  • 1. Data: 2018-06-30 23:17:46
    Temat: tv na działce
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    Antene tv (kierunkową ze wzmacniaczem), mam ustawioną na Chrzelice
    http://www.sat-charts.eu/nadajnik,46OpoleChrzelice.h
    tml
    Chrzelice nadają MUX-1 (kanał 46), MUX-2(kanał 23) i MUX-3 (kanał 34).
    Moc ERP: 100 kW
    Wydawałoby się, że wszystkie programy z tych mux-ów powinnam odbierać z
    taka samą siłą.
    Ale okazuje się, że nie.
    Kanał 23 i 46 odbieram ładnie: siła 100 %, jakość 100%.
    A kanał 34 bardzo słabo, albo 'brak sygnału'.
    Siła bywa nawet i 100% ale migająca, a jakość ciągle migające od zera
    czasami nawet do 100%.
    Czasami zdarza się, że mogę oglądać dobry obraz, ale na ogól nie.

    W zeszłym roku wymieniłam kabel antenowy na nowy.

    Co może mieć wpływ na takie problemy? Zasilacz? Wtyk antenowy?
    Ale przecież inne kanały odbieram w tych samych warunkach technicznych.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2018-07-01 09:11:05
    Temat: Re: tv na działce
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 23:17:46 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > Ale okazuje się, że nie.
    > Kanał 23 i 46 odbieram ładnie: siła 100 %, jakość 100%.
    > A kanał 34 bardzo słabo, albo 'brak sygnału'.

    Niepojęte są czasem obyczaje anten. Ale pierwsze co bym zrobił to
    wypieprzył wzmacniacz :) Drugie - kupił dłuższą jagę (w sensie o
    większym zysku i bez wzmacniacza!).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-07-01 09:32:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.06.2018 23:17, Krycha pisze:

    > Co może mieć wpływ na takie problemy? Zasilacz? Wtyk antenowy?

    Wzmacniacz do anteny siatkowej. Spróbuj taką antenę bez
    wzmacniacza, a najlepiej wymień ją na porządną antenę
    kierunkową bez wzmacniacza.

    Pozostaje jeszcze w kręgu podejrzeń dekoder DVB-T -
    zewnętrzny, albo ten zintegrowany z TV. Najlepiej
    sprawdzić to drogą sąsiedzką: uśmiechnąć się do
    sąsiada, by przyniósł swój telewizor/dekoder
    i zobaczyć, czy problem ustąpił. Albo pójść ze
    swoim telewizorem do sąsiada, w tym samym celu.

    Nie da Ci ojciec, nie da Ci brat,
    tego, co Ci da sąsiad.

  • 4. Data: 2018-07-02 18:07:51
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 01.07.2018 o 09:32, collie pisze:

    > Wzmacniacz do anteny siatkowej. Spróbuj taką antenę bez
    > wzmacniacza, a najlepiej wymień ją na porządną antenę
    > kierunkową bez wzmacniacza.

    Antenę mam kierunkową.
    tps://photos.google.com/share/AF1QipO_4_PqhaaDaybbWM
    gUFs9H5s58qV0n50HyedreogKTGtIdP7ArBBCOGkylN_gthQ?key
    =UFVOZDRSVkpZRTdHcElTMnkwUGxrcFl3Rmh4RjFR

    nie ma juz łatwego dostepu do skracania linków :-(

> [...]
    > sąsiada, by przyniósł swój telewizor/dekoder
    > i zobaczyć, czy problem ustąpił. Albo pójść ze
    > swoim telewizorem do sąsiada, w tym samym celu.

    Dekoder wiwa 50 zamieniałam z inną wiwę z domu i efekt ten sam.
    Sąsiad ma antenę siatkową, skierowaną w innym kierunku niż moja,
    gdy ja tak ustwię, to odbiór programów jeszcze gorszy.

    (...)

    problem nie do rozwiązania :-(

    Krycha.

  • 5. Data: 2018-07-02 18:11:28
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    > Niepojęte są czasem obyczaje anten. Ale pierwsze co bym zrobił to
    > wypieprzył wzmacniacz :) Drugie - kupił dłuższą jagę (w sensie o
    > większym zysku i bez wzmacniacza!).

    Ta antena podana w linku - moja :
    https://photos.google.com/share/AF1QipO_4_PqhaaDaybb
    WMgUFs9H5s58qV0n50HyedreogKTGtIdP7ArBBCOGkylN_gthQ?k
    ey=UFVOZDRSVkpZRTdHcElTMnkwUGxrcFl3Rmh4RjFR

    nie jest taka zła, skoro wiele czeskich programów odbiera bez problemu.
    A z Polski ma mieć kłopot.

    Krycha.

  • 6. Data: 2018-07-02 18:50:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 02.07.2018 18:07, Krycha pisze:

    > Antenę mam kierunkową.

    To jest antena ze wzmacniaczem, na dodatek z małym zyskiem bez wzmacniacza.
    Powtórzę zatem: wymień ją na porządną antenę kierunkową BEZ WZMACNIACZA.
    Kabel zakończ F-ką, a jak dekoder ma tradycyjne gniazdko antenowe, to
    kabel zakończ wtyczką zintegrowaną z F-ką.

    > nie ma juz łatwego dostepu do skracania linków :-(

    Wrzucaj zdjęcia na fotosik.pl i po problemie.

    > problem nie do rozwiązania :-(

    Z taką badziewną anteną jaką masz - tak.

  • 7. Data: 2018-07-02 20:35:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jul 2018 18:11:28 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    ey=UFVOZDRSVkpZRTdHcElTMnkwUGxrcFl3Rmh4RjFR

    > nie jest taka zła, skoro wiele czeskich programów odbiera bez problemu.

    Opis anteny jest podrasowany. W rzeczywistości to antena 6-elementowa o
    zysku rzędu kilku dB. Zysk deklarowany w opisie to nie zysk tylko zysk
    +wzmocnienie wzmacniacza. Co wygląda w opisie pięknie ale działa
    fatalnie. Wzmacniacz oprócz tego że wzmacnia, generuje mnóstwo zakłóceń
    pochodzących od interferencji sygnałów wejściowych. Znakomicie to
    uniemożliwia odbiór, paradoksalnie, właśnie silniejszych sygnałów. Kup
    antenę o dużym prawdziwym zysku, więcej niż 10 elementów i *bez
    wzmacniacza*.
    Jeśli podejmiesz taką decyzję, wybiorę ci antenę. Na sucho mi się nie
    chce :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-07-02 20:36:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Jul 2018 18:50:17 +0200, collie napisał(a):

    > To jest antena ze wzmacniaczem, na dodatek z małym zyskiem bez wzmacniacza
    >Powtórzę zatem: wymień ją na porządną antenę kierunkową BEZ WZMACNIACZA.

    Otóż to, Krycha :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-07-02 23:12:54
    Od: ń <ń@ń.ń>

    OIDP Wiwa nie podaje siły i jakości sygnału.
    Możesz pożyczyć jakiś tuner, który poda siłę i jakość? Te liczby są trochę umowne,
    ale dadzą do zrozumienia.

    -----

  • 10. Data: 2018-07-04 00:32:09
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

> [...]
    > wzmacniacza*.
    > Jeśli podejmiesz taką decyzję, wybiorę ci antenę. Na sucho mi się nie

    Chętnie dowiem się jaką mam kupić antenę, bez wzmacniacza.
    Czy to znaczy, że ma być z symetryzatorem?

    Krycha.