  • 1. Data: 2009-01-04 12:42:13
    Temat: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    Pewnie to już kilka razy było, ale jak coś jest źle, to nie zawadzi o
    tym wspomnieć jeszcze raz. Czy ktoś umie wyjaśnić, dlaczego oglądam na
    TV 16:9 obraz TVP 1 z telewizji "n", i widzę na środku ekranu obrazek
    panoramiczny (16:9?) zajmujący ze 2/3 ekranu, dookoła czarny margines, a
    na tym marginesie, nad obrazkiem, zielony punkt i logo TVP 1?

    Czy to nie powinno być tak, że ja widzę obrazek na całym ekranie bez
    żadnych marginesów, a zielony punkt i logo telewizji są NA obrazie, a
    nie NAD nim?

    Dlaczego jest tak źle, kto za to odpowiada, i jak to można doprowadzić
    do ładu (oczywiście mogę zrobić powiększenie na nboxie, ale nie o to
    chodzi)?

    PS. to oczywiście nie jest tylko przypadłość TVP 1, na innych kanałach
    też tak często bywa.

    --
    sunmoon

  • 2. Data: 2009-01-04 13:08:46
    Temat: Re: telewizyjny znaczek pocztowy
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Jan 2009 13:42:13 +0100, sunmoon
    <n...@n...o2.nospam.pl.nospam> wrote:

    >Dlaczego jest tak źle, kto za to odpowiada, i jak to można doprowadzić
    >do ładu (oczywiście mogę zrobić powiększenie na nboxie, ale nie o to
    >chodzi)?

    Za ten burdel odpowiada zespół techniczny TVP, a w szczególności tzw.
    zespoły emisyjne.

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 3. Data: 2009-01-04 14:02:38
    Od: eManitou <e-Manitou@_gazeta.pl>

    jerzu pisze:

    > Za ten burdel odpowiada zespół techniczny TVP, a w szczególności tzw.
    > zespoły emisyjne.

    Burdel burdelem ale to jest obraz pierwotnie nagrany w 16:9, potem
    skonwertowany do 4:3 + dołożony znaczek. Następnie obraz jest rozciągany
    przez odbiornik TV lub tuner N znów do 16:9. Najgorszy z możliwych
    układów :-)

    --

    "Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. "
    ~ Księga Judyty

  • 4. Data: 2009-01-04 15:40:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sunmoon" <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>
    napisał w wiadomości news:gjqbbc$9uj$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > (16:9?) zajmujący ze 2/3 ekranu, dookoła czarny margines, a na tym
    > marginesie, nad obrazkiem, zielony punkt i logo TVP 1?

    Bo tak nadaje TVP1.

    > Czy to nie powinno być tak, że ja widzę obrazek na całym ekranie bez
    > żadnych marginesów, a zielony punkt i logo telewizji są NA obrazie, a nie
    > NAD nim?

    Powinno.
    Anamorficzne 16:9, bez żadnych marginesów.
    I nawet na porządnych stacjach tak jest.

  • 5. Data: 2009-01-04 15:55:06
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    Cavallino pisze:

    > Bo tak nadaje TVP1.

    czy oni tak nadają, bo uważają, że priorytetem jest zaspokojenie potrzeb
    właścicieli starych odbiorników 4:3?

    > Anamorficzne 16:9, bez żadnych marginesów.
    > I nawet na porządnych stacjach tak jest.

    czy te porządne stacje uważają, że właścicieli odbiorników 4:3 już można
    zignorować, aby zadowolić posiadaczy odbiorników 16:9?

    czy wiadomo, ile aktualnie jest w użyciu telewizorów "starych", a ile
    "nowych"?

    --
    sunmoon

  • 6. Data: 2009-01-04 15:59:48
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > czy wiadomo, ile aktualnie jest w użyciu telewizorów "starych", a ile
    > "nowych"?

    Zapewne posiadaczy starych TV wciąż jest więcej.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2009-01-04 16:23:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:gjqml9$q31$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > czy oni tak nadają, bo uważają, że priorytetem jest zaspokojenie potrzeb
    > właścicieli starych odbiorników 4:3?

    Raczej nie, wtedy nie pomniejszaliby obrazu do letterboxa tylko nadawali w
    4:3.
    Prędzej chcą pożenić ogień z wodą, czyli zadowolić i jednych i drugich
    odbiorców.

    > czy te porządne stacje uważają, że właścicieli odbiorników 4:3 już można
    > zignorować, aby zadowolić posiadaczy odbiorników 16:9?

    Anamorf bez problemu da się oglądać na 4:3.

  • 8. Data: 2009-01-04 16:39:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...o2.nospam.pl.nospam
    napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > czy oni tak nadają, bo uważają, że priorytetem jest zaspokojenie potrzeb
    > właścicieli starych odbiorników 4:3?

    gdyby tak było, to nadawaliby tak, jak np eurosport - czyli w zwykłym 4:3.
    Polecam spojrzec na roznice - czesto nadawane sa np. jednoczesnie skoki
    narciarskie. Dla uzytkownikow tradycyjnych TV te 16:9 to tragedia.

  • 9. Data: 2009-01-04 16:54:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Polecam spojrzec na roznice - czesto nadawane sa np. jednoczesnie skoki
    > narciarskie. Dla uzytkownikow tradycyjnych TV te 16:9 to tragedia.

    Co śmieszniejsze - IDENTYCZNIE wyglądałby pełny 16:9.
    A właściciele porządnych tv (w domyśle - osoby którym zależy na tym co
    widzą) oglądaliby porządny obraz w pełnej rozdzielczości.
    Jedyne kto by na tym stracił to userzy przedpotopowych TV, które produkowano
    zanim w ogóle ktoś pomyślał o 16:9.
    Ale im chyba zupełnie nie robiłoby to różnicy, skoro nie wymieniają tv, to
    pewnie nie zależy im na tym co oglądają.

  • 10. Data: 2009-01-04 17:33:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Co śmieszniejsze - IDENTYCZNIE wyglądałby pełny 16:9.
    > A właściciele porządnych tv (w domyśle - osoby którym zależy na tym co
    > widzą) oglądaliby porządny obraz w pełnej rozdzielczości.

    tez mi sie wydawało, ze racjonalnych powodów takiego nadawania nie.
    Co prawda - co juz nie raz mowiłem - wogole nie rozumiem tej pogoni za 16:9
    skoro pewnie nadal 80 % spoleczenstwa ma TV 4:3

> [...]
    > Ale im chyba zupełnie nie robiłoby to różnicy, skoro nie wymieniają
    > tv, to pewnie nie zależy im na tym co oglądają.

    dlaczego userzy takich TV by stracili?
    Ja mam Tv 100Hz (Thompsona) kupiony rok temu i dla mnie nie ma roznicy czy
    nadawane jest 16:9 anamorficzne (tak?) czy ten tzw letterbox - tu i tu
    niepotrzebnie mam czarne pasy na gorze i na dole.

    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
    Molier