia ?

    J.

  • 17. Data: 2020-11-06 13:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Branża motoryzacyjna to największa skurwysynerka na świecie i
    >kwalifikuje się do zaorania.

    Ale samochod masz, czy wolisz rower ? :-)

> [...]
    >zdrowiu całej ludzkości i co? Nico.
    >Co jest cenniejsze niż zdrowie dzieci? Kasa VAGa, Mercedesa, BMW i

    A takze twoje miejsce pracy, twoje oszczednosci - ulokowane posrednio
    w akcjach, bilans handlu zagranicznego itp.

    Poza tym najwyrazniej Mercedes i BMW i kolezkowie nie oszukiwali az
    tak jak VAG, bo zaloze sie, ze podobne badania zrobili wkrotce i innym
    markom ...

    J.

  • 18. Data: 2020-11-06 16:11:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-11-06 10:16, Poldek wrote:

> [...]
    > oszukiwania na zdrowiu całej ludzkości i co? Nico.
    > Co jest cenniejsze niż zdrowie dzieci? Kasa VAGa, Mercedesa, BMW i

    A ja nadal nie widzę tu oszukiwania. Miało przejść test to przechdzi.
    Mogą się testy nie podobać i samo zanieczyszczanie, ale to inny temat.