  • 1. Data: 2009-01-05 16:51:20
    Temat: transport laptopa z niskich temperaturach
    Od: "medxy" <m...@p...fm>

    Witam. Prosze o informacje czy moze sie okazac, ze sprzet zostanie
    uszkodzony od niskiej temperatury podczas transportu? Mamy bardzo niskie
    termperatury teraz, a w firmach kurierskich w busikach temperatury pewnie
    sporo ponizej zera.

    max

  • 2. Data: 2009-01-05 16:55:16
    Temat: Re: transport laptopa z niskich temperaturach
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "medxy" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > termperatury teraz, a w firmach kurierskich w busikach temperatury pewnie

    IMHO to tylko woda się może skroplić wewnątrz jak do ciepłego wniesiesz.
    Wiec chyba lepiej takiego lapka przez jakis czas nie uruchamiac.

  • 3. Data: 2009-01-05 16:56:12
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > termperatury teraz, a w firmach kurierskich w busikach temperatury pewnie

    Nie, ale od włączenia do prądu takiego zaraz po wniesieniu do domu już a i
    owszem.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-01-05 19:55:22
    Od: "PC" <l...@p...onet.pl>

    Przyznam się, że nigdzie w instrukcji mojego laptopa nie widziałem
    ostrzeżenia, że należy zachować jakąś szczególną ostrożność uruchamiając
    zimnego laptopa.

    PC

  • 5. Data: 2009-01-05 20:27:28
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > termperatury teraz, a w firmach kurierskich w busikach temperatury pewnie

    myslisz ze jak one sobie plywaja w kontenerach to maja lepiej ?
    od lat sprzet w transportach nie ma latwego zycia a mimo to nic im sie nie
    dzieje.

    wiadomo ze od momentu dostarczenia do wlaczenia/podlaczenia sprzetu lepiej
    poczekac zeby sprzet uzyskal normalna temperature.
    u mnie kiedys kurier przywiozl tak zimny dysk do serwera ze po 3 godz
    jeszcze ciezko go bylo dluzej dotykac :)

    generalnie u mnie kazdy przenoszony sprzet do serwerwoni z innego budynku
    przy takiej pogodzie jak teraz lub przy jakis deszczach lezy w serwerowni
    pare godz zanim go podepne:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 6. Data: 2009-01-05 20:33:06
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 5 Jan 2009 21:27:28 +0100, "Piotrek" <...@...ru> wrote:

    >myslisz ze jak one sobie plywaja w kontenerach to maja lepiej ?
    >od lat sprzet w transportach nie ma latwego zycia a mimo to nic im sie nie
    >dzieje.

    No, chyba że gdzieś się trafi jakaś prehistoryczna matryca
    ciekłokrystaliczna, to może zamarznąć ;-)

  • 7. Data: 2009-01-05 20:45:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No, chyba że gdzieś się trafi jakaś prehistoryczna matryca
    > ciekłokrystaliczna, to może zamarznąć ;-)

    Newralgicznym elementem jest dysk.

  • 8. Data: 2009-01-05 20:55:57
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Newralgicznym elementem jest dysk.

    no to cos te newralgiczne elementy maja sie niezle od wielu wielu lat mimo
    ze taka temp jak jest teraz w polsce to dla nich zadne ekstremalne wyzwanie
    nie jest :)
    maja o wiele gorzej w transporcie z miejsca produkcji do dystrybutora niz na
    trasie hurtownia klient

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-01-06 12:01:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Ja miałem w kieszonce kurtki dysk WD Passport 80GB przy -10*C, przyniosłem
    do domu i po kilku minutach od wejścia do ciepłego pomieszczenia podpiąłem
    do kompa. Ale nie wstał, przestał działać, nie wiem dlaczego. :-)

  • 10. Data: 2009-01-06 23:44:31
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    medxy pisze:
> [...]
    > termperatury teraz, a w firmach kurierskich w busikach temperatury pewnie

    Oczywiście. W manualu powinny być podane warunki dla niepracującego
    sprzętu. Mogą one dotyczyć nie tylko minimalnej i maksymalnej
    temperatury, ale również tempa zmian temperatury (w stopniach na
    godzinę), wilgotności powietrza, wysokości nad poziomem morza.

    Np. Toshiba podaje dla swoich laptopów nie mniej niż -20C.

    M.