  • 1. Data: 2009-06-28 17:52:38
    Temat: ultradźwiękowy detektor ruchu
    Od: "Ken" <p...@n...me>

    Bawię się takim kitem AVT i zastanawia mnie jedna rzecz. Jst to detektor
    ruchu na mikrofonikach takich jak w samochodach. Czy sterować nadajnik
    możliwie stromymi zboczami prosto z wyjścia TTL czy dac tam mały
    kondensatorek parę nF żeby nie było under/over shotów po 3V poniżej masy
    obserwowanych na oscyloskopie? Czy lepiej sterować może sinusem ?

  • 2. Data: 2009-06-28 17:56:49
    Temat: Re: ultradźwiękowy detektor ruchu
    Od: "Ken" <p...@n...me>

    Jak dam równolegle powiedzmy 10nF to przebieg się czyści. Czasy narastania
    są na poziomie 1us z kondensatorem, a bez kondensatora 150ns. Czy to coś
    zmienia? Czy osłabia nadajnik? Jak mocno? A może eliminuje tylko harmoniczne
    i EMI?
    Układ chodzi na 40kHz.

  • 3. Data: 2009-06-28 19:15:59
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 28.06.2009 19:56, Ken pisze:
> [...]
    > narastania są na poziomie 1us z kondensatorem, a bez kondensatora 150ns.
    > Czy to coś zmienia? Czy osłabia nadajnik? Jak mocno? A może eliminuje

    Nic nie zmienia, przeszkadza ci to sterowanie bezposrednio z wyjscia
    TTL? Jesli nie to po co mieszasz?
    BTW. To sa przetworniki ultradzwiekowe.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 4. Data: 2009-06-28 19:55:36
    Od: "Ken" <p...@n...me>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Nic nie zmienia, przeszkadza ci to sterowanie bezposrednio z wyjscia TTL?
    > Jesli nie to po co mieszasz?
    > BTW. To sa przetworniki ultradzwiekowe.

    Paskudnie na oscylu wygląda. Ostre zbocza z over/under shotami. Tak pytam.
    Jak one się na moc wypromieniowaną przetwornikiem przekładają ? Ostrzejsze
    zbocza mam na myśli?

  • 5. Data: 2009-06-28 20:39:46
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Paskudnie na oscylu wygląda. Ostre zbocza z over/under shotami. Tak
    > pytam. Jak one się na moc wypromieniowaną przetwornikiem przekładają ?
    > Ostrzejsze zbocza mam na myśli?

    Zapewne zmniejsza moc, ale stanowi to dla ciebie jakis problem?
    Niektorzy laduja tam cewke, jakis duzy rezystor rownolegle, ale to juz
    chyba przesada.

  • 6. Data: 2009-06-28 23:16:22
    Od: "Ken" <p...@n...me>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Zapewne zmniejsza moc, ale stanowi to dla ciebie jakis problem? Niektorzy
    > laduja tam cewke, jakis duzy rezystor rownolegle, ale to juz chyba
    > przesada.

    Ale w jakim celu ładują cewkę lub rezystor równolegle ? Czy delikatna
    poprawa widma sygnału poprzez kilka nF coś zmienia? Czy poprawia czy psuje?

  • 7. Data: 2009-06-29 14:13:54
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ale w jakim celu ładują cewkę lub rezystor równolegle ? Czy delikatna
    > poprawa widma sygnału poprzez kilka nF coś zmienia? Czy poprawia czy psuje?

    Zeby zwiekszyc napiecie zasilajace przetwornik. On ma ogromna
    rezystancje i przy napieciu z TTLa wykorzystujesz tylko ulamek mocy.

  • 8. Data: 2009-06-29 18:58:53
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Ale w jakim celu ładują cewkę lub rezystor równolegle ? Czy delikatna
    > poprawa widma sygnału poprzez kilka nF coś zmienia? Czy poprawia czy
    > psuje?

    Tak się popędza przetworniki zintegrowane w czujnikach cofania. One są
    wyzwalane z napięcia rzędu 100~120V.

    PC