  • 1. Data: 2012-03-23 16:45:29
    Temat: thudnerbird - problem z kodowaniem
    Od: solvent <s...@g...pl>

    Witam. Jak ustawić, żeby TB automatycznie czytał z nagłówka jakie
    kodowanie ma wiadomość i się dostosowywał i wyświetlał poprawnie?
    Mam w inbox mieszankę maili od ludzi z UTF-8, ISO-8859-1 oraz -2.

    W Tools - Options - Display - Advanced - Fonts & Encodings mam UTF-8 dla
    default for sending and receiving emails.

    Jest jeszcze jakieś tajemnicze miejsce w konfiguracji, o którym nie wiem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-03-23 16:56:37
    Temat: Re: thudnerbird - problem z kodowaniem
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "solvent" napisał:

> [...]
    > UTF-8 dla default for sending and receiving emails.
    >
    > Jest jeszcze jakieś tajemnicze miejsce w konfiguracji, o którym nie wiem?

    Nie wiem, jak w TB, ale w normalnych czytnikach wystarczy zaznaczyć opcję
    "Użyj opisów grup dyskusyjnych".

    JoteR

  • 3. Data: 2012-03-23 17:50:27
    Od: solvent <s...@g...pl>

    On 2012-03-23 16:56, JoteR wrote:
    > Nie wiem, jak w TB, ale w normalnych czytnikach wystarczy zaznaczyć
    > opcję "Użyj opisów grup dyskusyjnych".

    Nie tylko grupy dyskusyjne, ale też zwykła poczta (mam 4 konta
    skonfigurowane pod TB). A dlaczego wyłączasz TB z grupy "normalnych
    czytników"? W stopce widzę, że używasz Outlook'a

  • 4. Data: 2012-03-23 19:28:11
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Mar 2012 17:50:27 +0100, solvent napisał(a):

    > Nie tylko grupy dyskusyjne, ale też zwykła poczta (mam 4 konta
    > skonfigurowane pod TB). A dlaczego wyłączasz TB z grupy "normalnych
    > czytników"? W stopce widzę, że używasz Outlook'a

    JoteR delikatnie Ci zasugerował, że Twój problem to nie w tematyce tej grupy
    się mieści. Pytaj na alt.pl.mozilla. :)

    [ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy ]
    [ się nie zmienia. (Lewis Grizzard) ]

  • 5. Data: 2012-03-23 22:03:19
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    In pl.news.czytniki solvent <s...@g...pl> wrote:
    > Witam. Jak ustawić, żeby TB automatycznie czytał z nagłówka jakie
    > kodowanie ma wiadomość i się dostosowywał i wyświetlał poprawnie?
    > Mam w inbox mieszankę maili od ludzi z UTF-8, ISO-8859-1 oraz -2.

    Domyślnie Thunderbird tak właśnie robi.

    > W Tools - Options - Display - Advanced - Fonts & Encodings mam UTF-8 dla
    > default for sending and receiving emails.
    >
    > Jest jeszcze jakieś tajemnicze miejsce w konfiguracji, o którym nie wiem?

    Sprawdź, czy mailnews.force_charset_override masz ustawione na ,,false".
    Preferencje >> Zaawansowane >> Edytor ustawień

    --
    Jacek Skowroński

  • 6. Data: 2012-03-23 22:14:09
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-03-23 17:50, solvent pisze:

    > Nie tylko grupy dyskusyjne, ale też zwykła poczta (mam 4 konta
    > skonfigurowane pod TB). A dlaczego wyłączasz TB z grupy "normalnych
    > czytników"? W stopce widzę, że używasz Outlook'a

    Od kilku wydań coś jest skopane i za chiny ludowe mimo różny skazówek,
    opisów i prób czasem wyświetla "kszaki" i koniec.
    Było tak dobrze i komu to przeszkadzało :-(

  • 7. Data: 2012-03-23 22:53:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "solvent" napisał:

    > Nie tylko grupy dyskusyjne, ale też zwykła poczta (mam 4 konta
    > skonfigurowane pod TB). A dlaczego wyłączasz TB z grupy "normalnych
    > czytników"? W stopce widzę, że używasz Outlook'a

    Widzę, że "aluzju nie poniał", zatem kawę na ławę: po włączeniu opisów grup
    dyskusyjnych, niezależnie od czytnika ujrzysz opis: "Pecety, czyli *sprzęt*
    komputerowy klasy PC". Jeśli to ci nie rozjaśni sytuacji, to zajrzyj na
    http://pecetfaq.republika.pl/index2.htm punkt 1.1.2. Jeśli i to nie
    wystarczy, pozostaje tylko http://pecetfaq.republika.pl/ntg.htm

    JoteR

  • 8. Data: 2012-03-24 11:40:51
    Od: solvent <s...@g...pl>

    On 2012-03-23 22:53, JoteR wrote:
    > Widzę, że "aluzju nie poniał" (...)

    Są 3 możliwości:

    1) że NTG (zdaję sobie z tego sprawę, ale założyłem, że więcej osób
    zagląda na pecet niż na czytniki)

    2) że cross-linking (no cóż. zaoszczędza parę sekund czasu)

    3) że defaultowo mam UTF-8 zamiast 8859-2 (to też świadomie, ponieważ
    UTF jest szerszym standardem niż ISO, a korespondencję mam w 4 różnych
    językach. To Thunderbird powinien sprawdzić jakie kodowanie ma czytana
    wiadomość i a) przestawić się automatycznie, żeby nie było krzaków oraz
    b) odpowiadać automatycznie w tym samym formacie co post nadawcy.

  • 9. Data: 2012-03-26 08:02:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-03-23 16:45, *solvent* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Jest jeszcze jakieś tajemnicze miejsce w konfiguracji, o którym nie wiem?

    Prawoklik na folderze (np. odebrane dla danego konta), właściwości i
    odhacz "stosuj domyślny zestaw..."

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2012-03-29 21:16:09
    Od: solvent <s...@g...pl>

    > Prawoklik na folderze (np. odebrane dla danego konta), właściwości i
    > odhacz "stosuj domyślny zestaw..."

    Otóż to! Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze. Ogromne dzięki !!