    From: paw <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: trwałość silnika wscieklych nakedow.
    Date: Sat, 04 Apr 2009 21:39:24 +0200

    Witam,

    chodzi mi o motocykle typu honda hornet, suzuki gsr , yamaszka fazer.
    wiadomo ze silniki w nich to ucywilizowane wersje super sportow.
    lubia byc mocno krecone itepe.

    pytanie mam, jak trwale sa te silniki? nie chodzi mi o dokładne dane
    lecz o rząd wielkości. 15.000 km? 30? 50? 70? Zanim bedzie trzeba silnik
    wyrzucic do kosza.

    Byłem dzis ze swoim horneciatkiem rocznik 2008 na wymianie tylnej
    opony, zmianiem na miszelinka pilot sport, i gosc, zagadał mnie i mowi
    "no, niezla maszynka, ale jak go dobrze krecisz to dwa sezony i silnik
    do smietnika"

    mam nadzieje ze specem nie jest! a mam na to dowod, dokrecil mi tylne
    kolo momentem okolo 28 nm ( a w instrukcji jest napisane ze ma byc 10 !!!)
    Gdy zwrocilem mu uwage ze tym wielkim kluczem to nie powinien na maksa
    krecic, tylko powinien moze klucza dynamometrycznego uzyc... Obruszyl
    sie mowiac, zawsze tak krecimy na maksa i jest dobrze.

    pozdrawiam
    pawel.