  • 1. Data: 2009-01-04 16:34:01
    Temat: abonament? za co? za te powtórki
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Po ostatnich Świętach i Nowym Roku wydaje mi się że pobieranie opłat za TV
    państwową jak równiez wszelkie kanały SAT jest bezczelne.
    Dosyć że dostaja masę funduszy z reklam to jeszcze zbierają od biednych
    czasem staruszków za program w którym nic nie ma.
    Ciągle powtórki ( np Kevin po raz 29 ) , nawet seriale lecą w kółko bez
    uprzedzenia że to powtórki. Chcą opłat to niech program będzie solidny a jak
    nie to każdy powinien płacić max za jeden rok bo później to leci to samo
    dookoła.
    Czyli telewizja jest tylko dla nowych uzytkowników ( np 5-latka ) bo potem
    to sie każdemu nudzi już .
    Czy takie powtórki niezapowiedziane np seriali są zgodne z prawem? przecież
    to oszukiwanie klienta
    UOKIK powinien się tym zainteresować :(

  • 2. Data: 2009-01-04 17:27:48
    Temat: Re: abonament? za co? za te powtórki
    Od: "rageofhonor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to sie każdemu nudzi już .
    > Czy takie powtórki niezapowiedziane np seriali są zgodne z prawem?

    Racja. Na dodatek TVP świetnie zarabia na audiotele i konkursach
    interaktywnych co ostatnio zaobserwowałem. Mają takie konkursy w stylu
    znajdź słowo z koperty itd.

  • 3. Data: 2009-01-05 08:41:48
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Racja. Na dodatek TVP świetnie zarabia na audiotele i konkursach
    > interaktywnych co ostatnio zaobserwowałem. Mają takie konkursy w stylu
    > znajdź słowo z koperty itd.

    Gdyby nie te powtórki to ja bym wogóle nie włączał TV (poza sprawdzaniem czy
    jest tropo).
    Nie wiem czy ja tylko odnoszę takie wrażenie ale wygląda na to, że pzemysł
    filmowy.....wszystko już nakręcił.
    Nawet nie tyle, że nie ma nowych pomysłów na filmy co wogóle nie pojawiają
    się praktycznie nowe.
    Zarówno Polskie jak i zagraniczne.
    "częstotliwość" produkcji wyraźnie spada.
    Od wyświetlania w kinach "Lejdis" teraz jest dopiero "Ile waży Koń
    Trojański".
    A zagranicznych tytułów ZDOLNYCH do zapamietania (że ktoś wogle ze
    znajomychna tym był i o tym mówił) to nie potrafię wymienić żadnego.
    A przecież jeszcze w końcówce lat 90, ze znajomymi do kina chodziłem raz w
    tygodniu i zwłaszcza po wakacjach co tydzień coś wchodziło zdatnego do
    obejrzenia.
    Kinematografia wymiękła to i telewizja wymiękła.
    Gdy miałem 10 lat to z rozdziawioną gębą słuchałem opowieści mojej matki,
    która była stewardesą, że "a ameryce jest 10 programów" (pewnie w NY z
    naziemne anteny bo w czymś tak egzotycznym dla nas wtedy - sieciach
    kablowych było wiecej).
    U nas (1983) były wtedy dwa programy.
    A w stanie wojennym to nawet jeden bo Jaruzelski zawiesił emisję zarówno
    radiowej jak i telewizyjnej dwójki. O ile w radiu zrobiła się dziura (bo np
    PR3 i PR4 były obecne w eterze) to w TV nagle zrobił się jeden program.
    Ale moja matka mówiła, że program w USA wcale nie jest ciekawy. Podobno
    większość programu wypełniały głupie teleturnieje.
    U nas wtedy to słowo mogło kojarzyć się jedynie z Wielką Grą a to akurat nie
    był program głupi (poziom !).
    Dziś mamy to co wtedy w USA w naszych TV.
    Reklamy, reklamy, przerwa na zwiastuny (aby ominąć prawo limituące czas
    pojedyńczego bloku reklamowego), znów reklamy i reklamy a później
    teleturniej.
    Potem "program rozrywkowy" itd.
    A jak film to obowiazkowo serial i to amerykański, gdzie nie ma znaczenia
    tytuł bo wszystkie rozgdrywaja swe akcje w salonie przygłupiastej rodzinki
    amerykańskiej (i akcja nie wychodzi z tego pomieszczenia bo to
    niskobudżetowa produkacja w atelier jednoizbowym).
    W tle słychać śmiech aby "abonent" wiedział że teraz nalezy się śmiać.
    Czy prywatne stacje nadają coś innego ?
    NIE !
    To samo.
    Tyle, ze mogą przerywać programy reklamami.
    Gdyby nie powtórki (a te dają SENSOWNE filmy jedynie w TV publicznej) to nie
    miałbym co oglądać.
    Jeśli ma być serial to już wolę Dom niż Rodzina Bundych.
    Jeśli film to Sami Swoi niż Harry Poter czy Jackie Chan.
    Od nowego roku mam nową umowę z jedną z platform sat.
    Rodzina uparła się na Eurosport w polskiej wersji językowej no więc jest
    umowa.
    W promocji dodali Canal+, HBO, Filmbox i coś tam jeszcze (AXN czy coś).
    Czy ja tam coś oglądam ? W życiu ! Tam nic nie ma ! łapu capu a za chwilę
    łapu capu i nie przegap.....reklamy.
    I to mają być kanały premium !?
    To już ja wolę TVP1 i TVP2.
    Tam po prostu czasem MOŻNA trafić na coś co nie ODRZUCA od ekranu.
    Oczywiscie to nie ta TVP co pod koniec lat 90 gdy produkowano Para w Polskę,
    Operacja Gryf (bardzo ciekawy program produkowany przez ośrodek szczeciński
    dla miłośników eksploracji starych tuneli, fortyfikacji itp czym obfituje
    zachodnia Polska a jednocześnie w przystępny sposób opowiada o historii,
    tajemnicach tych terenów itp).
    Gdzie w jakiejś prywatnej TV ktoś by wyprodukował program podobny do
    Operacja Gryf.
    Skandalem jest, że to nie idzie na ogólnopolskiej antenie bo program robiony
    jest jak dla starego (nie zmanierowanego) Discovery.
    TVP produkowała takie ciekawe programy ale już daje się tego nie robi.
    Tylko czy to skutek czy przyczyna (jak chcą politycy) aby "wziąć za mordę"
    publiczną TV ?
    A jeśli to skutek takiego taktowania tej firmy (rabunkowa gospodarka
    kolejnych ekip z niedoscignionym wzorcem dla następców - ekipy SLD).
    Teraz wszystkie bez wyjątku partie robią tam wyrzynankę a "oświeceni"
    publicysci twierdzą bezczelnie, ze to prywatne stacje wypełniają (sic !)
    misję publiczną.
    Do tego dochodzi "porozumienie ponad podziałami" aby NIE było za szybko
    DVB-T i ta konstruowane rozwiązania by nawet TVP gdyby tam pojawił się
    przedsiebiorczy manager u steru - nic nie zrobi bo TVP chcą połączyć w
    multipleksie z prywatnymi.
    A multipleks to nadajnik. A nadajnik to operator. Robią tu podwaliny pod
    Liberum Veto bo jeśli ma być wybrany operator multipleksu to WSZYSTKIE
    stacje muszą się na opeartora zgodzić.
    Jeśli jedna się nie zgodzi - pozostałe też nie ruszą. A co nie wolno jej ?
    może uważa że to zbyt droga oferta i nie bedzie tyle płacić. Jest wolnosc
    gospodarcza i nikt nie zmusi czarnej owcy Z ZAGWARATOWANYM MIEJSCEM w
    multipleksie na poziomie KRRiT, żeby sie zgodziła na podpisanie umowy z
    operatorem na utrzymanie tego przykłądowego nadajnika.
    W polskich warunkach "kolektywizm" technologii jaką jest DVB-T może byc
    przekleństwem.
    Ktoś specjalnie zdaje się tak steruje aby ten argument (nie bede tyle
    płacił - nie zgadzam się) mógł paraliżować pozostałe stacje, chętne do
    uruchomienia DVB-T.
    Nie trzeba specjalnie daleko szukać by podejrzewać które stacje beda robić
    obstrukcję. Te majace swoje platformy satelitarne i zarabiajace na
    najniższych abonamentach płaconych przez ludzi chcących odbierać cokolwiek.
    A mógł być jeen MUX tylko dla TVP (jeden podmiot).
    Ale ktoś widzę "myśli perspektywicznie".
    Gdy dzisiejsze narzezia obstrukcji ulegną wyczerpaniu (bo będą już koncesje,
    pozwolenia radiowe wydane na DVB-T i dłużej nie bezie można się wykrecac
    sianem) to się powie, że za drogo sobie operator życzy i szukajmy dalej.
    I tak w zgodzie z zasadami wolnosci gospodarczej do każego operatora można
    będzie się bezkarnie doczepić, paraliżujac start takiego MUXa wogóle.
    vari

  • 4. Data: 2009-01-05 09:23:14
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > Jeśli ma być serial to już wolę Dom niż Rodzina Bundych.
    > Jeśli film to Sami Swoi niż Harry Poter czy Jackie Chan.

    Ale ileż można to samo oglądać? Klos, 4 pancerni, wojna domowa, sami swoi
    itd. OK sam to mam na dvd i jak chce to zobacze ALE zapychanie tym ramówki w
    kółko? Tak samo jak w polsacie czy tvn, bez różnicy. Może dlatego nie
    pamiętam kiedy oglądałem jakiś film nadawany przez TVP, CYFRE, 'N' czy P2C.
    99% i tak widziałem już dawno, dawno temu. W dodatku na tyle odzwyczaiłem
    się od 'live TV', że jak mam oglądać cokolwiek co ma reklam po 10 min w
    trakcie to wymiękam.

    TVP w obecnym wymiarze mogła by sobie nadawać w kosmiczny eter, dla mnie
    mogą nie istnieć bo wszystko co miało jakąś wartość zastąpiły produkcje dla
    debili albo bezrobotnych/emerytów co siedzą w domu i patrzą tasiemcowe
    seriale. Jak w TVP powstanie coś co w 50% będzie na poziomie SONDY to
    zmienie zdanie.

  • 5. Data: 2009-01-05 10:09:14
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się praktycznie nowe.
    > Zarówno Polskie jak i zagraniczne.
    > "częstotliwość" produkcji wyraźnie spada.

    Masz zupełną rację: festiwal powtórek; zarówno na pakietach
    większych [piszę akurat o Cyfra+], jak i mniejszych.
    A już np. na kanale Movie24 'Perry Mason' to wręcz obłędnie.

    Człowiek zapłaciłby za większy pakiet, ale rozczarowanie
    przychodzi szybko.
    Na 'Animal Pl.' nie inaczej; zapełniają luki 'policją dla zwierząt' itp.

    Jak już puszczą premierowo np. na Canal+ czy HBO, to potem 'mielą i mielą'
    bez końca.

    Nie mam akurat Zone Europa; chętnie bym pooglądał wiele z filmów tam
    'lecących', ale
    niestety: na Canal+ czy HBO ich nie uświadczysz; np. tutaj.

    Uważam, że albo nie ma pomysłów, albo powykupywali prawa na takie a nie na
    inne filmy...

    O tzw. TV publicznej się nie wypowiadam, po praktycznie jej nie oglądam.
    Nie jest owa dla mnie publiczną; chyba, że tylko... **z nazwy**.

    Stephanos

  • 6. Data: 2009-01-05 12:17:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 EMET <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > O tzw. TV publicznej się nie wypowiadam, po praktycznie jej nie oglądam.
    > Nie jest owa dla mnie publiczną; chyba, że tylko... **z nazwy**.

    Tylko czym się obecnie mają te TV wyróźnić? Kiedyś to było podstawowe medium,
    obecnie ostatnie jeżeli np chodzi o filmy. Film w kinie, za 2 dni na divx,
    za miesiąc, dwa na dvd i w wypożyczalniach, za pół roku na kanałach filmowych, za
    rok w eterze i to już jest "stare", "to już było", "co roku to samo".
    TV ma obecnie szanse tylko w live (sport, wiadomości, publicystyka) emisja
    filmów to już przeżytek.

    Co do produkcji filmów w pl to się nie wypowiadam bo szkoda słów, nie ma się
    niestety czym pochwalić. Megaprodukcja leży i kwiczy (Ogniem i mieczem, W
    pustyni i w puszczy, Quo vadis i Wiedzmin) na przełomie wieku się skończyło,
    obyczajówka jeszcze jeszcze, kryminał to sieczka (za mało kurwa kurwa),
    komedia poziom o rząd wielkości.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 7. Data: 2009-01-05 19:38:18
    Od: "EMET" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngm3u1u.bqf.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

> [...]
    > rok w eterze i to już jest "stare", "to już było", "co roku to samo".
    > TV ma obecnie szanse tylko w live (sport, wiadomości, publicystyka) emisja

    Osobiście z formatu Divx nie oglądam, z internetu też nie ściągam.
    W kinie też nie pamiętam kiedy byłem.
    Jedynie poprzez wypożyczalnie i - właśnie - repertuar TV [taki lub inny
    Kanał].
    Mecze piłkarskie mnie nie intereują, bardziej, jeśli już o sport chodzi,
    to lekkoateltyka na otwartych stadionach i pływanie na basenie dłuższym.

    Co do Telewizji Publicznej, to - jak sama nazwa mówi - powinna owa
    odzwierciedlać różnorodność społeczeństwa właśnie i być pluralistyczna.

    Stephanos