  • 1. Data: 2009-06-28 19:58:44
    Temat: Z telefonu na wejście karty dźwiękowej komputera
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    Chcę to co leci do głośników w dwóch telefonach stacjonarnych na dwóch
    osobnych liniach telefonicznych podłączyć do wejścia line-in w karcie
    dźwiękowej PC-ta co by programowo wykryć zanik dźwięku w jednej z
    słuchawek, w tym celu napisałem program który pobiera dane z wejścia
    line-in karty dźwiękowej i liczy średnią z próbek z natężenia dźwięku
    dla każdego z kanałów z trzech ostatnich sekund, w przypadku gdy średnia
    spadnie poniżej określonego progu program rejestruje to jako zdarzenie -
    część programowa nie była zatem trudna.

    Tylko teraz jak podłączyć to co idzie na głośniki w słuchawkach
    telefonów z wejściem karty dźwiękowej PC-ta? Próbowałem bezpośrednio po
    przez potencjometr, ale wówczas w słuchawce telefonu słychać buczenie,
    które powstaje na połączeniu z pc-tem, dwa to to, że muszę minusy z obu
    słuchawek połączyć do jednego minusa w pc-cie - i tutaj samo połączenie
    (bez podłączenia do peceta) owych minusów generuje już znów jakieś
    buczenie w głośnikach telefonów.

    Domyślam się że potrzebne tu będą dwa separatory galwaniczne co by masy
    odseparować(po jednym na słuchawkę) w postaci transformatorów - tylko co
    konkretnie? A może jakieś inne rozwiązanie?

    Przy okazji w drugą stronę - jak wyjście karty dźwiękowej połączyć
    zamiast mikrofonów w słuchawkach - na razie radzę sobie "sprzęgiem
    powietrzno akustycznym" przykładając słuchawki douszne audio w pobliżu
    mikrofonu.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-06-28 20:59:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jun 2009 21:58:44 +0200, Jarek wrote:
> [...]

    >zamiast mikrofonów w słuchawkach - na razie radzę sobie "sprzęgiem
    >powietrzno akustycznym" przykładając słuchawki douszne audio w pobliżu

    No wlasnie .. a w pierwsza strone nie mozna ? sluchaweczka, mikrofonik
    i separator az milo :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-06-29 08:27:47
    Od: "JR" <l...@p...onet.pl>

    > Domyślam się że potrzebne tu będą dwa separatory galwaniczne co by masy
    > odseparować(po jednym na słuchawkę) w postaci transformatorów - tylko co
    > konkretnie? A może jakieś inne rozwiązanie?

    Można dać telefoniczne transformatorki separacyjne (np TR136-2) albo zrobić
    to na liniowym transoptorze IL300.
    Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś (chyba lata 80-te) w urządzeniach do
    nagrywania rozmów stosowano cewkę umieszczoną pod telefonem. Zaletą tego
    jest brak ingerencji w aparat telefoniczny.

  • 4. Data: 2009-06-29 08:47:05
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 29, 10:27 am, "JR" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś (chyba lata 80-te) w urządzeniach do
    > nagrywania rozmów stosowano cewkę umieszczoną pod telefonem. Zaletą tego
    > jest brak ingerencji w aparat telefoniczny.

    To dzialalo pod warunkiem, ze w telefonie byl uklad antylkokalny i
    dopasowanie linii oparte o transformator... W dzisiejszych czasach -
    zapomnij ;)

    Marek