  • 1. Data: 2018-07-15 22:38:42
    Temat: wzmacniacz antenowy na symetryzator
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    Przystąpiłam w piątek do zamiany, w mojej antenie kierunkowej,
    wzmacniacza antenowego tv na symetryzator.

    Okazało się to niemożliwe, bo ten wzmacniacz jest taki:
    https://photos.google.com/share/AF1QipO_4_PqhaaDaybb
    WMgUFs9H5s58qV0n50HyedreogKTGtIdP7ArBBCOGkylN_gthQ/p
    hoto/AF1QipMBaQJA7BTvW-nRKpWczsW6JtGjtDBtQtRRZg2U?ke
    y=UFVOZDRSVkpZRTdHcElTMnkwUGxrcFl3Rmh4RjFR
    i nie ma gdzie przykręcić symetryzator.
    Zawiedziona tą sytuacją, wzięłam moją starą antenę siatkową ze
    wzmacniaczem, rozkręciłam puszkę i okazało się, że tutaj można
    przykręcić symetryzator. Więc to zrobiłam.
    Powiesiłam antenę na Chrzelice.
    Zainstalowałam na nowo programy (przy wyłączonym zasilaczu ale
    podłączonym z anteną) i sprawdzam jakość i siłę sygnału na
    interesujących mnie kanałach jest całkiem nieźle. Mam tv1, tv2 inne z
    mux-3, pozostałe też bez zakłóceń.
    I na tym koniec tej bajki.
    Skoro ok, to przystąpiłam do poprowadzenia i mocowania na zewnątrz
    anteny, tak aby nie wisiała na elewacji. Drabina schowana.
    Po powrocie do altanki "biegam" po kanałach w te i we te, a na
    tv1 pojawia się pikseloza oraz na innych z mux-3.
    Gdy włączyłam do prądu zasilacz antenowy jeszcze gorzej.
    W sobotę włączam TV1 na "rok w ogrodzie", a tu znajomy mi komunikat
    'brak sygnału'.
    Co się stało z tym sygnałem, który widziałam poprzedniego dnia wieczorem?
    Przestaję rozumieć. Czasy mary czy co?
    Zasilacz włączony, dla próby, do prądu nie działa.

    Odłączam zasilacz od anteny, daje nowy wtyk antenowy, instaluję programy
    i mam:
    z Chrzelic kanał 23 - 100% jakość, 95% - siła; kanał 34 - 0%
    kanał 46 - 100%, jakość, 76% siła - z tendencją do spadku.

    oraz z Katowic kanał 41 (mux-3) z bardzo słabym sygnałem jakość 57%,
    siła 71% - nie da się oglądać.

    Tyle mojego testowania z ustawieniem anteny tv na Chrzelice.

    Pewnie podejmę, któregoś dnia, próbę przekierowania tej anteny z
    symetryzatorem na Katowice, ale to jest dalej niż Chrzelice, więc nie
    musi być lepiej.

    Krycha.
    P.S. Straciłam dobry sygnał z Czech na tej antenie siatkowej. :-)

  • 2. Data: 2018-07-15 23:03:59
    Temat: Re: wzmacniacz antenowy na symetryzator
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czyli ten wzmacniacz ma już wbudowany symetryzator (z płaskiego 300 omów na
    koncentryczny 75 omów cokolwiek by to znaczyło).

    Wiesz ja miałem podobny numer na zbiorczej antenie, jest nie ma jest nie ma (chodziło
    o sygnał z satelity, ale zasada ta sama). Współwinna okazała się wspólna masa (zero)
    urządzeń - w moim przypadku jakieś zero zbiorczej instalacji antenowej na
    multiswitchach w piwnicy i do tego masa mojego monitora (oryginalnie z wtyczką
    3-bolcową) i masa laptopa (zasilacz cegiełka też z wtyczką 3-bolcową). Różnica
    potencjałów tych mas (zer w moim lokum i w piwnicy) latała po kablach (żyłach lub
    ekranach) D-sub, HDMI i koncentrykach. Telewizor i tuner (dekoder) są na wtyczkach
    płaskich bez uziemienia. Podłączyłem - za radą grupy a jakże - uziemiane urządzenia
    przez listwę bez uziemienia (jako rozwiązanie przynajmniej tymczasowe) i gra.

    -----
    > Okazało się to niemożliwe, bo ten wzmacniacz jest taki:

    [...]

  • 3. Data: 2018-07-16 21:25:15
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 15.07.2018 o 23:03, ń pisze:
    > Czyli ten wzmacniacz ma już wbudowany symetryzator (z płaskiego 300 omów na
    koncentryczny 75 omów cokolwiek by to znaczyło).

    Mam wzmacniacz z symetryzatorem?
    Jak w zeszłym roku instalowałam tą antenę kierunkową, to sprawdzałam czy
    odbiera programy tv bez zasilacza, ale nie.
    Musiałam włączyć zasilacz.

> [...]
    przez listwę bez uziemienia (jako rozwiązanie przynajmniej tymczasowe) i gra.

    Telewizor, dekoder i zasilacz mam podłączony do listwy z uziemieniem.
    Czyżby ta listwa miała wpływ na odbiór programów tv?

    Listwa jest rodzajem rozgałęźnika, oraz ma wyłącznik i w ten sposób
    jednym przyciskiem wyłączałam wszystkie urządzenia.

    Krycha.

  • 4. Data: 2018-07-17 08:30:32
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Spróbuj podłączyć tak, żeby nie było uziemienia, z tym że chodzi o te wtyczki
    zasilania, które są 3-bolcowe (bo płaskie 2-bolcowe i tak nie mają uziemienia, np.
    telewizor), no chyba że wszystkie masz płaskie 2-bolcowe. Sprawdź, czy gdziekolwiek -
    może w innym miejscu - Twoja instalacja jest podłączona do uziemienia.

    -----

  • 5. Data: 2018-07-17 08:36:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 21:25:15 +0200, Krycha napisał(a):

    Krycha, daj se spokój z tym ń. Facet najwyraźniej nie ma pojęcia o czym
    mówi. A na dodatek mimo wielu pouczeń z oślim uporem pisze nad cytatem
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-07-22 21:50:26
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 15.07.2018 o 22:38, Krycha pisze:
    > Przystąpiłam w piątek do zamiany, w mojej antenie kierunkowej,
    > wzmacniacza antenowego tv na symetryzator.

    (...)
> [...]
    > musi być lepiej.
    >
    > P.S. Straciłam dobry sygnał z Czech na tej antenie siatkowej. :-)

    Obróciłam antenę siatkową z symetryzatorem, bez zasilacza, w stronę Katowic.
    Najlepsze ustawienia anteny to:
    - kanał 41 (MUX-3 z którym nie miałam sygnału przy ustawieniu na
    Chrzelice) - jakośc - 100%, siła - 85% - daje się oglądać
    - MUX-1 słabszy (trochę oglądałam i dało się wytrzymać),
    - MUX-2 jeszcze słabszy i nie da się oglądać
    Coś za coś.
    Na razie to mi wystarcza.
    Jakbym zapragnęła oglądać MUX-2, to podłączę zasilacz, może wzmocni sygnał.
    A jak nie, to pewnie w następnym roku (wiosna-lato) znowu będę walczyć z
    tym problemem.

    Pozdrawiam Krycha.
    P.S.Natomiast "wrócił" dobry sygnał programów czeskich.

  • 7. Data: 2018-07-22 22:10:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 22:38:42 +0200, Krycha napisał(a):

    > Okazało się to niemożliwe, bo ten wzmacniacz jest taki:

    Po prostu dokup do swojego symetryzatora mniej więcej taką antenę:
    https://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19
    -21-60_dvb-t_uhf_A1911.htm
    Albo co tam znajdziesz w swoim sklepie. Ważna jest ilość elementów przed
    dipolem. Czym więcej (w jednej linii) tym lepiej. Te za nim są do
    wytłumiania sygnałów wstecznych i nie mają większego wpływu na zysk.
    Antena jest tania, kosztuje 30-40zł.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-07-22 22:18:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > Okazało się to niemożliwe, bo ten wzmacniacz jest taki:

    Po prostu dokup do swojego symetryzatora mniej więcej taką antenę:
    Albo co tam znajdziesz w swoim sklepie, byle pokrywała twoje kanały.
    Ważna jest ilość elementów przed dipolem. Czym więcej (w jednej linii)
    tym lepiej. Te za nim są do wytłumiania sygnałów wstecznych i nie mają
    większego wpływu na zysk. Nie mam zaufania do anten siatkowych bo mają
    zbyt szeroką charakterystykę w poziomie i łapią zakłócenia.
    Antena taka jak mówię jest tania, kosztuje 30-40zł.

    --
    Jacek
    I hate haters.