  • 1. Data: 2013-02-25 22:12:09
    Temat: tranzystory w radzieckim mikrofonie pojemnościowym - układ
    Od: "K." <e...@u...poczta.fm>

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie dwóch tranzystorów (VT1, VT2) w radzieckim mikrofonie
    pojemnościowym typu MKE-100. Jaką funkcję one pełnią?
    Schemat: http://www.adada.ru/sh/sh_mic_mke_100.jpg
    --
    pozdr.
    K.K.

  • 2. Data: 2013-02-25 22:26:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2013 22:12:09 +0100, K. napisał(a):

    > Jaką funkcję one pełnią?

    Ciekawostka przyrodnicza. na mój rozum spełniają rolę opornika do podawania
    napięcia polaryzacji bazy, tyle że bardzo dużego, więc to napięcie będzie
    dosyć nieokreślone, tak plus minus 0,6 V :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-02-25 22:48:25
    Od: "K." <e...@u...poczta.fm>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Ciekawostka przyrodnicza. na mój rozum spełniają rolę opornika do
    > podawania napięcia polaryzacji bazy, tyle że bardzo dużego, więc to
    > napięcie będzie dosyć nieokreślone, tak plus minus 0,6 V :)

    To by się zgadzało, bo te oporniki mają bardzo duże rezystancje, sięgające
    niekiedy nawet GOmów.

    --
    pozdr.
    K.K.

  • 4. Data: 2013-02-25 22:52:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K.,

    > Mam pytanie odnośnie dwóch tranzystorów (VT1, VT2) w radzieckim mikrofonie
    > pojemnościowym typu MKE-100. Jaką funkcję one pełnią?
    > Schemat: http://www.adada.ru/sh/sh_mic_mke_100.jpg

    Diod zabezpieczających bramke FETa. Przy okazji ich upływnosci
    polaryzują bramke - nie ma rezystora 1G, który zazwyczaj tam powinien
    być.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-02-26 21:35:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2013 22:52:55 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Diod zabezpieczających bramke FETa. Przy okazji ich upływnosci
    > polaryzują bramke - nie ma rezystora 1G, który zazwyczaj tam powinien
    > być.

    A tak swoja droga - co bardziej szumi - opornik 1G czy tranzystor ?

    J.

  • 6. Data: 2013-02-26 21:50:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 26, 2013, 9:35:46 PM, you wrote:

    > A tak swoja droga - co bardziej szumi - opornik 1G czy tranzystor ?

    Moim zdaniem tranzystory - tam jest mnóstwo dodatkowych źródeł szumu
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan