  • 1. Data: 2010-03-07 15:03:20
    Temat: ubezpieczenie - inni użytkownicy
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Witam,

    Nadejszła chwila ponownego wyboru ubezpieczyciela dla mojego samochodu.
    Siedzę, wypełniam rubryczki na stronach firm oferujących ubezpieczenia
    przez internet i zastanawia mnie jedna rzecz: często zadawane jest
    pytanie o innych użytkowników samochodu - ile maja lat, od kiedy prawko
    itp. Zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli podam, że razem ze mną
    użytkować będzie osiemnastolatka zaraz po egzaminie, to stawka będzie
    wyższa, niż gdybym miał użytkować samochód sam (żonaty, dzieciaty, po
    trzydziestce ...a skąd ta osiemnastka? A nigdy nie wiadomo ;) ).

    Pytanie mam odwrotne - jeśli nie podam, że będą inni użytkownicy, a
    szkodę spowoduje ktoś inny, niż ja prowadząc mój samochód - czy coś to
    zmienia?

    Podobnie ma się rzecz z parkowaniem samochodu - czesto pytają, czy
    samochód zazwyczaj parkuje na dworzu, czy w indywidualnym garażu, czy
    może w garażu wspólnym - jeśli podam, że samochód parkuję w garażu, a
    zawiną mi samochód sprzed domu - coś to zmienia?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-03-07 15:18:04
    Temat: Re: ubezpieczenie - inni użytkownicy
    Od: to <t...@a...xyz>

    LEPEK wrote:

    > Pytanie mam odwrotne - jeśli nie podam, że będą inni użytkownicy, a
    > szkodę spowoduje ktoś inny, niż ja prowadząc mój samochód - czy coś to
    > zmienia?

    Przeczytaj umowę, to się dowiesz.

> [...]
    > może w garażu wspólnym - jeśli podam, że samochód parkuję w garażu, a
    > zawiną mi samochód sprzed domu - coś to zmienia?

    Jak wyżej -- przeczytaj konkretną umowę.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-03-07 15:25:26
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    to pisze:

    > Przeczytaj umowę, to się dowiesz.

    > Jak wyżej -- przeczytaj konkretną umowę.

    Od ciebie zawsze można liczyć na rzeczową odpowiedź :/

    Pozdr,

  • 4. Data: 2010-03-07 15:26:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    LEPEK wrote:

    > Od ciebie zawsze można liczyć na rzeczową odpowiedź :/

    Gdybyś spróbował chwilę pomyśleć, to zrozumiałbyś, ze to JEST rzeczowa
    odpowiedź. Najbardziej rzeczowa jak się da.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-03-07 15:33:34
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    to pisze:

    > Gdybyś spróbował chwilę pomyśleć, to zrozumiałbyś, ze to JEST rzeczowa
    > odpowiedź. Najbardziej rzeczowa jak się da.

    Mi chodzi o odpowiedź od kogoś, kto miał taką sytuację, czytał umowy
    różnych ubezpieczycieli, albo też w inny sposób mieli praktyczne
    doświadczenie w temacie.
    Ale OK - dzięki za radę; dla twojej wiadomości: pomyśleć spróbowałem
    (nawet mi sie udało zrozumieć); to chyba wszystko z twojej strony?

    Pozdr,

  • 6. Data: 2010-03-07 15:43:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    LEPEK wrote:

    > Mi chodzi o odpowiedź od kogoś, kto miał taką sytuację, czytał umowy
    > różnych ubezpieczycieli, albo też w inny sposób mieli praktyczne
    > doświadczenie w temacie.

    Przecież umowy są różne. Gdybyś jeszcze zapytał o konkretnego
    ubezpieczyciela, to być może mógłbyś się czegokolwiek sensownego
    dowiedzieć, ale nawet to, że ktoś nie miał w takiej sytuacji problemów,
    nie oznacza, że Ty nie miałbyś. Generalnie, jeśli od czegoś zależy
    wysokość składki to można się spodziewać, ze będą chcieli to sprawdzić
    przy wypłacie odszkodowania.

    > Ale OK - dzięki za radę; dla twojej wiadomości: pomyśleć spróbowałem
    > (nawet mi sie udało zrozumieć); to chyba wszystko z twojej strony?

    Chyba źle traktujesz moją wypowiedź. To naprawdę jest dobra rada. Na to
    pytanie możesz sobie odpowiedzieć wyłącznie czytając konkretną umowę, bo
    w innym przypadku może Cię czekać srogie rozczarowanie gdy przyjdzie do
    wypłaty odszkodowania i argument "a na newsach pisali, ze nie było
    problemów" nie będzie nikogo interesował.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-07 15:54:20
    Od: Stefan Szczygielski <u...@S...eu.org>

    LEPEK wrote:
> [...]
    > przez internet i zastanawia mnie jedna rzecz: często zadawane jest
    > pytanie o innych użytkowników samochodu - ile maja lat, od kiedy prawko

    Tak z pamięci:

    - AC w Compensie i kierowca ma mniej lat, niż było zdeklarowane w
    obliczaniu składki - przy szkodzie wkład własny +4000pln
    - AC w Warcie, j.w. - wkład własny +20%

    Jeśli chodzi o OC, to w skrajnym wypadku ubezpieczeniodawca może nie
    chcieć w ogóle wypłacać odszkodowania powołując się zgodnie z ustawą na
    punkt o podaniu nieprawidłowych danych celem zawarcia obowiązkowego
    ubezpieczenia.

    S.

  • 8. Data: 2010-03-07 16:14:01
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Dnia 07-03-2010 o 15:54:20 Stefan Szczygielski
    <u...@S...eu.org> napisał(a):

> [...]
    > chcieć w ogóle wypłacać odszkodowania powołując się zgodnie z ustawą na
    > punkt o podaniu nieprawidłowych danych celem zawarcia obowiązkowego
    O ile sprawę z AC mogę sobie jeszcze jakoś próbować tłumaczyć, to przy OC
    niezła granda. W jaki sposób mam rok na przód przewidzieć, kto oprócz
    mnie, będzie
    prowadził samochód?

    Gwyn

  • 9. Data: 2010-03-07 16:50:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Mar 2010 16:14:01 +0100, Gwyn wrote:
    >O ile sprawę z AC mogę sobie jeszcze jakoś próbować tłumaczyć, to przy OC
    >to nniezła granda. W jaki sposób mam rok na przód przewidzieć, kto oprócz
    >mnie, będziem prowadził samochód?

    Zawsze mozesz zglosic zmiane warunkow polisy i rekalkulowac skladke
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-03-07 17:02:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    Gwyn wrote:

> [...]
    > OC to
    > niezła granda. W jaki sposób mam rok na przód przewidzieć, kto oprócz

    A ktoś Ci każe korzystać ze zniżki? Zniżka jest dla tych, którzy wiedzą,
    kto będzie korzystał z auta.

    --
    cokolwiek